• Svar på tråden Juni-barnen
  • emersson75
    Pluttan skrev 2012-07-23 11:14:19 följande:
    Oj. Jag är nog i så fall äldst mamma här. Men känner mig inte så gammal.  Jag är 38 år. Bor i hus med sambon 42 år och vår son på 12 år och vår lilla dotter nu på 1 månad.  Hoppas inte jag blev "för gammal" nu. haha....

AAEV vad kul då bor vi kanske lite i närheten av varandra. Jag bor i Karlskrona.

Låter mycket kul med en träff. Men kan nog tyvärr inte vara med eftersom Stockholm ligger alltför långt iväg för mig. Men hoppas på att vi kan fortsätta ha kontakt här. Om ni träffas får ni ha det mycket trevligt.
    Jag är 37 och min sambo är 38 :) Har en son från tidigare förhållande som heter Christoffer och är 14 år, sen har vi Linnea som nu är en månad gammal :) Bor i en liten tvåa på hägerstensåsen men letar efter större :)
  • Lucian Caesar

Jag är 26, sambo med Alexandru som är 29. Bor i radhus i Kungsbacka, några mil söder om Göteborg. Vi har 3 pojkar. Lucian som är 8, Caesar som är 4

• Pluttan
    emersson75 skrev 2012-07-23 13:23:52 följande:
    Jag är 37 och min sambo är 38 :) Har en son från tidigare förhållande som heter Christoffer och är 14 år, sen har vi Linnea som nu är en månad gammal :) Bor i en liten tvåa på hägerstensåsen men letar efter större :)
    Kul att man inte är ensam att vara 35+. Fint namn Linnea. Ville att dottern skulle heta det. Men sambon och jag var överrens om Isabella sedan tidigare. Så hon får väl kanske heta Linnea i andra namn iställett.Solig
    AAEV skrev 2012-07-23 13:16:55 följande:
    Pluttan! Olympia är född i Karlskrona :) jag har bott där, har många vänner kvar där och pappa har hus på sturkö så är där ofta, senast igår faktiskt :)
    Ibland är världen bra liten. Sturkö ligger inte så långt från mina hemtrakter.
  • IdaElinLivia040611
    PetraK skrev 2012-07-23 09:58:38 följande:
    Elvis mamma: ja så gör Elise också, det är som att det bara går ner luft men inte ut, bara sväljer och sväljer, innan hon hostar. Och lite så var det väl imorse bortsett från att hon sprattlade och hade uppspärrade ögon, panikslagen kändes det som, men hon hade ammat vid tre och det här var klockan sex.
    Hon har även sovit så skönt några gånger men helt plötsligt vaknat och varit superledsen, som om hon drömt en mardröm. Kanske var något sånt annars, att hon vart jätterädd...
    Jaja, det gick ju över i alla fall, och hon kunde ändå andas och lugnade sig fort...

Pluttan: Jag är 26 år. Jag och min man byggde hus förra året och flyttade in i november, innan dess bodde vi i lägenhet. Vi bor utanför Linköping.
    Själv då?
    Får man fråga vert utanför, min mans syster bor nämligen i Vikingstad och det finns en massa nybyggda hus där???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • UnderbaraPojke

PetraK; Sam gjorde så jätteofta. När han låg på rygg så kräkte hanmen svalde innan det kom ut så då täppte det till. Han sprattlar och ögon som golfbollar och man ser paniken. Upp med han på axlen och en "rejäl" dunk i ryggen lite snett upp så släpper dwt. jätteobehagligt. Han får sova på sidan nu med stöd bakom ryggen enl. bvc.

Jag är 26 år och bor i hus i Klippan med min sambo Hampus på 28 år. Sam på åtta veckor är mitt första. Hampus har en son på 12 år sedan tidigare.

Barnvagn kör vi Emmaljungas City Cross då vi är mkt "offroad". Älskar denna vagben !!

• IdaElinLivia040611

Jag bor tillsammans med min man Marius i stockholm, just nu bor vi i lägenhet men håller på att bygga ett hus på 250 kvm som vi ska dela med hans föräldrar (separat lägenhet på bottenvåningen) dom har gått i pension och kommer att hjälpa mig med barnen när jag pluggar. Jag har två döttrar sen tidigare på 8 och 6 1/2 och sen har vi lilla Livia som är 13 mån och nu Luca som precis blivit 5 veckor.
    Träffas också gärna.

Var på bvc och vägde idag. Vid 5 veckor väger Luca 4500gram och är 56 cm. Huvudomfång 39 cm. Han ligger mitt på linjen när det gäller vikt men både längd och huvud ligger över.
    Har era små börjat typ jollra än??? Hon frågade mig om han gjort det men jag tycker inte det. Om han låter så ligger han å pressar för magen krånglar eller så skriker han, det är väl dom enda ljuden jag hört än så länge.

Idag har han varit riktigt kinkig. Nu vid 15-tiden är första gången han somnat ordentligt så att jag har kunnat göra någonting. Det är väldigt påfrestande på humöret när man dels har sovit dåligt och sedan kånkar och bär på en skrikis. mannen hjälper till såklart och har honom så att jag får träna men det är ändå mest jag som har honom. Phu...jaja snart går det väl över, för det är den där jäkla magen som bråkar. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • PetraK

IdaElinLivia: där höll vi på att hamna först, fast inte i nybyggt. Men vi hamnade i Ljungsbro istället :).

UnderbaraPojke: skönt att inte vara ensam (fast inte kul att det hänt någon mer såklart :(. ) Jag ska till BVC på torsdag så jag tänkte berätta det då och se vad dom säger, men nattetid kommer hon få sova på sidan så länge! Hon gillar det så det är ju bra. Bara att växla sida så hon inte får snett huvud kanske.

Det är lite typiskt att något sånt ska hända när min man är iväg och jobbar i en vecka, svårt att slappna av efter det. Som tur är kommer han hem imorrn!
    Elise dröjde dessutom 3 veckor och 6 dagar (dagen efter pappsen åkt till jobbet för en vecka och lämnat oss själva för första gången) med att visa sin övertrötta, otröstliga, ilskna sida :P.
    Jag hoppas att första gången hon blir sjuk kommer infalla när han är hemma!

• Elvis Mamma

Jollra vet jag inte men Enya har börjat göra sin små ljud, tex om jag pratar med henne så börjar hon låta å svara tillbax

• Dancia

Jag har en Britax b-smart 3 till Minnah och är verkligen supernöjd. Älskar att den är så lätt och smidig men ändå funkar att köra på alla underlag och att varukorgen är så lättåtkomlig.

Jag är 24 år. Bor med min man och våra barn (Colin 4,julia snart 3 år och Minnah 5 veckor ) i ett hus dom vi köpte när vi väntade första barnet. Har renoverat en hel del och har fler projekt på gång.