• Svar på tråden Juni-barnen
  • Ensortsmamma

Vi ska ha trädgårds dop den 25 augusti beställde inbjudningar på nätet i söndags :)

En fråga, Hampus är 5 veckor imorgon och får nu bara ersättning en ca 1,5 vecka tillbaka. Ni som också ger ersättning som har likagammla barn hur mycket äter de och hur ofta?
    Oftast ger vi 90 ml och sista målet 120 för att han ska sova längre. Ibland blir han inte mätt på 90. Hur mycket äter era? Och hur är avföringen? Vi använder både semperdroppar och rapsolja men han är ändå hård i magen. .

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-07-18 14:55:39 följande:
    Det kommer automatiskt från och med månaden efter barnet är fött.. Så din lilla tjej föddes väl i juli? Då kommer första barnbidraget i augusti...
    ja det gjorde hon, bra då vet man..
  • Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-07-18 20:13:54 följande:
    Vi ska ha trädgårds dop den 25 augusti beställde inbjudningar på nätet i söndags :)

En fråga, Hampus är 5 veckor imorgon och får nu bara ersättning en ca 1,5 vecka tillbaka. Ni som också ger ersättning som har likagammla barn hur mycket äter de och hur ofta?
    Oftast ger vi 90 ml och sista målet 120 för att han ska sova längre. Ibland blir han inte mätt på 90. Hur mycket äter era? Och hur är avföringen? Vi använder både semperdroppar och rapsolja men han är ändå hård i magen. .
    vår kille äter 120 dygnet runt.. verkar han hungrig så ge mer..

På BVC idag sa sköterskan att vi ska ge honom babysemp lemolac 1-2 mål om dagen mot hans förstoppade mage..
  • zenoble

Nej han har bara fått lite tillägg nu ett par kvällar efter amning för jag ville se hur det blev, och inatt sov han till 3 och därefter vaknar han och snuttar lite typ varje timme.. Skit jobbigt. Var glad för att din lilla är så duktig på natten! Är avis. Om jag bara ammar vaknar han lika ofta då, han har liksom sina äta-perioder på natten och på dagen kan han sova långa stunder i sträck. Har ammat 8 veckor och är nöjd ifall jag nu går över till delamning. Ja, jag får amma med penicillinet

Elias sover bara på mage. Och jag har alltid uppsikt över honom. Åh han är så så söt å skrattar nu jätte ofta, tänk att man kan smälta så för sitt lilla hjärta <3

• Uddabus

Charlie har skrattat mycket redan fast han bara är 4 veckor... Kan ju vara så att han är tidig för att han är överburen... Han log ju första gången för 2 veckor sedan... Så tidig är han ju..

En månad den 20 juli... Tiden går alldeles för fort...

Snart börjar min sambo jobba igen osv..

• gammelmamma
    zenoble skrev 2012-07-18 22:21:37 följande:
    Nej han har bara fått lite tillägg nu ett par kvällar efter amning för jag ville se hur det blev, och inatt sov han till 3 och därefter vaknar han och snuttar lite typ varje timme.. Skit jobbigt. Var glad för att din lilla är så duktig på natten! Är avis. Om jag bara ammar vaknar han lika ofta då, han har liksom sina äta-perioder på natten och på dagen kan han sova långa stunder i sträck. Har ammat 8 veckor och är nöjd ifall jag nu går över till delamning. Ja, jag får amma med penicillinet
    Elias sover bara på mage. Och jag har alltid uppsikt över honom. Åh han är så så söt å skrattar nu jätte ofta, tänk att man kan smälta så för sitt lilla hjärta <3
    Ja jag är jätteglad för det.
    Hon hade gått upp tills i dag och följer sin kurva, fast i dag har hon varit bökig med maten. Jag ska nog också prova att lägga henne på magen på dagen. Nu när ni nämner det så var det så här med min treåring, hon sov korta stunder så jag la henne på magen och då sov hon jättebra, hon är fortfarande magsovare:) Leendena är fantastiska fast Vera är lite snål med dom tyvärr. De kommer ibland, fast ganska glest mellan gångerna, inte varje gång man tittar på henne liksom. 
  • zenoble

Ja vad skönt. Precis, man får testa sig fram vad som funkar och känns bra just för sin egna bebis. Här funkar magläge i alla fall och då kan han verkligen slappna av..

• Ensortsmamma

Sweet life: är de ett ersättningspulver? Vi använder Nan 1 just nu, de ska ju balansera magen. Stackarn ikväll har han tagit i massor men de kommer inget. Har masserar magen och cyklat med benen..

Okej då kan han få 120 varje mål va rädd att han fick i sig " för mycket " en kompis vars barn är en vecka yngre får knappt i sig 70. Men de är väl olika ifrån barn till barn ..