Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här bajsas det 2-6 ggr per dag skulle jag tro. Jag har bara druckit kaffe vid fikatillfällen sen Elise kom, men i helgen började jag med min morgonkopp igen, för att få lite energi, men sen dess har hon varit lite lös i magen, och kaffet är det enda jag kan se att det skulle bero på :(. Prövar en kaffefri dag och ser om det blir bättre... Behöver verkligen den där koppen dock :P.
Natten var tokbra jämfört med igår natt! Hon ammade halv nio, somnade halv tio, och vaknade inte förens två!! Så länge har hon inte varit utan mat :P. Hon låg dock och sprattlade, gnodde sig i ansiktet och grymtade, men jag kollade på henne flera gånger och hon sover ju när hon gör det. Frågan är hur bra dom sover då?
Brösten hade i alla fall blivit så fyllda (aj!) så hon orkade inte ta allt utan jag fick pumpa ur lite ur ena.
Amning igen vid 06 och sen gick vi upp vid 08:30.
Nu måste jag lära mej att sova fast hon stånkar, förut har jag ju kollat klockan mer och tagit upp henne för amning, innan hon gnällt om det...
Hej och tack tjejer för era svar! Min bm är tyvärr på semester till måndag nästa vecka och andra bm där nere är allmänt förvirrad och frågar man henne nått svävar hon ut med svaret då man fattar knappt va hon svarat så kort å gott ansåg hon de ingen fara var utan jag skulle fortsätta hjälpa och vara tröstande och skulle de inget komma ut alls skulle jag vända mig till barnmottagningen för lavemang! Hel ammar oxå men hade en period för 2 veckor sedan som jag gav i snitt 1 å halv måltid med ersättning då han inte verka mätt på bröst mjölken men dom sista 5 dagarna har han ingen ersättning fått. Så problemen starta då jag ersättning börja ge
Hur länge är det sedan han bajsade?
Prova cykla med han ben liksom, lugnt o fint. O stryk lätt över hans mage med handen... Låt han hänga över dina ben på mage, på armen på mage... Pröva dig fram..
Vi behöver liksom röra oss för att tarmarna ska röra sig o få fart på magen...
Charlie är lite jobbig med sömnen på dagarna just nu... Svårt att komma till ro men det händer ju så mycket just nu...
Han vill gärna stå upp o snacka... O som han snackar sen... Gulliga unge... Haha
Saglar gör han med så han kallas ofta för saglie ;)
Testa massera magen försiktigt med lite olja å som uddabus skriver cykla med benen, min son som nu är 6 år hade jätte problem med att bajsa å mycket magknip å så som liten trots att jag "bara" ammade, det som lindrade lite var massage å de som slutligen gav bäst verkan var akupunktur, de kan jag varmt rekommendera till er alla som har bebisar med problem mage! Dom sätter nålar på bland annat händerna, inget bebisen reagerar på å kan göras när dom sover, efter 6 behandlingar var alla mag problem som bortblåsta å vi började när sonen var ca 2 månader, inte alla akupunktörer som utför på bebisar men det finns vissa speciellt utbildande, BVC har oftast koll om inte så kan man alltid ringa själv å höra!
Han bajsa för egen han för 2 veckor sedan förutom några bromsspår då och då i blöjan och jag har hjälpt honom 4 gånger med termometer . När de kommer ut nu är de löst som innan när jag hel amma men under den veckan jag gav ersättning 1 gång om dagen var de tjockare. Får testa dina knep du gav :)
JennieJ- Här bajsas det ca. 1-2 ggr per dag och då kommer det mycket!!! Min stora flicka hade problem med magen från det att hon föddes tills det att hon var 2 år gammal. Testade allt, gav henne lactulos och movicol dagligen och det funkade ändå inte. Frågade om det verkligen var normalt och de sa att vissa barn har problem med att tömma tarmen. Jag gav mig inte och bad till slut att få remiss till Barnmedicin. Tog glutenprover m.m men allt visade negativt. Till slut så fick vi efter mycket tjat hjälp med att börja med mjölkfri diet. En vecka efter att vi börjat med det så blev hon helt bra i magen. Alltså så har hon antagligen varit allergisk mot komjölksprotein sedan hon föddes men ingen tog upp att det kunde vara det. Hon är nu 3 1/2 år och hon är det fortfarande. Så var uppmärksam på att det kan vara det när dom är hårda i magen och inte kan bajsa. De behöver inte ha fler symtom än det. Hade vi fått veta tidigare så kanske hon inte hade haft allergin nu då det brukar växa bort inom de 2 första åren om man får veta det när de är bebisar. Lycka till och hoppas att hans mage blir bättre.
Jag har inte hunnit komma i gång att börja med kaffe ännu.Tror nog att jag ska låta det vara tills jag ammat klart. Får se. Har jag kunnat varit utan det hela graviditeten så....Har inget riktigt sug efter det heller. Dricker hellre mitt luzern-te.
Hej alla mammor, nu är vi tillbaka från våran underbara semester på 2 veckor i Grekland. Det var otroligt varmt, nästan på gränsen till olidligt. Vi hade mellan 38 0ch 42 grader varje dag. Men härligt var det att sola och bada och bara ta det lugnt. Vi hade bara Luca med oss, Livia var med farmor och mina äldsta var med sin pappa. Vi har fått riktigt bruna kroppar och myst ordentligt med varandra. Gud va vi behövde det. det gick jätte bra md Luca i värmen och han har badat i havet flera gånger om dagen. Nu ska jag läsa i kapp dessa två veckor, det kommer nog att ta sin lilla tid
. Hoppas ni alla har haft det bra trots det tråkiga vädret.
Livia har gjort jätte många framsteg under tiden vi varit borta, hon pratar mycket mer och kan nu krypa.....så roligt. Men nu blir det väldigt mycket att göra, hon är så himla busig och vet precis var man inte får röra
.
En fråga!
Ni som helammar, hur tänker ni kring att pumpa o mata med nappflaska? Jag är så kvällstrött o sambon kvällspigg, så det vore bra om han kunde ge sista målet. Men jag vill inte börja för tidigt (om man nu kan det), Ella är 6,5 vecka. Jag är rädd för att hon ska rata brösten sen o det vill jag ju inte.