Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
God morgon alla fina mammor.
I natt har lillan sovit så bra. Sovit från klockan 20.30 till klockan 06.00.
Här använder vi långärmad/kortärmad body på natten och en tunn bomullsfilt som hon bara sparkar av sig. Hon är nog som sin pappa varm av sig.
Vi samsover och har alltid ett fönster öppet i sovrummet, Enya har lång- eller kortärmad pyjamas på sig beroende på hur varmt det är, brukar även ha en gallerfilt men den sparkar hon oftast av sig. Hellre för kallt än för varmt tror jag är bäst å fryser dom så säger dom nog till!
Men jag är väldigt noga med att hon inte är för varm eller får mitt täcke på sig
Här har vi oxå haft en bra natt :) sov till kl 6.15 i vaggan.. Åt lite och somna om i våran säng till kl 10.00
Storasyster sov även hon i sin säng till 7.00
(har ju bott i stugan och då samsovit med barnen hela sommaren) skönt att få sängen för sig själv hela natten :)
Tänkte på det här med bad i badhus, här där vi bor får man inte börja på babysim förrän de är 4 mån, men får man bada med dem innan? Tänker på klor och bakterier?
Har läst någonstans att så länge naveln har lossnat är det ok..,,fast jag är osäker..,
Var på BVC på 7-veckorskontroll. Allt var bara bra, väger nu 5 kg och 57cm lång. Läkaren var förvånad att hon redan har vänt sig om 3 ggr. Duktig tjej tyckte han. Stolt mamma man blir.
Bad brukar vara okej när naveln läkt och om de väger över 4,5 kg.
Men tänk på att hålla dig typ i relax avd där det är varmt. Här har de babysim i relaxen (34 grader) till ca ett års ålder (10 kg) då de går in i den vanliga små barns bassängen.
Det är tydligen först då de klarar lite kallare vatten.
Vi har anmält Algot till babysim, han börjar v.34 då är han 3 månader vilket är ok här.
Vincent är jättevarm av sig och sover i blöja bara och sin filt om han inte sparkar av den. Vi samsover så jag tror inte han fryser.
Jag kommer inte Heller i mina kläder
.
Är det fler som står helt still i vikten vid amning ?