• Svar på tråden Juni-barnen
  • gammelmamma

ja precis,  Vera vägde 3 kg och är uppe i 4 kg nu. Hon är 8 veckor så det är säkert inga bekymmer:) De säger säkert olika på olika ställen men Vera följer sin kurva

• Elvis Mamma

Okej va skönt å höra, då är de säkert ingen fara å huvudsaken måste ju vara att dom går upp i vikt

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-07-22 20:48:09 följande:
    Okej va skönt å höra, då är de säkert ingen fara å huvudsaken måste ju vara att dom går upp i vikt

absolut:)
  • IdaElinLivia040611

Ska väga Lucisen i morgon, får se vad han väger då. Och det var länge sen man mätte så det ska också bli spännande. Har varit utan vagn i ett dygn nu och det var en lite katastrof kan jag säga. Gud va jobbigt att kånka i bärsele hela tiden. Bara ett besök i affären blir ju ett helt projekt Tungan ute.
    Men snart är mannen hemma med en vagn som vi ska ha med till grekland, vågar inte ta med donkeyn dit. Tänk om den går sönder..Nej tack. Har bytt med mannens syster, hon har en gammal Buggis som jag tar med mig. 
    Luca hade en liten skrikfest för ett tag sen men nu sover han äntligen. Men man får ju verkligen ingenting gjort när dom är kinkiga och inte går att lägga ner...phu och nu när han äntligen sover så hamnade jag här. Borde göra en massa nytta inför resan men det får bli i morgon. Fast ska köra en till tvätt fattar inte hur mycket tvätt man kan samla på sigTungan ute

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Elvis Mamma

Helammade sonen med å han åt varannan, var tredje timme dygnet runt därför så blir man ju lite fundersam men alla barn är ju olika

• Elvis Mamma

Nej detta med tvätt alltså, blir ju fler maskiner varje dag å hur mycket man än tvättar så blir korgen sällan tom å på tal om vagn, är så otroligt nöjd med min! Har en mountain buggy swift å den är verkligen smidig, underbar att ha på långpromenader å funkar super här på landet med alla skogsvägar Vad har ni andra för vagnar å är ni nöjda? Kommer ihåg hur vi diskuterade vaknar fram å tillbaka under graviditet, börjar bli dax för en liten utvärdering nu när alla förhoppningsvis fått prova sina vagnar ett tag

• Sommarblommor

Tack för ert stöd tjejer! Idag tog svärföräldrarna storebror och vips ville lillebror sova tre timmar i sträck. Även om mannen och jag passade på att städa så var det skönt med lugnet som rådde.

En träff i Sthlm lät som ett bra förslag.

Ni som ammar offentligt utan sk. amningsfilt, kör ni med vanliga kläder eller amningströjor? Jag tycker Boobs kläder är suveräna men dyra :(

Två söner födda 0908 och 1206
  • Sommarblommor

Ensortsmamma: Hur är din pojkes magen nu? Jag har fått ta hjälp av termometern för att få min kille att bajsa men är rädd för att göra honom illa. Funderar på det där med pysväntil, ngn som testat?

Två söner födda 0908 och 1206
  • IdaElinLivia040611

Jag har som sagt en Bugaboo Donkey har tätt mellan barnen (12 mån) och jag fullkomligt älskar den. Så himla smidigt att kunna ha den som singelvagn när jag bara är ute med en av ungarna. Så toppbetyg för den svindyra vagnen Tungan ute

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615