• Svar på tråden Juni-barnen
  • Havsjungfrun
    Uddabus skrev 2012-08-06 08:01:30 följande:
    Badar Charlie 1 gång i veckan o han gillar det supermycket... Men måste köpa större balja eftersom han vill spralla men han får ju inte plats i den :)

Någon som har koll på skorv? Jag har totalt glömt...

Är det salisylsyrevaselin som gäller fortfarande?

Smörjer man in mycket o låter verka för att sen tvätta bort?
    Rekommenderar verkligen Borago istället, bara att smörja in och så försvinner skorven. Enda nackdelen är att den har en säregen doft. August har också fått lite skorv så jag får börja att behandla honom nu.

Här är det bad ca. 1 gång/v som gäller och det älskar han. Hormonprickarna och den torra huden som kom med dem har som i ett trollslag försvunnit efter ca. en veckas insmörjning med Miniderm. Jag som var orolig att det var något han inte tålde.

Avslaget som bara ökade har nästan helt försvunnit så det var väl slutklämmen. Konstigt att det kom färskt blod igen.

Hade dop för August i lördags och det var jättetrevligt även om jag fick ett litet psykbryt strax innan vi åkte till kyrkan, dessa hormoner...

Ensortsmamma: Jag kan verkligen rekommendera hormonspiral. Funkade väldigt bra för mig, var nästan blödningsfri (behövde oftast bara minitampong eller trosskydd). Enda problemet var att jag fick torra slemhinnor så jag ska nog testa en annan sort den här gången. Blev gravid en vecka efter att jag tog ut sprialen så den påverkade inte i efterhand.     
  • Havsjungfrun

Gillar inte heller fasta tider och metoder. Alla våra tre barn har fått mat och har sovit när de har visat att de velat det och det har känts bäst för oss. Hellre mata en gång extra på kort tid än att  trycka i extra mat när han inte vill ha...

• sanna87
    NinnaBus skrev 2012-08-06 22:57:55 följande:
    Sjukgymnasten jag träffade sa absolut inte före 2-3 månader efter förlossningen...

gammelmamma skrev 2012-08-06 23:05:08 följande:
    Jag fick inte heller göra situps, i så fall sneda

Jaa.. i vanlig ordning är det olika rekommendationer men man har ju vant sig vid det redan under förlossningen :-P Jag tror det viktigaste är att känna efter själv. Gör det ont? Känner min kropp sig redo? Är avslaget oförändrat?
  • sanna87
    sanna87 skrev 2012-08-07 02:00:25 följande:
    Jaa.. i vanlig ordning är det olika rekommendationer men man har ju vant sig vid det redan under förlossningen :-P Jag tror det viktigaste är att känna efter själv. Gör det ont? Känner min kropp sig redo? Är avslaget oförändrat?

"redan under GRAVIDITETEN" ska de stå sållart!
  • PetraK

Gäsp! Min lilla fisunge har inte sovit bra alls i natt, hon ligger och sprattlar och har sig. Har varit så andra nätter också men inte lika många gånger som i natt. När jag la henne på sidan lugnade hon sig och somnade, men två timmar senare vaknar jag av hennes grymtande och fladdrande, och då ligger hon på rygg igen, säkert kämpat med det en stund, så det känns inte som hon sovit mycket :/. Vet inte vad det beror på, hon är ju inte ledsen så det känns inte som det är magen. Funderar på om hon är lite kall och därför vaknar lätt (hon sover själv i sin spjälsäng). Hon sov i långärmad och långbent pyjamas och ett lakan över benen, men det sparkar hon av sig... Vad har era på sig?
    Dom varma nätterna har hon haft blöja eller kortärmat och kortbent pyjamas samt en tunn filt, och då har hon sovit bättre (trots hettan), men som i natt var det ju svalt i sovrummet.
    Någon som har sovpåse och tips på var man kan köpa en billig tunn sådan?

• Tesssi

Algot sover med långbent eller kortbent pyjamas och ett lakan över ibland. Han sparkar ofta av sig lakanet.
    Han har sovit riktigt bra i några nätter nu. Känns så skönt!

• sanna87

Beroende på hur varmt det är sover Elias med lång/kortärmad pyjamas och en tunn bommulsfilt över magen o benen. jag brukar känna i hans nacke om han känns lagom varm o de gör han iaf. men bebisar är väl som vi vuxna, en del är mer frusna av sig o andra är mer varma o behöver mindre på sig. hoppas ni får mer sömn i natt.

• RocketQueen

Min lilla vägrar ha nån slags filt på sig så han sover med pyjamas och strumpor. Eller sovpåse. Köpte en jättebra sovpåse på Ullared för runt 40:- precis lagom tunn.

• Lina007

Emma78: Eira vände sig två gånger när hon var bara några dagar gammal, men det tror jag inte alls att hon gjorde medvetet.

För ungefär 2,5 veckor sen gjorde hon det igen och igår passade hon på en gång till medan hon låg på sitt lektäcke, men då var jag i rummet intill så jag hann inte se själva vändnings-processen :-P Hon blir 11 veckor på torsdag.

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com