• Svar på tråden Juni-barnen
  • Lenis21

Jag ammar + ger ersättning till min lilla tjej. Hon äter ca 60-130 ml ersättning Efter varje amning. Hennes mage är bra förutom mycket gaser men hon har inte ont av det.

Jag funderar på detta med preventivmedel också. Har haft hormonspiral i 10 år och det har fungerat bra. Har inte fått någon mens alls och det är jag ju inte ledsen för. Däremot så blir sexlusten mindre och slemhinnorna torrare. Det har faktiskt inverkan på sexlivet. Får inte käka p-piller och p-stav funkar inte. Minipiller är ju ett alternativ men då måste man vara så punktlig och jag har svårt att komma ihåg piller som det är. Hmm hur ska man göra?????

• zenoble

Grattis till de sista bebisarna

På tisdag är det dags för efterkontrollen, ska då också sätta in en hormonspiral och hoppas verkligen den funkar bra. För visst kan den funka även om inte pstav och minipiller gör det? Är också rädd för att bli gravid nu då jag är inne på 2 mensen nu redan, Elias är 7 veckor och jag helaammar. Trodde jag skulle få slippa ett tag! Har eran mens också varit lite knasig innan den kommit igång helt igen? Har inte alls blött mycket och har haft lite annorlunda mensvärk. Annars blir jag orolig :/

• UnderbaraPojke

Här lutar det åt kopparspiral då jag inte riktigt tåler hormon.

Så typiskt, mitt avslag var nästan helt borta och nu blöder jag igen :/ detta i samband med att det svider när jag kissar och ont när jag torkar mig... känns som om det kan vara ett stygn som bråkar??

Någon som har tips på vad man gör med svårrapade bebisar?? Sam är mästan omöjlig att rapa på natten. Detta resulterar i att han kräker och sättrr i halsen så han inte får luft... HJÄLP

• Lucian Caesar

Lenis när jag har ätit minipiller så har jag hart en påminnelse på telefonen varje kväll som gått igång och påmint mig för visst e det svårt att komma ihåg dem. Jag valde att ta varje tablett på kvällen eftersom man aldrig går upp samma tid på morgonen

• Baby1112

Zenoble: tror min mens också hoppat igång. Det blöder som det och jag har någon typ av molande värk i magen...
    Trodde först det var avslaget som kom igång igen, det har nämligen också hoppat lite hur som.
    Men det här känns lite annorlunda...

• lycka 4

Jag tål ju inga hormoner så det är koppar spiral som är allternativet för mig , vi kör ju avbrutet å vi kommer fortsätta med det så länge .

• tomisamat
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-07-14 21:06:21 följande:
    Jag kommer köra på koppar spiral som jag hade innan mina två senaste barn. Fick ganska mycket rikligare mens men tyckte ändå att den fungerade bra för mig. Jag kan inte äta p-piller då jag blivit gravid 2 ggr men dom så kopparspiral får det bli.
    Men stämmer det att man måste vänta 3 mån innan man kan sätta in den??? Jag ammar ju inte nu och är lite nervös över att bli gravid igen då jag också har väldigt lätt för det. Ska hämta ut en slags minipiller i morgon som jag fått från bm då jag trodde att jag skulle helamma :( men nu när han bara får ersättning känns det som att jag vill få dit spiralen direkt.

Grattis till dom nya bebbarna. Så roligt att fler dyker in i denna tråd. Även om man ibland inte hinner skriva eller titta in ens så är det så roligt när man väl gör det:) 
    Man måste vänta tre månader pga man är så mjuk så man kan gå sönder annars i livmoderhalsen. Men jag gick till gyn i stället och de ska sätta in på mig om två veckor då det är 8 veckor sedan då. Då använder de ul samtidigt så att den kommer rätt. Och så är det en överläkare som är mer erfaren som sätter in den. Men jag fick verkligen tjata. Har oxå super lätt för att blir gravid. Med Alexander nu pratade vi om det i september och i oktober var det positivt.
  • Memso
    UnderbaraPojke skrev 2012-07-15 03:23:07 följande:
    Någon som har tips på vad man gör med svårrapade bebisar?? Sam är mästan omöjlig att rapa på natten. Detta resulterar i att han kräker och sättrr i halsen så han inte får luft... HJÄLP

Min Jonathan rapar typ inte heller, väldigt sällan! Så jag vill gärna ha tips jag med!