Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Idag har min Charlie varit närhetstörstande så han har bara velat vara i famnen... Sover som bäst då oxå..
Då blir det inte många kalorier brända iaf :(
Men mysigt är det förstås... O nu slocknade min mellersta (7år) oxå på soffan...
Måste vara vädret.. Blåsigt o grått
Marie: Jag hade satsat på att pumpa ut och testa flaska om ni vill det. De flesta bebisar fixar att byta mellan flaska och bröst och napp. Testa medela calma flaskan, så får bebisen kämpa lite för att få mat, precis som vid bröstet. Vissa bebisar kan annars bli lata av flaska.
Ska börja flaskträna Liam hade jag tänkt. Tycker det är mysigt att kunna ge pappan en matstund med bebis då och då.
Sen åker jag till London i december och då måste han ha vant sig vid flaska. :)
Baby1112: Ja, det är lite så jag tänker åxå, att hennes pappa åxå ska få chansen att mysa vid mattillfällena :)
Marie - läste någonstans att om barnet är över en månad ska det inte vara något problem att växla bröst/flaska. I början när Vincent fick flaska fick han suga från flaskan men vi höll den så uppåt att han inte fick något och sen höll vi flaskan som vanligt. Detta för att han skulle få suga lite som på bröstet och att det inte kommer på en gång.
Vincent bajsar 5-10 ggr/dag. Delammas. Han gillar verkligen babysittern men gymmet har vi inte provat så mycket.
Jag har gått ner 12/20 och vill snabbt gå ner allt!!!
Liam använder babysittern och gymmet varje dag nu. Han älskar sittern för då kommer han upp lite och om han somnar är det bara att fälla ner till liggläge.
Men absolut bäst gillar han att hänga i sjalen. Det är favorit plats nr 1. :)
Hur gör ni för att komma ihåg att ge d- droppar ? Glömmer dem varje dag. Med storasyster ger jag i kvällsvällingen.
Ställt d-dropparna på skötbordet nu...