• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Annelie ska kolla det... Tack :)

Det kan mycket väl vara så att jag inte går ner i vikt förrän efter minst 6 månaders amning. O då är det ju så...

• JennieJ

Hej tjejer måste fråga? Hur ofta bajsar era bebisar? Här har de blivit bom stopp och de spelar ingen roll hur mycket Theodor trycker så kommer inget :( lider verkligen med han och nu har jag fått hjälpa han i 2 veckor för att tömma var 3-4 dag men han klämmer å klämmer själv under dessa andra dagar men inget kommer! Kan miniformen ha inverkan att bajsandet går trögt?

• Pluttan

JennieJ: Tycker du ska prata med bvc. Synd att han ska vara så trög i magen.
    Min lilla bajsar varje dag ungefär.

• Uddabus

Nu ammar jag så det kan ju vara därför Charlie bajsar vissa dagar upp 6-7 gånger

• Elvis Mamma

Jag helammar å Enya har börjat bajsa ungefär varannan dag, tidigare var det flera gånger per dag

• Elvis Mamma

Hur ofta har ni era små i babygym eller babysitter? Vi har fortfarande inte köpt varken babygym eller babysitter, behovet har liksom inte funnits. Enya sover ju fortfarande mest å har kanske totalt två vaken timmar per dygn å då vill hon vara i famnen

• MarieG81

Jag gick upp 15 kg o dom bara rann av första veckan efter förlossningen. Så det var skönt för jag hade några kg för mycket innan jag blev gravid som jag nu har bestämt ska bort. Mitt mål är att gå ner 10 kg till jag börja jobba nästa aug. På 5 v har jag gått ner 1 kg så det går lite trögt. Men nu på semester har jag verkligen inte brytt mej om vad jag har ätit men på måndag när sambon börja jobba är det ändring på det. Då ska jag sluta småäta o äts godis i veckorna. Tror åxå att det blir lättare att komma ut på en långpromenad när vi inte har en massa planerat. Jag har alltid haft lite problem med vikten o var jättenöjd när mina gravkilon försvann men jag tror inte man ska stirra sig blind på kilon utan huvudsaken är att man mår bra!!

• RocketQueen

Lillen ligger i sitt babygym kanske två timmar per dag. (totalt, inte i sträck) Han gillat verkligen det och ligger och pratar med grejerna som hänger ner. När han ledsnar säger han till och då vill han bli buren en stund. Babysittern är han inte lika förtjust i så den använder vi knappt alls. Han sitter inte så bra i den så det är väl därför han inte gillar den. Däremot har vi en babygunga från fisher price som han sitter bra i, där lämnar jag honom om jag behöver gå på toaletten, packa i ordning skötväskan, göra mackor eller vad som helst. Men han vill bara sitta där typ tio minuter.

• sanna87
    JennieJ skrev 2012-08-08 09:33:15 följande:
    Hej tjejer måste fråga? Hur ofta bajsar era bebisar? Här har de blivit bom stopp och de spelar ingen roll hur mycket Theodor trycker så kommer inget :( lider verkligen med han och nu har jag fått hjälpa han i 2 veckor för att tömma var 3-4 dag men han klämmer å klämmer själv under dessa andra dagar men inget kommer! Kan miniformen ha inverkan att bajsandet går trögt?

Jag skulle prata med bvc, stackars lillpojken! (theodor är ett mkt fint namn tycker jag )

Elias bajsar 6-10 ggr om dagen så här byts det blöjor i tid och otid :-P
    Elvis Mamma skrev 2012-08-08 10:22:17 följande:
    Hur ofta har ni era små i babygym eller babysitter? Vi har fortfarande inte köpt varken babygym eller babysitter, behovet har liksom inte funnits. Enya sover ju fortfarande mest å har kanske totalt två vaken timmar per dygn å då vill hon vara i famnen

Elias gillar sitt babygym massa och han ligger i det varje dag. Kanske 15-45 min per dag, det räcker tycker jag
  • Lucian Caesar

Min lille grabb bajsade jätte många gånger per dag dem första veckorna. Men dem sista veckorna är det inte ens en gång i veckan men eftersom jag ammar så har han ju inte ont av det däremot så bajsar han ju enorma mängder när han väl bajsar så då stannar det aldrig kvar i blöjan utan då rinner det ut lite varstans och konstigt nog så passar han alltid på i vita kläder men som tur är så har vi varit hemma varje gång det hänt så vi lätt kunnat tvätta av han och kläderna.
    Jag har oxå en del kilon kvar, ca 12 tror jag av 20. Tänkte jag skulle köpa hem ett träningsspel till kinect och rocka loss i vardagsrummet hoppas det ger nåt resultat!!