• Svar på tråden Juni-barnen
  • PetraK

Det undrar jag också Elvis mamma! Har hört samma sak från olika håll här...

• PetraK

Elise blir fyra veckor idag och igår var första gången som hon var "otröstlig". I vanliga fall gnäller hon bara lite när hon är hungrig och det kan jag oftast ligga steget före, men igår var hon riktigt ledsen (fast ganska kort stund). Förmodligen övertrött för att hon inte kom till ro på dagen. Idag har hon varit lite likadan.
    Hon kom till ro här för tio min sen, efter att jag burit omkring och suttit med henne sen tolv. Somnat till korta stunder, minuter, för att sen vakna igen. Som att hon inser att hon nästan somnat ordentligt, men inte vill det för att hon ska missa något då :P.
    Min man är iväg och jobbar nu, kommer hem på tisdag, så nu har jag ju märkt hur låst man blir när man är ensam och liten bara vill vara på på på. Det är bara att gilla läget, skita i allt annat och försöka mysa till det istället.
    Försökte med sjal förut men då var hon för ledsen, får ge den ett nytt försök.

Var i alla fall på BVC och vägde henne förut, 4600 gram väger hon nu, 260 gram mer än förra veckan :).

• LillSnurr82

Det stämmer ju inte. Min stora dotter föddes med massa mörkt hår som stod rakt upp :) hon tappa inget utan det blev bara längre och längre men ljusnade. Nu är hon mörkblond. Klippte henne häromdagen för första gången klippte då av 1 dm, men hon har fortfarande hår längre än till axlarna. ( hon är 1,5år) Lillasyster föddes också med mycket hår dock inte lika stor kalufs men med tjockare hår, tror hon kanske blir lockhårig(storasyster har lite vågigt hår nu) sen.
    Hoppas även att lillasyster får behålla sitt hår. Mina systrar och jag hade oxå mycket hår utan att tappa det( visst skaver bebisar bort lite hår då de ligger ner mycket. Men att ALLA tappar håret tror jag inte stämmer ) .

• sanna87
    Elvis Mamma skrev 2012-07-19 13:51:31 följande:
    Funderar på detta med hår, Enya har tjockt svart hår å alla säger att hon kommer tappa och skava av de för de gör tydligen alla bebisar med hår (?) men när brukar dom isåfall tappa det? Att lite skavs av de förstår man ju men vadå ramlar allt bara av plötsligt? Sonen hade också hår men absolut inte så mycket å han tappade aldrig nått
    Exakt det undrar jag med! Elias har ju massa massa hår och har också hört det. Men mamma sa att jag aldrig tappade håret. Verkar vara lite olika!
  • Ensortsmamma

Det är olika de där med hår alla tappar som sagt inte, min kompis vars barn nu är 4 mån och föddes med en MASSA hår har nu skavt bort bak på huvudet men hon kan ju bara täcka över med sitt andra hår ;) hihi så söta är de.

Nu har jag vart på Apoteket och köpt semper bifidus, han åt vid 12.30 och efter de fick han jätteont i magen, sen slumra han till och vaknade om ett par tillfällen och bara gallskrek , sen somnade han till slut på mage längst ner på min tempurkudde så han liksom hänger på den med benen ner på sängen. Min lilla plutt så ont de gör i mitt mamma hjärta när han är så ledsen, jag låg och försökte trösta Hampus medan sambon låg bredvid och strök mig i håret , gulligt.
    Nu hoppas vi att magen släpper..

• Pluttan

Jag har aldrig hört att de tappar håret förren jag läste det här. Min dotter har tjockt mörkt håt som jag hoppas hon får behålla. Tror inte sonen tappade sitt hår heller. Han hade dock  inte så tjockt. Minns inte det var ju 12 år sedan.

• UnderbaraPojke

Då har vi varit på bvc idag!!

6130 g (4400) & 58,5 cm (54)!!

7 veckor och 2 dagar gammal!?! Jisses vad tiden går...

• IdaElinLivia040611

Luca är snart 5 veckor och jag har inte fått nått svarsleende än. Börjar fundera på om jag inte ger honom tillräckligt med stimulans. Det e ju mycket med 4 barn och ibland kanske det blir lite väl mycket bara mata sova. Han måste kanske få lite mera stimuli än så. Usch får lite dåligt samvete. Men han sover verkligen mycket och jag vill ju inte väcka honom heller. Kvällstid är han lite mer vaken så man får väl passa på då.

Angående hår så har Luca mycket svart hår så vi får se om det faller av eller inte. Har aldrig hört att dom skulle tappa håret så det var något nytt. Mina första 2 tjejer var helt kala tills dom var typ 2 år Tungan ute .

Idag spenderade vi dagen på Skansen. Jätte fint väder var det. Luca var snäll i vagnen och äldsta tjejen hade jätte roligt. Livia var hemma med svärmor och Elin är och hälsar på sina kusiner.

Nu har jag verkligen kommit igång med träningen. Har kört 5-6 dagar i veckan på gymet och det är galet skönt. Kroppen hittar snabbt tillbaka märker man. Fortfarande en liten irriterande kudde på magen men jag är nere på 72 kg nu (183 cm) och jag vägde 71 när jag blev gravid med Luca fast med mer muskler. Så 2 mån till så kommer jag vara bra tror jag.
    Men vågar fortfarande inte jogga. Väntar nog till  efterbesöket sen kör jag. Längtar efter att springa. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615