Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Idag åkte min svärmor tillbaka till Linköping och med henne även min lilla Livia. Hon ska bo där i 2 veckor medans jag och mannen åker till Grekland. Tar bara med Luca då stora tjejerna är med sin pappa. Känns helt gudomligt skönt att komma iväg efter ett tufft år med en liten som kom i v 25, så hela förra sommaren spenderades på sjukhus sen blev jag gravid direkt igen så nu när allt lugnat sig känner man att man behöver vila ut ordentligt.
Lenis - ja amningen känns viktig för mig också så jag vill inte bara lägga ner. Nu äter Vincent oftast 20-25 min / bröst och sen 60 ml ersättning (oftast). Vid bröstet är det mest snuttning och det är väl därför han inte får i sig riktigt, nu försöker jag ta bort amningsnappen och han tycker det år svårt men är jätteduktig.
Dancia - är det så att de känns tomma då?! Mina känns alltid tomma men Vincent äter iaf och verkar få i sig. Det kommer iaf mjölk när jag klämmer efter att han ätit.
Missförstånd: Ja precis :). Min äldsta dotter lyckades jag amma i 3 månader (gick inte längre än så för hon ratade bröstet när hon fått flaska). Jag hade massor med mjölk och hon gick riktigt bra upp i vikt och brösten kändes alldeles mjuka efter en månad. Så där var en massa mjölk trots att de kändes alldeles tomma :).
IdaElinLivia: Låter riktigt härligt och helt rätt att ni åker bort och bara få ta det lugnt och ladda batterierna :).
Alla: Är det någon som har provat Nan Ha1? Minnah's bvc sköterska rekommenderade denna då vi provat allt för att lindra hennes kollik förutom att prova mjölkfritt. Hon rekommenderade då att prova denna först som är halvt mjölkfri. Vi började med denna igår och har inte märkt någon större skillnad än (ska ge det en vecka), men bajset är helt annorlunda! Det ser ut som riktigt mörk spenat och luktar verkligen bajs. I vanliga fall är det gult och luktar lite sött när hon bara äter vanlig Nan 1.
Dancia - intressant! Då har jag kanske ner mjölk än jag tror då
))))
Fler vars bebisar har hicka? Enya hickade flera gånger om dagen i magen å likaså nu å hon blir så arg stackarn, tycker så synd om henne. Man vet ju själv hur jobbigt hicka här!
Här är en till bebis som hickar mycket och även nyser ofta. Men hon brukar inte bli arg i alla fall.
Min Isabella hickar också en hel del. Särskilt när hon är riktig mätt.Hon hickade mycket i magen med. De brukar säga att om de hickade mycket i magen gör de det oftast sedan också. Kanske stämmer då. Så synd när de små har hicka.