• Svar på tråden Juni-barnen
  • PetraK

Vaknade på ett mindre roligt sätt! Elise låg och sprattlade i ren panik, lät som hon skulle kräkas så jag tog upp henne (hon slutade sprattla ganska direkt), hon fortsatte kvälja en stund och det kom lite bubblor med lite småsegt saliv ur munnen, kändes även som att hon inte drog ner tillräckligt med luft i lungorna på en stund, andades kort liksom...
    Sen slutade hon kväljas och blev som vanligt igen. Nu har hon ammat och somnat i mitt knä men jag vågar inte somna om! Någon som upplevt något liknande?

• IdaElinLivia040611

Petra K: Aldrig upplevt nått sånnt men låter jätte läskigt. Dom kan ju ha en del slem när dom är så här små, Luca kunde hosta en hel del för ett tag sen och då kom det lite bubbligt slem i munnen. Hon hade nog bara lite jobbigt med att få upp det och blev sen lite andfådd. Men förstår att du blev rädd.

Här fick man vakna kvart i sex i morse. Luca ville inte somna om efter matmålet men det är nog inte så konstigt heller då han somnade för natten redan kl 19 igår. Så fick en riktigt lugn kväll, han vaknade för mat först vi 03 och sen igen vid 05:30. Har redan hunnit ner till affären en sväng, kändes väldigt hurtigt .

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • PetraK

Jag ringde 1177. Hon som jag pratade med tyckte inte det lät konstigt utan trodde att hon skulle kräkas eller kanske svalt luft och satt i halsen lite grann. Inget farligt.
    Elise har snarkat lite då och då. I natt reagerade jag på det så kanske att hon var lite täppt i halsen på något vis.
    Nu får hon i alla fall sova på sidan ett tag känner jag...

• Cataleya

6 veckors kontroll, 4270. (3065) 54 cm
    Lång ( 48 )! Min lilla tjej, skönt att få bekräftat att hon får mat så det räcker :)

• Lenis21

Åhhh jag känner mig så utvilad. Minella åt igår vid 24.00 och sov ända till 05.00 i morse. Ammade henne och då somnade hon om och sov till kl. 08.00 igen. Hon brukar alltid vakna 2 ggr per natt och då ammas och få 120 ml på flaska.

Minella brukar bajsa allt från 1-4 ggr per dag.

• Elvis Mamma

PetraK: ibland när min mjölk kommer för fort så sätter Enya i halsen å kväljer å då är de som att hon liksom inte får luft på några sekunder å håller andan, jätte läskigt men en reflex dom har å absolut inget farligt!

• Pluttan

Här är en som inte är utvilad. Lillan åt vid 23.30 igår kväll. Vaknade vid 01.30 och åt. Somnade om tills 05.00 åt. Bytte efter det målet en mycket bajsig blöja. Somnade tills klockan var ca 07.00 och vaknade av att lillan var såååå ledsen av att det hade läckt kiss från blöjan ( som jag inte hade fått på ordentligt ) ända upp på hela bodyn och i sängen. Bara upp och byta blöjan och kläder och i sängen. Sen vart jag hungrig. Varit uppe sen dess.

Angånede vagn så har vi en brio happy årsmodell 12. Jag är nöjd med den och Isabella älskar att ligga i den och sova. Nackdelen är bara att den ta upp så mycket plats i bagageutrymmet samt att vi fått ta av  "hatthyllan" till det.

Får man vara så nyfiken och fråga hur gamla alla mammor här är ? Och hur bor ni? Hus eller lägenhet?

• Baby1112

Använder heller aldrig amningsplagg. Bara amnings behå och sen ett linne över som är smidigt att dra ner.

Jag är 26 år, detta var barn nummer två och bor i hus. Är väldigt skönt då vi innan bodde i lägenhet på tredje våningen utan hiss...

• PetraK

Elvis mamma: ja så gör Elise också, det är som att det bara går ner luft men inte ut, bara sväljer och sväljer, innan hon hostar. Och lite så var det väl imorse bortsett från att hon sprattlade och hade uppspärrade ögon, panikslagen kändes det som, men hon hade ammat vid tre och det här var klockan sex.
    Hon har även sovit så skönt några gånger men helt plötsligt vaknat och varit superledsen, som om hon drömt en mardröm. Kanske var något sånt annars, att hon vart jätterädd...
    Jaja, det gick ju över i alla fall, och hon kunde ändå andas och lugnade sig fort...

Pluttan: Jag är 26 år. Jag och min man byggde hus förra året och flyttade in i november, innan dess bodde vi i lägenhet. Vi bor utanför Linköping.
    Själv då?