Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Ja precis så fungerar min sambo, han måste få tänka själv ett tag först. Ett ex va att jag tjata hur länge som helst på att vi skulle köpa en inspelningsbar boxer för då kan man spela in massa bra program , ne de skulle vi inte ha. Men sen ett år senare så sa han ne om vi skulle köpa en sån där inspelningsbar boxer, för då kan vi ju spela in tex massa bra filmer :) haha!
Jag har 4 år mellan alla mina fyra barn. Inget jag planerat det har bara blitt så. Jag tycker fyra år i mellan är jätte bra.
Va på BVC i dag, första besöket sedan bb dvs tre veckor sen ;) Lee har gått upp från 3140 till 3865g eller lite mer för hon vägde ju 2900 när vi åkte hem . 51 cm lång är den lilla nu .
Nu har jag och mannen pratat och kommit fram till att han INTE ska sterilisera sig trots allt. Så som vi känner just nu så vill vi inte ha fler barn, men vi kan inte veta hur vi känner om 5-6 eller 8 år? Därför ska jag ge hormonspiralen ett till försök. Jag hade hormonspiral i 5 mån efter andra barnet men tog ut den för att jag hade väldigt oregelbundna blödningar, men nu ska jag låta den sitta i minst 7 mån innan jag bestämmer mig för att den inte är bra om jag har blödningar, för de flesta upphör blödningarna helt efter 5-6 mån. Det som är så bra är ju att den sitter där i 5 år så funkar det så är det ju riktigt smidigt och hormonerna är ju mycket snällare än p-piller och många andra hormonella preventivmedel.
Ser att ni diskuterar syskon, jag har 6 år mellan mina vilket var planerat då jag var 16 när jag fick första å ville plugga klart å så plus att vi ville ha många år mellan å måste säga att det är underbart, sonen är världens stoltaste storebror å hitills har det inte varit varken någon svartsjuka eller trots utan han älskar sin syster å vill så gärna hjälpa till med allt
Innan Enya bestämde vi att två barn räcker gott men nu är vi lite osäkra, får se hur vi känner om 3-4 år
Jag är ju bara 23 så vill inte än känna att jag är klar
På tal om mens så är Enya 5 veckor nu, efter 10 dagar var mitt avslag borta å jag har inte ens haft en flytning sedan dess men så imorse började jag störtblöda, hade mensvärk för två dagar sen så antar att mensen redan kommit tillbaka trots att jag helammar
Här är en till som fått mens ;/ 7 veckor sen förlossningen.
Va många som fått mens fast ni helammar, själv hoppas jag att den dröjer.. Med flickorna dröjde det isf 6-7 månader
Hoppas oxå slippa mensen länge. Hann ju bara få två "mensar" efter förra grav innan jag blev gravid igen:D så slapp den under tiden jag amma hoppas på lika denna gång. :)
Var på BVC i går med Minella. Hon hade gått upp 430 gram, växt en centimeter på längden och 0,6 cm på huvudomfånget på 5 dagar. Mammas stora tjej, inte konstigt att vi tyckte kinderna blivit stora.