• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Enya blev 5 veckor i söndags å jag har också tyckt någon gång att de sett ut som att hon skrattat å hon ler ofta i sömnen å så men det var först idag som jag fick riktig ögonkontakt å som hon verkligen log med hela ansiktet så de var ingen tvekan om att hon verkligen log åt mig

• Elvis Mamma

Sonen log vid samma "ålder" så det är väl kring 5-6 veckor dom börjar antar jag, sen är det nog väldigt individuellt

• gammelmamma

Vera hade också mycket prickar men det har blivit bättre sen vi tog bort skinnet i vagnen. Jag har inte tvättat det sen vi köpte det. Ska göra det nu när vi är hemma. Vi har varit borta i några veckor och har inte kunnat tvätta så mycket. Vi fick även lite nya kläder som jag inte tvättade innan jag använde de till henne, tyckte hon reagerade även på dem. Hon får även prickar om jag äter choklad eller jordgubbar. Om jag inte minns fel så är de där prickarna med gult i hormonplitor.
    Vad roligt att alla har fått sina älsklingar nu. Grattis till alla, jag har inte varit inne på jättelänge eftersom mitt internet har varti skitsegt.
    Vera blir 8 veckor på torsdag och i morgon ska vi väga henne, hoppas hon har gått upp som hon ska.  

• Elvis Mamma

Enya har inte fått några prickar än, varken hormon prickar eller reagerat på något jag ätit, sonen hade massa hormon prickar första veckorna men aldrig pga något jag ätit. Enya har heller inte haft ont i magen något än, sonen hade mer eller mindre kolik å de hoppas jag vi slipper denna gång

• Tesssi

Algot är superprickig. BVC-sköterska säger att det är hormonprickar. Jag tycker att det ser ut som någon sorts utslag. Han har utslag i hela anisktet som har krupit mer på bröstet och i nacken. Så vi fick rådet att smörja med en mild kortisonkräm. Vi får se om det blir bättre.

• Erik

Prickarna i ansiktet är säkert hormonprickarna. Alla får dom mer eller mindre. Dom brukar också kallas dop-prickar för dom brukar komma lagom till doper. :)  Utslagen på halsen o bröstet kan vara svettprickar? Det har min dotter massor av för hon är så tjock o har så många dubbelhakor. :D O så spyr hon ofta o blir fuktig runt halsen o bröstet. 

Erik -04, Elias -07, Edit -12
  • Lenis21

Hej. Är det någons barn som har storkbett??? Min stora tjej har ett bak på ryggen och Minella har fått det på båda ögonen. De är inte så stora lr så jätteröda så andra lägger inte ens märke till det. Men hoppas att de inte blir större och rödare bara och att de då håller i sig så och inte växer bort. Min stora tjejs storkbett har inte blivit mindre och hon är snart 4 år. Men är det inte värre än ett rött märke så gör det ju inget.

• Baby1112

Lenis21: Båda mina barn har ett storkbett mitt i pannan mellan ögonen. Dottern är drygt ett år och hennes märke har bleknat lite, men är fortfarande rött. Hoppas på att det bleknar lite mer med tiden.

• Lenis21

De säger ju att de brukar försvinna inom de första levnadsåren men inte alltid det stämmer. Ja hoppas att de försvinner då det just är känsligt att ha det i ansiktet. Undrar vad det beror på att man får dessa märken.

• Dancia
    Lenis21 skrev 2012-07-17 15:43:08 följande:
    Hej. Är det någons barn som har storkbett??? Min stora tjej har ett bak på ryggen och Minella har fått det på båda ögonen. De är inte så stora lr så jätteröda så andra lägger inte ens märke till det. Men hoppas att de inte blir större och rödare bara och att de då håller i sig så och inte växer bort. Min stora tjejs storkbett har inte blivit mindre och hon är snart 4 år. Men är det inte värre än ett rött märke så gör det ju inget.

Min äldsta dotter som snart blir 3 har knappt något kvar av sitt storkbett men det syns lite grann. När hon var bebis syntes det mycket mer. Det är lite lustigt för det sitter i pannan och när hon var bebis så såg det ut som att hon hade en Harry potter blixt i pannan :).