• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Idag kom det! Första medvetna svars leendet ifrån Enya, tre stycken till och med Så härligt å man blir alldeles varm i hela hjärtat

• Elvis Mamma

Ja man har ju gått å väntat å väntat, hon har verkligen fixerat blicken å tittat oss in i ögonen länge men varit lite svårflörtad men så idag släppte hon äntligen loss å sken med hela ansiktet

• MissFörstånd
    Elvis Mamma skrev 2012-07-17 11:47:50 följande:
    Ja man har ju gått å väntat å väntat, hon har verkligen fixerat blicken å tittat oss in i ögonen länge men varit lite svårflörtad men så idag släppte hon äntligen loss å sken med hela ansiktet

Hur gammal är hon nu? Jag tycker Vincent ofta kollar på oss och om jag pratar med honom så brukar han le. Jag tycker det är svårt att avgöra om han ler, har ont i magen, mår bra eller ja jag vet inte.
    ღ ♥Joline 2007 - Bebis 2012♥ ღ
  • Bumman79

Men vad det ska vara svårt att bestämma namn till min "lilla" tjej då! Hon blev 2 v igår å alla frågar vad hon heter..men det är supersvårt att bestämma sig tycker jag.
    Vi har kallat henne för Rultakajsa pga att hon var så stor så många säger att hon då borde heta Kajsa. :P

Killen vill att hon ska heta Alice å det är fint men verkar väldigt poppis.(vanligt). Alicia är ju sött oxå...
    Sen vill man att det ska passa in på hennes personlighet oxå ju..hon verkar vara envis och stark och skriker högt när hon vill ha mat så då tänkte vi en liten Ronja kanske? Vårskriket i skogen tänkte jag på då haha ;).

Annars gillar jag gamla namn som Alma, Alva, Selma, Signe tex men det är inte pappan lika sugen på...han tycker att de låter för tantiga :P.

ÅÅÅ vad man ska vela då...:). I-landsproblem :P.

• MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-07-17 12:36:23 följande:
    Men vad det ska vara svårt att bestämma namn till min "lilla" tjej då! Hon blev 2 v igår å alla frågar vad hon heter..men det är supersvårt att bestämma sig tycker jag.
    Vi har kallat henne för Rultakajsa pga att hon var så stor så många säger att hon då borde heta Kajsa. :P

Killen vill att hon ska heta Alice å det är fint men verkar väldigt poppis.(vanligt). Alicia är ju sött oxå...
    Sen vill man att det ska passa in på hennes personlighet oxå ju..hon verkar vara envis och stark och skriker högt när hon vill ha mat så då tänkte vi en liten Ronja kanske? Vårskriket i skogen tänkte jag på då haha ;).

Annars gillar jag gamla namn som Alma, Alva, Selma, Signe tex men det är inte pappan lika sugen på...han tycker att de låter för tantiga :P.

ÅÅÅ vad man ska vela då...:). I-landsproblem :P.
    Det är svårt, det måste ju passa på den lilla också. Vi har haft färdiga namn till båda barnen och tack o lov så har namnen passat när bebisen väl kommit . Mitt tips till dig är att inte stressa fram någon namn, ta det lugnt och fundera, bara du och sambon! Låt folk fråga vad hon ska heta och säg att det inte är så lätt. Tråkigt om ni stressar fram ett namn och så blir ni inte helt nöjda.
  • Bumman79
    MissFörstånd skrev 2012-07-17 12:40:52 följande:
    Det är svårt, det måste ju passa på den lilla också. Vi har haft färdiga namn till båda barnen och tack o lov så har namnen passat när bebisen väl kommit . Mitt tips till dig är att inte stressa fram någon namn, ta det lugnt och fundera, bara du och sambon! Låt folk fråga vad hon ska heta och säg att det inte är så lätt. Tråkigt om ni stressar fram ett namn och så blir ni inte helt nöjda.
    Nä precis å alla frågar hela tiden...haha först var frågan vad det skulle bli för kön i 9 månader sen fick man frågan om man inte skulle klämma ut ungen någongång å nu är frågan om namn...alltid är det något :p.
  • MissFörstånd
    Bumman79 skrev 2012-07-17 12:42:57 följande:
    Nä precis å alla frågar hela tiden...haha först var frågan vad det skulle bli för kön i 9 månader sen fick man frågan om man inte skulle klämma ut ungen någongång å nu är frågan om namn...alltid är det något :p.

Haha precis, alltid kan de fråga om nått
  • LillSnurr82

Märta har i hela ansiktet och huvudet fått som massa knottbett liknade prickar, alltså miljoner typ som sitter tätt tätt .. Nu är de helt röda. Tycker de blossat upp liksom. Hon har det ingen annanstans på kroppen så att hon skulle vara allergisk mot något jag ätit känns svårt att tro. Funderar på om det är hormonprickar i kombination med värmeutslag eller om hon kanske reagerar på min deo då vi samsover och hon kryper upp i min armhåla varje natt.. ?

• LillSnurr82

På tal om leenden. Jag tror att det är svars leende om man känner att man får den där kontakten och då att bebisen ler. Jag menar hur stor är risken att de får magknip varje gång man pratar med dem och får kontakt? Sen om de ler i sömnen eller utan anledning när de ligger själva kan det ju vara magknip eller att de mår bra eller att de helt enkelt skrattar åt något kul, oss tex..;) haha!