• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble

Men är det inte så att vissa bebisar inte har samma behov att göra de då de inte sväljer så mkt luft?

• PetraK

Här blir det nog inget skydd alls, vi gör nog syskonförsök på en gång när mensen kommer igång :). Jag vill ha tätt mellan barnen :).

• Lucian Caesar

Jag har nästan aldrig behövt rapa nån av mina 3 pojkar, så det är nog väldigt olika. Vissa barn har nog mer behov av att rapa än andra

• PetraK

Elise rapar inte heller "på beställning", det kommer när det kommer. Kan ofta bli att hon äter, sover några timmar och sen rapar.

• MissFörstånd

Vincent säger till när han behöver rapa . Om han har ätit och börjar knorra så tar jag upp honom och då rapar han direkt , annars rapar eller kräks han nästan aldrig.

Idag ville han inte somna om han inte fick bröstet och då tappade jag humöret för han åt inte. La ner honom i vagnen och gick 500 meter och då somnade han som en stock. Han har lite svårt att somna vid mig, det luktar nog för mycket god mat

• gizmolarson

Haha Sigge vill helst ha bröstet i ansiktet när han ska sova flickorna har varit lika oxå, typ bröstvårtan i ägan osv när Sigge har ätit klart brukar han alltid lägga upp huvudet på bröstet som huvudkudde (när jag ligger å ammar )

• IdaElinLivia040611
    PetraK skrev 2012-07-15 13:10:12 följande:
    Här blir det nog inget skydd alls, vi gör nog syskonförsök på en gång när mensen kommer igång :). Jag vill ha tätt mellan barnen :).
    Va roligt:) Jag har tätt mellan mina 4, eller 2 och 2 är täta liksom, första har 1 1/2 emellan vilket verkligen var perfekt. Och nu är det 1 år emellan dessa sista. 

Ingen mens här än men den kommer nog snart eftersom jag inte ammar. Tänker börja med p-piller imorgon.
    6 dagen på gymmet idag......det är inte förrens nu jag förstår hur mycket jag har saknat det. Kroppen börjar ta form sakta men säkert och idag köpte jag lite snygga underkläder.....mannen blev mycket nöjd;)
    Är det fler som tycker att det känns mer och bättre när man har sex??? Har fått så mycket mer känsel känns det som. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • jag vill men

Hur har ni gjort med napp? Vi introducerade natten till idag. Sonen var nöjd och somnade jättebra i sin vagga. Han blir 2 veckor idag. För tidigt?

• Lucian Caesar

Min son fick nappen redan på bb, jätte skönt då han bara ville äta det vill han iof fortfarande men blir inte lika akut då han kan nöja sig med nappen ett tag

• Erik
    jag vill men skrev 2012-07-15 20:52:17 följande:
    Hur har ni gjort med napp? Vi introducerade natten till idag. Sonen var nöjd och somnade jättebra i sin vagga. Han blir 2 veckor idag. För tidigt?
    Har erbjudit alla tre barn napp redan på BB men det var bara den här sista som tagit nappen (tack o lov att hon gjorde det). 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12