• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Zvartliljan du är inte ensam om bomber... Försöker oxå skyla mig o sköta det lite snyggt men inte alltid det går...

• LillSnurr82

Nja bröstvårtorna är inte såå stora här. Men klart att känner man sig mer bekväm med filt så ska man så klart ha det. Själv tycker jag bara det är mer bökigt och onödigt om man har det för andras skull.

• IdaElinLivia040611

Jag ammade iofs bara Luca 4 veckor men det blev en del utomhus och jag köpte en typ halsduk från ginatricot som är som en tub, då kunde han ligga som i en vagga och jag blev helt täckt. Tyckte också det var knöligt när han inte fick tag direkt och gapade och skrek först. Känndes som att alla stirrade och undrade vad jag höll på med Tungan ute. Så det är väl det enda som är bättre med flaskan.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • UnderbaraPojke

Jag tycker det är JÄTTEJOBBIGT att amma offentligt. Men nu måste kag ha amningsnapp varje gång så det är inte BARA till att lägga dit ungen... Tyvärr gör det att man drar sig för att gå ut.

• Baby1112

Ammar ofta offentligt när vi är ute. Nu hänger han i sjal för det mesta så jag ammar ju även i den, eller ja den täcker ju över huvudet.
    Har jag ingen sjal eller filt kör jag ändå. Drar upp tröjan, lägger bebis, öppnar bh och lägger till. Då syns inget ändå.

Är inte känslig av mig, men vet att andra kan störas så jag försöker täcka så gott det går. Men är bebis hungrig, så matar jag. Enkelt!!!

Hellre en tyst bebis vid ett bröst än en gallskrikande bebis i vagn. Tror de flesta skulle välja det on man frågade... :)

• FiaA87

Här är en till med amningsnapp, jag ammar offentligt.. Det funkar kanon! Är lillkillen hungrig så struntar jag i andra gäster. Jag har oxå betalt:) har haft filt men tkr att det blir för varmt, försöker dra ner tröjan lite bara. Elbin har börjat skratta å le jätte mkt nu. Han är 8 veckor den 25e.. Helt ljuvlig är han. Är det fler bebisar som typ har mardrömmar eller ngt? Elbin kan vakna helt plötsligt och bara stor gråta. När jag tar upp honom tar det en liten stund att trösta honom men sen somnar han om! Så sjukt söt är han när han "drömmer" eller vad det nu är.. Godnatt på er alla fina mammor!

• MissFörstånd

Undeebarapojke - iphonen . Fl, Facebook, tidningar på nätet, mailen. Kikar på tv.

Varit på Bvc igår, Vincent hade gått ner i vikt ð???. Måste tilläggsmata med ersättning till måndag iaf då vi ska tillbaka. Känns skit!! Men det viktigaste är att han får i sig mat och går upp i vikt. Han småäter bara när han äter. På Bvc fick vi väga före matning och sen när han ätit i 50 minuter och han hade bara gått upp 10 gram! ð???. Kan ha att göra med att jag varit dålig på att dricka vatten så nu jäklar dricks det vatten!!

• Uddabus

Om du menar nattetid så somnar jag i Charlie ifrån hela tiden... Vaknar oftast med en Tutte i det fria... :)

• Ensortsmamma

Phua.. Vaken natt var det här! Han har haft ont i magen och velat äta typ hela natten ( fast han får ersättning?!)
    Har nog lyckats dra på mig en så kallad "buffarm" som de säger i solsidan ;) låg och buffade på honom mest hela natten då de va de enda som hjälpte sen..