Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Dianca: ne det har jag inte provat, får göra det nästa gång. Tack för tipset :)
Men nu har han iaf bajsat 2 ggr sen har fick pulvret igår. Kan säga att de va 2 olika sorters bajs i böljan först de som satt i "vägen" och sen normalt bajs. Jösses så här mycket bajs har jag aldrig pratat , haha
Nyss hemkomna från en vecka på västkusten. Ska bli skönt att ha sin egen säng igen. Nätterna har varit lite stökiga då mannen snarkar och Olivia vaknar varje gång Liam ska äta på natten.
Men annars har det funkat bra. Var lite nervös eftersom vi valde att bara ta med sulkyn till storasyster. Men Liam har hängt i sjal hela veckan och det har funkat toppen.
Mycket offentlig amning och övning på att åka bil med vansinniga barn.
Har varit en lärorik vecka!!! : D
Lenis - tack för ditt svar! Ger ni vara flaska nu eller ammar du fortfarande? Jag ammar på båda brösten typ 20min/bröst men han är oftast inte alls nöjd så 60 eller 100 vill han ha efteråt. Försöker släppa värdelös-tanken men det är svårt.
Jag ammar alltid henne först. I början fick hon 60 efteråt för då var magsäcken antagligen så ihopdragen eftersom hon ätit så lite innan. Efter en vecka så ökade vi till 90 och det brukar hon bli nöjd på. Jag känner att jag inte är redo att släppa amningen ännu så därför kämpar jag på med detta fast det är krångligt ibland. På natten ibland då kan hon nöja sig med bara bröstet. Mest närheten hon behöver då och det känns bra att kunna ge det då. Ligger oftast ner och ammar henne då och somnar ifrån så hon kan snutta hur mycket hon vill. Jag har vart inställd på att inte kunna amma genom hela grav. Kunde ändå sedan amma och blev så glad och sedan så besviken när det visade sig att det ändå inte funkade helt ut. Glad för varje liten slurk hon får i sig, bättre än inget.
Funderar på om man kan öka produktionen med hjälp av elektrisk pump. Kan man få låna en någon stans??? Ska prata med BVC om detta nästa gång jag ska dit tänkte jag.
God natt
Åh, måste få skriva av mig lite. Jag gråter av trötthet. Lillen är nu fem veckor och efter ett försök med delamning har han blivit så hård i magen att han skriker med gämna mellanrum och vill bara bli buren hela tiden (helammar igen nu). Mannen är trött och grinig och klagar på att han får förfå pussar och kramar. Treåringen är ledsen över att mamma inte leker och gosar med honom. När ska jag få äta och sova igen?
Sommarblommor - Stackare!?! Hoppas magen rättar till sig nu när du helammar igen. Tycker dock din man är lite orättvis? Du mår ju inte bättre av att ha ytterligare ett krav på dig! Han kan väl ta lillen i vagnen (trots skrik) så du kan få duscha och äta? Man måste hjälpas åt!! Lycka till med magen!!
Lenis: Det är fullt möjligt att du kan öka produktionen genom att pumpa extra. Du kan hyra en elektrisk pump på BB. Den är verkligen jättebra. Vet inte om det går att låna gratis någonstans.
Sommarblommor: Usch ja, de är jobbigt när de blir hårda i magen :(. Hoppas det vänder nu när du helammar igen. Men jag tycker det är jättedåligt att din man ställer krav och blir grinig på dig. Han får ju isf ta initiativ själv och pussa och krama dig när han känner för det.
Annelie81: det är helt normalt att brösten känns tomma när mjölken har stabiliserat sig helt. Så länge han verkar nöjd och går upp i vikt som han ska så har du tillräkligt med mjölk :).