• Svar på tråden Juni-barnen
  • MissFörstånd

Elvis mamma - Vincent hickar också ofta och blir både arg och ledsen. Det enda som hjälper är att amma. Bajsandet är normalt enligt Bvc här iaf. Om man helammar kunde de bakas alltfrån 10 ggr/dag till en gång varannan vecka.

Var en tjej på amningshjälpen som skrev att man ska helst inte dra ut för mycket på målen, det är som att själv vara törstig men att inte få dricka.

Pluttan - Vincent blir fem veckor på onsdag och jag har fortfarande avslaget kvar. Räcker med trosskydd men det är där iaf.

Sommarblommor - Jag har oftast ett vanligt spagettilinne på mig och en vanlig tio över så drar jag upp tröjan och bara ner med linnet över bröstet han ska äta ifrån när jag ammar ute. Oftast lägger jag snuttefilten över min axel och "gömmer" bröstet.

• MissFörstånd

Elvis mamma - Vincent hickar också ofta och blir både arg och ledsen. Det enda som hjälper är att amma. Bajsandet är normalt enligt Bvc här iaf. Om man helammar kunde de bakas alltfrån 10 ggr/dag till en gång varannan vecka.

Var en tjej på amningshjälpen som skrev att man ska helst inte dra ut för mycket på målen, det är som att själv vara törstig men att inte få dricka.

Pluttan - Vincent blir fem veckor på onsdag och jag har fortfarande avslaget kvar. Räcker med trosskydd men det är där iaf.

Sommarblommor - Jag har oftast ett vanligt spagettilinne på mig och en vanlig tio över så drar jag upp tröjan och bara ner med linnet över bröstet han ska äta ifrån när jag ammar ute. Oftast lägger jag snuttefilten över min axel och "gömmer" bröstet.

• Annelie81

Jag har en kronan! Supernöjd! Men jag skulle vilja ha en smidig ihopfällbar i bilen typ en quinny zap extra, kronan är tung att släppa in och ur bilen!
    Sommarblommor - jag har testat pysventil på sonen! Funkar faktiskt! Man måste trycka in den rätt långt bara...tog ett tag innan jag fattade det!

• Baby1112

Har fortfarande inte hittat någon vagn jag trivs med!!! :(
    Har just sålt vår Emmaljunga Nitro Twin...

Men Liam vill ändå inte åka vagn, han bara skriker. Så han bor för det mesta i sjalen och så åker syster i sin sulky.
    Sjalen är lätt mitt bästa köp! Han hänger dör flera timmar om dagen och sover väldigt gosigt!

Men hur som, så behöver dottern en ny sulky då hjulen är helt slut på den hon har. Sen antar jag att vi behöver någon form av dubbelvagn också.
    Men för att slippa köpa två så har jag faktiskt kollat på syskonvagnar på längden. Så imon ska jag åka och klämma och känna ordentligt!!!

Nån med tips om vilken som är bäst? Har kollat på Phil and Ted, iCandy och Babyjogger City Select

• LillSnurr82

Vi kör med britax b-dual har ju 18 månader mellan mina tjejer så kör den som dubbelvagn. Men den går ju att köra som enkel vagn oxå:) jätte nöjd med den och inte var den speciellt dyr heller.. Topp betyg på den.
    Har även en chicco sulky till "stora" tjejen i fall man vill köra varsitt barn eller barnen ska åt två olika håll i bland.. Kan ju faktiskt inträffa..

Mina avslag är helt borta. Hade dem i ca 2 veckor och sen en vecka med lite mörkare flytningar. Nu har jag inget haft alls på ett par dagar så hoppas att det är helt slut.

Här bajsas det varje dag några gånger. Hon verkar heller inte ha något problem med magen (än) så det är skönt.
    Sover mest på dagarna. Äter kanske två ggr. Har sen på kvällen en vaken period då hon äter väldigt tätt och ofta. Sen sover hon hela natten med undantag för ett uppvak för mat. Kan hända att hon vaknar nån mer gång och inte kan somna om. Men då snuttar hon bara två snutt sen somnar hon om igen. :)

Hon går upp jätte bra i vikt:)
    Ska till Bvc på tisdag igen för vägning och mätning. Får se vad lillpluttan väger då..

Oj!
    Nu blev det långt..

• NinnaBus

PetraK: Den bärselen som vi har är en Baby Björn. Har några år på nacken nu då vi använt den både med ettan och tvåan innan och de är 8år och snart 6år gamla...
    Tycker att den är rätt varm den med att ha bebisen i. 
    Har funderat på att skaffa en sjal, men det har inte blivit av... Verkar mysigare...

Ang. vagn... Vi köpte begagnad av min lillsyrra som i sin tur köpt den av en annan. Men den är jättefin och fräsch. En Emmaljunga. Modell och ålder har jag inte en susning om... Men det är en sådan där man kan fälla över handtaget när man vill byta riktning på barnet. Med breda lufthjul. Är supernöjd.
    Enda nackdelen är att den tar stor plats i bagaget... Men älskar att den går mjukt och lätt även på grusvägar. Nu är iofs inte Alfons något större förtjust i att åka vagn alltid, men ibland går det...       

• FiaA87

Vi har en mountain buggy urban jungle och jag fullkomligt älskar den! Tusan vad lätt den är att köra. Testade min kompis vagn och Den var mkt tyngre att köra.. Elbin helammas och han bajsat minst 6 ggr varje dag!! Ikväll känns det som att han inte gjort mkt mer än ätit. Då känner man sig låst!! Sov gott allihopa:)

• LillSnurr82

Bor ju i stugan nu. Där har jag en jätte gammal EmmaLjunga vagn. Stabil och bra att köra i skog och på grusvägar. Enklare att ha en vagn stående här än att släpa på en fram och tillbaka oxå.
    Till stora syster har vi med sulkyn bara som sov vagn annars drar vi henne i en skrinda här om det skulle behövas.

I dag åkte vi och kolla när min systers häst hopptävla. Tog då bara med Emmaljunga vagnen. Men så blev vi kvar längre än väntat så stora syster behövde sova. Så hon fick låna kusin Isacs sittvagns del att sova i. Under tiden hon sov i hans vagn fick lillasyster dela vagn med kusinen Isac 5 månader :) funka kanon:) fördelen med äldre vagnar.. De är rymligare än de nyare. dom var så söta där de låg i samma vagn och sov :D (typiskt att man inte kan lägga upp bilder med iPhone)

• Ensortsmamma

Jag har fått låna en bärsjal av en kompis , då de är rätt dyra tycker jag. Hampus älskar att ligga i den då han hela tiden vill ha närhet.

Sommarblomman; magen är bättre nu när vi ger två mål om dagen med semper bifidus pulvret. Men de märks att den inte är helt Ok än, för han får fortfarande riktiga magknips attacker.

• Elvis Mamma

Ang. att amma offentligt, jag har inga amningsplagg förutom amningsbh men jag använder nästan alltid långa tunikor å har då alltid ett linne under så jag slipper dra upp alla kläder, sen har jag en filt jag slänger över axeln bara