Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
hej!
idag var vi ute på stan o kollade affärer, o käkade lunch. precis när vi fått in maten( satt på en liten uteservering, i ett hörn, själva) då min 6 veckors blev hungrig. vad göra? tar fram bröstet o börja amma. jag är väldigt obekväm med att visa minsta lilla, men skylde mig så det kan knappast ha synts nåt hur gör ni andra? man måste ju kunna gå ut! men är så rädd att nån tilltättavisar en, då många avskyr offentlig amning...
men det är ju så krångligt o få fram bröstet utan att visa nåt tycker jag, sen i bland tar det sån tid innan han tar tag ordentligt... kanske måste träna på det bara =)
Ammar oxå på offentliga platser. Folk som stör sig på det behöver inte kolla, är mitt barn hungrig så ska hon få mat.. Sen behöver man ju inte slänga fram pattarna hej vilt utan göra det lite snyggt:)
Jobbar själv på fik och lägger knappt märke till när "latte morsorna" ammar sina barn :)
Bättre att de då ammar än att ungarna skriker, det är väl mer störigt i sånna fall kan jag tycka :)
Kan tillägga att jag inte använder någon filt. Barnet ligger ju ändå för bröstet.. Jag brukar dra upp tröjan först sen lägga barnet till rätta och sen öppna upp bh:n då behövs ingen filt :)
det är ju sjukt att folk tycker att det är fel med offentlig amning. men jag tror att om ngn skulle säga nåt skulle jag nog bli rätt stött o bara vilja gå därifrån.
.Haha jo har oxå bomber just nu.. Är det så här det känns att ha silikon typ ;) så inget bebis huvud täcker mina heller.. Men bröstvårtan täcks ju. Men sen är jag personligen inte så känslig.. Folk behöver som sagt inte glo..