• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611
    Sommarblommor skrev 2012-07-21 10:15:38 följande:
    Åh, måste få skriva av mig lite. Jag gråter av trötthet. Lillen är nu fem veckor och efter ett försök med delamning har han blivit så hård i magen att han skriker med gämna mellanrum och vill bara bli buren hela tiden (helammar igen nu). Mannen är trött och grinig och klagar på att han får förfå pussar och kramar. Treåringen är ledsen över att mamma inte leker och gosar med honom. När ska jag få äta och sova igen?
    Min lille har också en krånglig mage och har svårt att komma till ro under dagarna. Han sover ok på nätterna men det e jobbigt när hela dagen går åt till att trösta. Nu ska jag inte klaga då min svärmor varit här i 2 1/2 vecka så jag har ju fått mycket hjälp + att mannen har semester.
    Det är svårt att få tid till alla, jag har 3 barn till och visst känner man ibland att man inte räcker till. Tror att man alltid går runt med lite dåligt samvete fast man inte borde. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Idag åkte min svärmor tillbaka till Linköping och med henne även min lilla Livia. Hon ska bo där i 2 veckor medans jag och mannen åker till Grekland. Tar bara med Luca då stora tjejerna är med sin pappa. Känns helt gudomligt skönt att komma iväg efter ett tufft år med en liten som kom i v 25, så hela förra sommaren spenderades på sjukhus sen blev jag gravid direkt igen så nu när allt lugnat sig känner man att man behöver vila ut ordentligt.

• MissFörstånd

Lenis - ja amningen känns viktig för mig också så jag vill inte bara lägga ner. Nu äter Vincent oftast 20-25 min / bröst och sen 60 ml ersättning (oftast). Vid bröstet är det mest snuttning och det är väl därför han inte får i sig riktigt, nu försöker jag ta bort amningsnappen och han tycker det år svårt men är jätteduktig.

Dancia - är det så att de känns tomma då?! Mina känns alltid tomma men Vincent äter iaf och verkar få i sig. Det kommer iaf mjölk när jag klämmer efter att han ätit.

• Dancia

Missförstånd: Ja precis :). Min äldsta dotter lyckades jag amma i 3 månader (gick inte längre än så för hon ratade bröstet när hon fått flaska). Jag hade massor med mjölk och hon gick riktigt bra upp i vikt och brösten kändes alldeles mjuka efter en månad. Så där var en massa mjölk trots att de kändes alldeles tomma :).

• Dancia

IdaElinLivia: Låter riktigt härligt och helt rätt att ni åker bort och bara få ta det lugnt och ladda batterierna :).

Alla: Är det någon som har provat Nan Ha1? Minnah's bvc sköterska rekommenderade denna då vi provat allt för att lindra hennes kollik förutom att prova mjölkfritt. Hon rekommenderade då att prova denna först som är halvt mjölkfri. Vi började med denna igår och har inte märkt någon större skillnad än (ska ge det en vecka), men bajset är helt annorlunda! Det ser ut som riktigt mörk spenat och luktar verkligen bajs. I vanliga fall är det gult och luktar lite sött när hon bara äter vanlig Nan 1.

• IdaElinLivia040611
    Dancia skrev 2012-07-21 20:39:49 följande:
    IdaElinLivia: Låter riktigt härligt och helt rätt att ni åker bort och bara få ta det lugnt och ladda batterierna :).

Alla: Är det någon som har provat Nan Ha1? Minnah's bvc sköterska rekommenderade denna då vi provat allt för att lindra hennes kollik förutom att prova mjölkfritt. Hon rekommenderade då att prova denna först som är halvt mjölkfri. Vi började med denna igår och har inte märkt någon större skillnad än (ska ge det en vecka), men bajset är helt annorlunda! Det ser ut som riktigt mörk spenat och luktar verkligen bajs. I vanliga fall är det gult och luktar lite sött när hon bara äter vanlig Nan 1.
    Är det den som är i en plåtburk????? Den har jag i alla fall men Luca har ganska mycket krångel med magen. Det är konstant skrik fest mellan 22-23 här hemma. Slår aldrig fel. Han är lite små kinkig ibland på dagarna också men kommer ganska snabbt till ro och sover för det mesta. Men kl 22 är det kört då skriker han i minst en timme ibland två. Men sen sover han bra. Och han vaknar bara för att äta en gång. Och sen somnar han om utan problem. Men det är just vid 22 som han är helt otröstlig. Grannarna måste tro att jag inte vet hur jag ska ta hand om min stackars gosse.

Dancia: Hur yttrar sig Minnahs kolik. Skriker hin mest kvällstid eller kan hon vara lite orolig under dagtid också???
    Jag tror inte att Luca har mjölkallergi eller hoppas inte det i alla fall, tror mest det bara är krångel med magen. Men har ni fått rådet att köra mjölkfitt om inte den där nan ha 1 hjälper??? 

• Elvis Mamma

Fler vars bebisar har hicka? Enya hickade flera gånger om dagen i magen å likaså nu å hon blir så arg stackarn, tycker så synd om henne. Man vet ju själv hur jobbigt hicka här!

• Lenis21

Här är en till bebis som hickar mycket och även nyser ofta. Men hon brukar inte bli arg i alla fall.

• Pluttan

Min Isabella hickar också en hel del. Särskilt när hon är riktig mätt.Hon hickade mycket i magen med. De brukar säga att om de hickade mycket i magen gör de det oftast sedan också. Kanske stämmer då. Så synd när de små har hicka.