Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här snackas det, ler o svarar med hela kroppen...
Var o vägde min lille prins idag. Nästan 5 veckor gammal vägde han 7200g o var 64cm lång...;)
Uddabus- va stor kille du har. Skönt när de växer bra.
Här pratas det också. Har börjat göra det när jag pratar med henne.
var o vägde sven idag, viktuppgången är sådaär... vet inte om jag pallar med detta med amning då han uppenbarligen inte verkar få i sig ordentligt med tanke på vikten.... idag vägde han 4030g (3490) 54.9cm (49) 39cm homf. imorgon blir han 7 veckor.
jag o min sambo bor i villa på landet i roslagen. en dotter på snart gfyra år o så lilla svennis då på 7 veckor...=)
Vad roligt att det är så många bebisar som börjat le och snacka :). Jag blev så glad förra veckan när Minnah skrattade ljudligt och sken upp i hela ansiktet, då kom tårarna på mig :). Det känns så härligt i hela kroppen att se sin bebis så glad :). Första leendet kom ett par dagar innan hon blev 4 veckor.
Nu tycker jag att allt känns underbart skönt. Äntligen har solen börjat titta fram på riktigt :), avslaget är över och all smärta man hade efter förlossningen och amningen är borta. Nu har jag accepterat att jag inte kan amma och allt funkar bra med flaskmatningen. Minnah växer jättebra och nu känner man igen de olika skriken och vad hon behöver och det är lättare att åka iväg och hitta på saker. Nu ska vi njuta av 3 veckors semester till innan det är dags för omskolning av de stora barnen på ny förskola och vardag igen.
Hej hopp! Vi bor i en bostadsrätt i Sigtuna kommun, en trea som börjar bli alldeles för liten! Två katter, en man, en storebror på 7år och Ludwig 7veckor!
Vi bor i en 3:à i Borås. Elton på 5 år och Ella 6 v, min sambo och jag + bonus sonen på 5 år varannan helg oxå :) Ska skaffa större så småningom men ingen panik känner vi:-P Större bil är mer aktuellt.. Har en V40 idag men är tok trångt när vi åker alla 5.. Jag får sitta i mitten bak mellan killarna som har varsin bilstol framåtvända med rygg så blir väldigt trångt:( sen har vi planer på att skaffa fler barn så större bil ett måste.. Några förslag på bra bil?;)
I dag är Edit 4 veckor gammal. Tänk vad tiden går. :)
Jag bor i Finland. 32 år o gift med min man som jag träffade för över 17 år sedan. Snart blir vårt förhållande "myndigt". Vi har två pojkar 8 o 5 år gamla samt lilla Edit då. Vi bor i ett egetbyggt hus långt ute på landet.
Lenis - har också en dotter som heter Joline
Jag är 28 och sambon är 27, vi bor i en by utanför Rättvik i dalarna. Har två barn: Joline 4,5 år och Vincent 5 veckor. Bor i lägenhet men är som villa. Bara tre lgh och vi har egen ganska stor gräsmatta. Sköter allt själva.
Vi har en emmaljunga classic sport, som vi hade till dottern, men kommer köpa en babytravel Amsterdam till nästa sommar.
Jag kör en Emmaljunga ozone, väldigt nöjd med den vagnen. Jag är en av dem där barnvagnsfreaken, detta är min nionde barnvagn
Fick åka och köpa ersättning igår då han inte blev nöjd på kvällen, han åt ändå på varje bröst 2 gånger. Första gången han fick flaska och han slurpade i sig med gång. Så lätt har det inte gått med mina andra pojkar
mammas lilla matvrak. Känns ändå skönt att veta att flaskan funkar och skönt att ha det hemma nu tills nästa gång min mjölk inte räcker till.
Emilian ler oxå jätte mycket nu, och pratar en massa. Igår skrattade han för första gången fast det var i sömnen. Längtar tills första vakna skrattet
Var förresten på BVC i fredags, nu vägde han 4720 (3480)