Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Varit på efterkollen idag. Har två kilo kvar till inskrivningsvikt och två kilo från den till inskrivningsvikten med dottern. Så fyra kilo tjock är jag! :)
Gick igenom förlossningen också, fick äntligen en klarare bild över hur och varför det blev urakut snitt. Skönt.
Har bestämt mig för att prova spiral också. Men skulle ringa när Liam närmar sig ett halvår, då var det ok att sätta in den. Skulle tydligen läka och dra ihop sig först.
Smart att hitta rutiner när man ska ge dropparna.
Charlie blir bubblig i magen o mycket gnälligare
Jag tror inte att hon har reagerat. Inget märkbart somj ag tänkt på. Jag varken visste eller har hört att dom kunde reagera så på dropparna. Tur att man lär sig nåt här i alla fall.
BVC brukar inte berätta det iaf... Min mellersta reagerade oxå så fram tills han började äta riktig mat
Hej!!
Har massa att läsa igen märker jag. Har vart på minisemester med bara Simon i min hemstad. Fick skjuts dit men skulle idag ta mig hem med tåg och buss, det gick men var meckigt med vagn, babyskydd, och två väskor...
Under tiden vi vart borta så har Simon accepterat ryggläget och sover nu bara på rygg, ibland på dagen om han är kinkig men inte kommer till ro själv så får han ligga på mage och sova lite.
Vi provade även en ny flaska till honom då MAMs flaska gav honom massa ont i magen. Så vi köpte en Dr. Browns och den funkar verkligen mycket bättre. Han är inte alls lika fisig, stånkig och kräks inte alls lika mycket...
Jag satte in kopparspiral när storebror var 6 mån och då helammade jag fortfarande. Sedan när jag slutade amma reste sig tydligen livmodern och spiralen åkte högt upp och blev då svår att få ut.
Underbarspojke: min BM sa nåt om att den först hade krypt ihop och tillbaka runt sex månader om man helammar. Men det kanske är olika? Har absolut noll koll på spiraler... :)