• Svar på tråden Juni-barnen
  • Bumman79
    Lenis21 skrev 2012-07-17 15:43:08 följande:
    Hej. Är det någons barn som har storkbett??? Min stora tjej har ett bak på ryggen och Minella har fått det på båda ögonen. De är inte så stora lr så jätteröda så andra lägger inte ens märke till det. Men hoppas att de inte blir större och rödare bara och att de då håller i sig så och inte växer bort. Min stora tjejs storkbett har inte blivit mindre och hon är snart 4 år. Men är det inte värre än ett rött märke så gör det ju inget.
    Ja min flicka har storkbett i nacken å en lite mindre fläck på ryggen..jag undrade först vad det var å min mamma berättade om det..
  • Bumman79
    Emma Stark skrev 2012-07-17 20:02:37 följande:
    Nu har jag äntligen läst ikapp alla 1200 inlägg :P vår Lilly (som det blev till slut) är 2 veckor och 2 dagar idag :) det började lite jobbigt för oss då jag direkt drog på mig sår på båda bröstvårtorna och inte långt därpå en bröstinflammation. Jag går därför på antibiotika sen i onsdags och började amma igår igen efter att ha pumpat med elektrisk pump i nästan en vecka. Det gör inte längre lika ont att amma även om det kan sticka till som f*n i brösten i början av varje amning. Hon ammar nu väldigt ofta och oregelbundet (ibland går det 30 min mellan amningarna och ibland 2,5 tim) hoppas mjölkproduktionen snart stabiliserar sig :/

Jag måste säga att INGET med att bli förälder var som jag tänkt mig :P all tid man skulle ha när barnen sover sina 20 tim/dygn, vart tog den vägen? :P tur att mannen är hemma 5 veckor till för detta fixar jag inte helt ensam :P

En fråga till er experter :P när vågar man lämna huset och känna sig trygg? Man ser alla folk på stan med sina tysta nyfödda i vagnen fikande med sina vänner i flera timmar... Jag får panik så fort jag märker att hon är påväg att vakna bara vi är ute på promenad på vägarna hemma :P amma offentligt känns inte tryggt eftersom det är sånt joxande innan hon tar bröstet ordentligt + att jag nu bara ammar i tvillingposition pga mina sår... När känner man sig tryggare med tillvaron?
    Jag känner igen mig i det du skriver om att man känner att man inte fixar det ensam...allting blir så mycket jobbigare när pappan är borta allt tar sån tid...jag gick upp 2 tim å 20 min innan jag skulle iväg häromdagen å hann inte ens äta frukost när mamma kom å hämtade mig. Jag fick då kasta på mig å henne kläder osv. Å hon var gnällig å ledsen å då kan man ju inte bara lägga ner henne å göra det man ska...

Angående att vara ute på stan osv känner jag mig oxå osäker när man ska lämna hemmet...man måste planera allting så mycket mer komma ihåg att ta med sig grejjer till bebisen..blöjor, tvättlappar, ev napp, filt mm...å eftersom jag oxå har lite strul med amningen och hon är stor kör jag även med ersättning så då måste man packa med sig det oxå. Men det är skönt att slippa amma offentligt iaf tycker jag speciellt när hon ibland inte vill ta bröstet...trodde aldrig att det skulle vara så svårt att amma men man kanske lär sig med tiden. Min dotter e 2 v och 1 dag idag.
  • zenoble
    gammelmamma skrev 2012-07-17 23:01:19 följande:
    Redan efterkontroll, har för mig att bm sa efter 3 månader:) I och för sig steriliserade jag mig vid snittet så jag behöver ju inte tänka på det men man kanske ska göra det ändå? Vera har också fått ersättning ett par gånger, hur mycket ersättning äter Elias när du upplever att han inte är nöjd? Vera äter runt 50 ml. Hon har fått det efter näst sista eller sista målet innan natten. Vet inte om det är normalmycket eller hur mycket de brukar äta. Hon väger ju i och för sig inte så mycket. Ska väga i morgon

Ja det är väl typ tidigaste laget för efterkontroll men hade ju fått min mens så känns bara skönt att jag fixade skydd nu han får runt 100 efter jag ammat. Det är mest för han blir så jäkla frustrerad när bröstet är slut och vill inte

Ta tag mer. Äter din lilla ofta? Hon kanske blir så nöjd med bröstet så hon inte behöver mer å de är ju bra. Hoppas det går bra imorgon!

Jag har åkt på borelia så är inne på en penicillinkur nu, hoppas det inte påverkar lillen..
  • Lenis21

Idag är min lilla Minella 1månad gammal. Helt sjukt vad tiden går fort. Hon har redan blivit så stor. Börjar få ångest över att tiden går för fort. Älskar denna bebistiden samtidigt som man vill att de ska bli större också. Älskar min familj så mycket!!!

• Lenis21

Åhhh så skönt. Duktiga Enya. Minella vaknar 2 ggr varje natt för att äta. Tycker det är helt okej.

• Elvis Mamma

Enya brukar vakna en gång lite beroende på vilken tid jag ammar henne så jag blev väldigt förvånad när jag vaknade imorse, vaknade av att brösten var galet sprängfyllda å värkte Två gånger är ju också jättebra, ammar du?

• MissFörstånd

Idag blir Vincent fyra veckor!!!

Inatt har han ätit hela natten!!! Känns som att brösten är tomma! Hur vet man om mjölken börjar ta slut?! Han ligger just nu och använder mig som napp och om han släpper så vaknar han och skriker efter tre minuter

• Sweet life

Idag har vi vart på BVC med Simon...

52,2cm lång, 3775g tung och 37,5 i hattmått..

han har alltså ökat 2,2 cm på längden och 901 gram sen vi åkte hem från BB för snart tre veckor sen..

Pratade med sköterskan om hans stånkande med magen och bestämt att vi ska köra ett mål babysemp lemolac 1-2 gånger om dagen och NAN resten...