• Svar på tråden Juni-barnen
  • PetraK

Och här är en till, två-tre gånger om dagen har hon hicka, men hon bryr sig inte om det som tur är. Och nyser gör hon också ofta.

• Sweet life

Hur mycket har era 3-4 veckors sovit på dagarna? Tycker min inte gör annat än att sova...

Och hur ofta äter era som bara få flaska? Går det 2,5 timme mellan gångerna får jag vara nöjd...

• Ensortsmamma

Sweet life: Hampus gjorde inte annat än att sov han heller, de är först nu (fem veckor) som han börjar få vaken perioder.
    Vi försöker skapa lite rutiner så jag försöker att dra ut på målen för han ville gärna ära ofta, men nu går de tre timmar ibland fyra timmar mellan målen.. Och han får 120 ml varje mål.

• Sweet life
    Ensortsmamma skrev 2012-07-22 12:22:27 följande:
    Sweet life: Hampus gjorde inte annat än att sov han heller, de är först nu (fem veckor) som han börjar få vaken perioder.
    Vi försöker skapa lite rutiner så jag försöker att dra ut på målen för han ville gärna ära ofta, men nu går de tre timmar ibland fyra timmar mellan målen.. Och han får 120 ml varje mål.
    Misstänker att det är så det är.. Jag försöker också dra ut på målen. Men han skriker som om han inte fått mat på flera år om han inte får maten serverad på två sekunder trots att vi försöker avleda och stimulera med andra saker istället...
  • IdaElinLivia040611

Luca äter också var 3-4 timme och 120ml varje gång. Ibland på kvällen vill han äta lite tätare men då äter han med 5-6 timmars mellanrum under natten så kanske därför.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Uddabus

Det kan vara smärtsamt för dem små att vara hungriga... Plus att det kan vara törst oxå...

• zenoble

Jag antar att det är som samma med

Flaska som med amning att vissa äter oftare än andra. Här kör jag med lite tillägg nåt mål per dag efter amning, oftast på kvällen. Är så glad för att jag lyckades få honom att liggamma inatt! det var så himla skönt att kunna somna till samtidigt som han åt, han åt bara 1 gång också. Känner mig pigg idag även fast jag la mig sent visst är det sjukt vad sånt litet kan göra en piggare?

• Pluttan

Jag både ammar och ger ersättning varje mål förvisso men det går ungefär 3 - 4 tim mellan målen. Min dotter är 5 veckor nästan exarkt. Tror också de är lite törstiga runt målen.

En annan sak lillan sov från 23 till klockan 5 i morse. Mycket sammanhängande sömn så skönt.