• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Oj va bra, va skönt Jag ammar också bara å Enya går upp ca 200-250 gram i veckan men en vecka hade hon faktiskt gått upp 400 gram

• Sommarblommor

Mitt pyre får också gräddmjölk. På åtta veckor har han gått från 3200 till 6200 gram men "bara" från 49 till 56 cm.

Två söner födda 0908 och 1206
  • LillaGrynet

Oj va era kottar går upp bra i vikt.. Ella har gått upp 500g på 8 veckor men ökat 6 cm på längden.. Så näring får hon ju.. Men hon spyr mkt vet inte om det kan påverka viltuppgången.. Ger henne ersättning varje kväll efter amning.. Men inte alltid hon vill ha men erbjuder i vilket fall..

• JennieJ

Hej tjejer! En fråga är de någon av er som har någon erfarenhet av windi pysventil?

• Dancia

Jag har missat massor som skrivits känner jag och har lite svårt att ta igen. Ser iaf att ni pratar storlek på bebis. Det kan verkligen vara enormt olika. Jag var på babycafe idag där jag träffade en mamma med en bebis på 8 månader som bara vägde strax under 7 kg och var 59 lång. Hon kunde fortfarande ha lite 56 kläder, och där hade jag min knappt 2 månaders i samma klädstorlek :).

Minnah är idag 8 veckor. Vi var på bvc i förrgår och då vägde hon 5040 gr (3360) och var 55 cm (48). Hon är väl en medelbebis kan man väl säga, lite kortare än medel och liite tyngre än medel om man kollar på bvc's kurva.

• Dancia
    JennieJ skrev 2012-08-10 00:22:45 följande:
    Hej tjejer! En fråga är de någon av er som har någon erfarenhet av windi pysventil?

Jag har inte använt just windis utan en annan pysventil med samma koncept och den fungerar super. Man hör verkligen hur fisarna pyser eller piper ut.
  • JennieJ
    Dancia skrev 2012-08-10 00:26:34 följande:
    Jag har inte använt just windis utan en annan pysventil med samma koncept och den fungerar super. Man hör verkligen hur fisarna pyser eller piper ut.

Just vad man är ute efter ;) tack för svaret
  • Dancia

Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag hade problem i våras med att jag ville resa över till min farmor i usa som är väldigt sjuk i cancer?Hon blev bättre efter några rejäla behandlingar. Men nu 2 månader senare har det blivit oerhört sämre igen o h läkarna tror inte att hennes kropp klarar fler behandlingar nu. Det är ingen som vet hur lång tid hon har kvar, läkarna tror inte lång tid och jag fick panik över detta, är så rädd för att inte hinna träffa henne. Men nu är jag inte gravid längre så nu är det safe att flyga, men det blir inte alls roligt att lämna min bebis hemma :(. Jag åker i slutet av månaden och min man tar ledigt från jobbet. Hon kommer ha det jättebra hemma med honom och syskonen men jag kommer tycka att det är jobbigt att vara så långt ifrån henne när hon är så liten. Men det blir bäst så för det är inte roligt att flyga så långt med en liten bebis, dessutom har hon sin kolik och receptbelagda mjölkfria ersättning så det hade bara blivit dumt att ta med henne för min egen skull. Jag vill ju också kunna stötta och finnas där för farmor fullt ut de dagarna jag är där.

• Bumman79
    Zvartaliljan skrev 2012-08-09 19:59:39 följande:

Jag förstår dig. Ärligt talat, hoppas du inte blir sur för att jag säger så men om jag fått en så stor kille hade jag känt mg lite "snuvad" på bebistiden för de känns så stora så fort och som du säger tror väl många att han är äldre. Plus att Gud vad jobbigt det måste vara för din rygg o bära på honom hela tiden! Får du inte ont?
    Så känner jag att man blir lite snuvad på bebistiden även om min Selma var något mindre än  Uddabus ca 4,8 kg och 53 cm lång å 37,5 i huvudomfång. Å alla tror att hon är äldre än sina 5 veckor. Kanske 3 månader. Sen blir det tungt att bära och vanka runt ja...å det känns som att hon redan börjar växa ur sin babysitter, liggvagnen mm trots att hon inte ens börjat tycka om babysittern ännu...:P.
  • Bumman79
    Dancia skrev 2012-08-10 00:39:24 följande:
    Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag hade problem i våras med att jag ville resa över till min farmor i usa som är väldigt sjuk i cancer?Hon blev bättre efter några rejäla behandlingar. Men nu 2 månader senare har det blivit oerhört sämre igen o h läkarna tror inte att hennes kropp klarar fler behandlingar nu. Det är ingen som vet hur lång tid hon har kvar, läkarna tror inte lång tid och jag fick panik över detta, är så rädd för att inte hinna träffa henne. Men nu är jag inte gravid längre så nu är det safe att flyga, men det blir inte alls roligt att lämna min bebis hemma :(. Jag åker i slutet av månaden och min man tar ledigt från jobbet. Hon kommer ha det jättebra hemma med honom och syskonen men jag kommer tycka att det är jobbigt att vara så långt ifrån henne när hon är så liten. Men det blir bäst så för det är inte roligt att flyga så långt med en liten bebis, dessutom har hon sin kolik och receptbelagda mjölkfria ersättning så det hade bara blivit dumt att ta med henne för min egen skull. Jag vill ju också kunna stötta och finnas där för farmor fullt ut de dagarna jag är där.
    Oj tufft av dig att resa så långt utan bebis...men det är som du skriver kanske det lättaste då hon har kolik. Jag tror att min bebis oxå har det då hon har skrika hela nätterna ibland. (Eller måste de göra det varje natt för att det ska klassas som kolik?)
    Förstår att du vill träffa din farmor när hon är så sjuk...ush vad jobbigt mitt i bebislyckan :(. Det kommer säkert att gå bra att pappan tar bebisen när du är borta.