• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Idag har min Charlie varit närhetstörstande så han har bara velat vara i famnen... Sover som bäst då oxå..

Då blir det inte många kalorier brända iaf :(

Men mysigt är det förstås... O nu slocknade min mellersta (7år) oxå på soffan...

Måste vara vädret.. Blåsigt o grått

• Baby1112

Marie: Jag hade satsat på att pumpa ut och testa flaska om ni vill det. De flesta bebisar fixar att byta mellan flaska och bröst och napp. Testa medela calma flaskan, så får bebisen kämpa lite för att få mat, precis som vid bröstet. Vissa bebisar kan annars bli lata av flaska.

Ska börja flaskträna Liam hade jag tänkt. Tycker det är mysigt att kunna ge pappan en matstund med bebis då och då.
    Sen åker jag till London i december och då måste han ha vant sig vid flaska. :)

• MarieG81

Baby1112: Ja, det är lite så jag tänker åxå, att hennes pappa åxå ska få chansen att mysa vid mattillfällena :)

• MissFörstånd

Marie - läste någonstans att om barnet är över en månad ska det inte vara något problem att växla bröst/flaska. I början när Vincent fick flaska fick han suga från flaskan men vi höll den så uppåt att han inte fick något och sen höll vi flaskan som vanligt. Detta för att han skulle få suga lite som på bröstet och att det inte kommer på en gång.

Vincent bajsar 5-10 ggr/dag. Delammas. Han gillar verkligen babysittern men gymmet har vi inte provat så mycket.

• Baby1112

Liam använder babysittern och gymmet varje dag nu. Han älskar sittern för då kommer han upp lite och om han somnar är det bara att fälla ner till liggläge.

Men absolut bäst gillar han att hänga i sjalen. Det är favorit plats nr 1. :)

• Sommarblommor
    JennieJ skrev 2012-08-08 12:26:54 följande:
    Hej och tack tjejer för era svar! Min bm är tyvärr på semester till måndag nästa vecka och andra bm där nere är allmänt förvirrad och frågar man henne nått svävar hon ut med svaret då man fattar knappt va hon svarat så kort å gott ansåg hon de ingen fara var utan jag skulle fortsätta hjälpa och vara tröstande och skulle de inget komma ut alls skulle jag vända mig till barnmottagningen för lavemang! Hel ammar oxå men hade en period för 2 veckor sedan som jag gav i snitt 1 å halv måltid med ersättning då han inte verka mätt på bröst mjölken men dom sista 5 dagarna har han ingen ersättning fått. Så problemen starta då jag ersättning börja ge

Jag gav också ett mål/dag ersättning i ca 5 dgr och sedan blev det stopp. Nu efter tre veckor med helamning och semperdroppar så kan Liam bajsa själv varannan dag (från 3ggr/dag innan). Han är nu 8 veckor. Masage och cykling kan verkligen rekommenderas, fråga BVC om tips.
    Två söner födda 0908 och 1206
  • LillSnurr82

Hur gör ni för att komma ihåg att ge d- droppar ? Glömmer dem varje dag. Med storasyster ger jag i kvällsvällingen.

• Erik
    LillSnurr82 skrev 2012-08-08 20:51:08 följande:
    Hur gör ni för att komma ihåg att ge d- droppar ? Glömmer dem varje dag. Med storasyster ger jag i kvällsvällingen.
    Har dom också vid skötbordet så det blir en del av morgonrutinen. :) 
    Erik -04, Elias -07, Edit -12