Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Men är det inte så att vissa bebisar inte har samma behov att göra de då de inte sväljer så mkt luft?
Här blir det nog inget skydd alls, vi gör nog syskonförsök på en gång när mensen kommer igång :). Jag vill ha tätt mellan barnen :).
Jag har nästan aldrig behövt rapa nån av mina 3 pojkar, så det är nog väldigt olika. Vissa barn har nog mer behov av att rapa än andra
Elise rapar inte heller "på beställning", det kommer när det kommer. Kan ofta bli att hon äter, sover några timmar och sen rapar.
Vincent säger till när han behöver rapa
. Om han har ätit och börjar knorra så tar jag upp honom och då rapar han direkt
, annars rapar eller kräks han nästan aldrig.
Idag ville han inte somna om han inte fick bröstet och då tappade jag humöret för han åt inte. La ner honom i vagnen och gick 500 meter och då somnade han som en stock. Han har lite svårt att somna vid mig, det luktar nog för mycket god mat
Haha Sigge vill helst ha bröstet i ansiktet när han ska sova
flickorna har varit lika oxå, typ bröstvårtan i ägan osv
när Sigge har ätit klart brukar han alltid lägga upp huvudet på bröstet som huvudkudde
(när jag ligger å ammar )
Hur har ni gjort med napp? Vi introducerade natten till idag. Sonen var nöjd och somnade jättebra i sin vagga. Han blir 2 veckor idag. För tidigt?
Min son fick nappen redan på bb, jätte skönt då han bara ville äta
det vill han iof fortfarande men blir inte lika akut då han kan nöja sig med nappen ett tag