• Svar på tråden Juni-barnen
  • NinnaBus

PetraK: Alfons blir 2 månader  imorgon.
    Syrrans pojk kunde de bara lägga i sängen om de värmt upp den med vetepåse först. Har testat det med Alfons, men på honom fungerade det inte. Han vill ha mycket närhet. Ska leta reda på bärselen... Skulle gjort det tidigare men så glömde jag det innan vi for till stugan ett par veckor. Men nu är vi hemma så ska testa om han gillar den.
    Vagnen går sådär. Brukar oftast sluta med att han hänger på ena armen och jag puttar barnvagnen med den andra.  

Elvis Mamma: Alfons bajsar också flera gånger om dagen. Pruttar gör han en hel del med. Och hans fisar luktar inte hallon direkt...

Tjohooo... Nu tog han flaskan. Ljummade bara en liten skvätt mjölk denna gången så det blev tutten efteråt... Och inte ett dugg arg var han heller. Det finns hopp om att jag kan få komma iväg till stallet i framtiden i alla fall...

• PetraK

Ninnabus: jag har prövat med sjal och hon verkar inte ha något emot det, men jag har inte vågat ha den så länge för jag vet inte om hon sitter rätt.
    Något sjalproffs här?
    Det blir rätt varmt med den också. Har funderat på att köpa sele. Hur är dom med värmen? Vilken sele har du?

• Pluttan

Undrar en liten sak bara. Har erat avslag slutat och i så fall hur länge hade ni? Jag är inne på min femte vecka nu. Så drygt.  Förästen när gör man efterkontrollen?

• gammelmamma

Jag tänkte bara berätta att när jag fick mitt första barn började jag med ersättning ganska tidigt och då hade hon problem med magen, på BVC sa de då att pulvret kunde vara stoppande så det var viktigt att man inte tog för mycket pulver, kan vara ett tips. Jag har gett alla mina lite vatten när de är törstiga, jag vet att man inte ska det men det funkar och man slipper ha ett barn som sitter fast vid bröstet. Vi har fortfarande tur med nätterna. sista målet vid 22 sen sover hon till 4-6 sedan somnar om (äntligen går det lite snabbare, nu har hon fattat att det inte är morgon då, sen sover hon till 8-9. Jag är noga med att inte gulla eller prata på natten, inga lampor tända eller så, men jag brukar kolla mobilen för att hålla mig vaken.
    En annan grej angående mjölkmängd och fyllda bröst. det är inte bara mängden mjölk utan också hur fet mjölk man har,bara för att det sprutar mjölk är det inte säkert att man har mer mjölk. Det är tydligen olika hur snabbt olika personer "ställer in" mjölkmängden efter behovet. 

• Elvis Mamma

Ammade Enya vid 13 idag å sen blev hon hungrig nu först, det är ju fem och en halvtimme sedan, någon som vet om hon bör äta oftare? Eftersom jag bara ammar eller ska hon få äta så "ofta" hon vill?

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-07-22 18:31:26 följande:
    Ammade Enya vid 13 idag å sen blev hon hungrig nu först, det är ju fem och en halvtimme sedan, någon som vet om hon bör äta oftare? Eftersom jag bara ammar eller ska hon få äta så "ofta" hon vill?
    Det kan nog bli så i bland, hon kanske vill äta oftare nu i kväll. Om jag har fattat rätt så ska de äta 6 gånger/dygn sen när spelar ingen roll
  • Elvis Mamma

Oj 6 gånger per dygn? Det visste jag faktiskt inte, det gör inte Enya å har aldrig gjort utan de blir nog Max 5 gånger men hitills har hon gått upp bra i vikt så då borde de väl inte vara någon fara eller?

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-07-22 18:51:57 följande:
    Oj 6 gånger per dygn? Det visste jag faktiskt inte, det gör inte Enya å har aldrig gjort utan de blir nog Max 5 gånger men hitills har hon gått upp bra i vikt så då borde de väl inte vara någon fara eller?

Då är det säkert inga problem, vad vägde hon när hon föddes? 
  • Elvis Mamma

Hon vägde 2,9 kg. Ska till BVC imorgon så får passa på att fråga då, hon är 6 veckor nu å väger 3,9 ca

• IdaElinLivia040611

Det gör väl inget om det går 5 1/2 timme någon enstaka gång. Bara dom går upp bra i vikt så:)

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615