Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Oj va bra, va skönt
Jag ammar också bara å Enya går upp ca 200-250 gram i veckan men en vecka hade hon faktiskt gått upp 400 gram
Mitt pyre får också gräddmjölk. På åtta veckor har han gått från 3200 till 6200 gram men "bara" från 49 till 56 cm.
Oj va era kottar går upp bra i vikt.. Ella har gått upp 500g på 8 veckor men ökat 6 cm på längden.. Så näring får hon ju.. Men hon spyr mkt vet inte om det kan påverka viltuppgången.. Ger henne ersättning varje kväll efter amning.. Men inte alltid hon vill ha men erbjuder i vilket fall..
Hej tjejer! En fråga är de någon av er som har någon erfarenhet av windi pysventil?
Jag har missat massor som skrivits känner jag och har lite svårt att ta igen. Ser iaf att ni pratar storlek på bebis. Det kan verkligen vara enormt olika. Jag var på babycafe idag där jag träffade en mamma med en bebis på 8 månader som bara vägde strax under 7 kg och var 59 lång. Hon kunde fortfarande ha lite 56 kläder, och där hade jag min knappt 2 månaders i samma klädstorlek :).
Minnah är idag 8 veckor. Vi var på bvc i förrgår och då vägde hon 5040 gr (3360) och var 55 cm (48). Hon är väl en medelbebis kan man väl säga, lite kortare än medel och liite tyngre än medel om man kollar på bvc's kurva.
Jag vet inte om ni kommer ihåg att jag hade problem i våras med att jag ville resa över till min farmor i usa som är väldigt sjuk i cancer?Hon blev bättre efter några rejäla behandlingar. Men nu 2 månader senare har det blivit oerhört sämre igen o h läkarna tror inte att hennes kropp klarar fler behandlingar nu. Det är ingen som vet hur lång tid hon har kvar, läkarna tror inte lång tid och jag fick panik över detta, är så rädd för att inte hinna träffa henne. Men nu är jag inte gravid längre så nu är det safe att flyga, men det blir inte alls roligt att lämna min bebis hemma :(. Jag åker i slutet av månaden och min man tar ledigt från jobbet. Hon kommer ha det jättebra hemma med honom och syskonen men jag kommer tycka att det är jobbigt att vara så långt ifrån henne när hon är så liten. Men det blir bäst så för det är inte roligt att flyga så långt med en liten bebis, dessutom har hon sin kolik och receptbelagda mjölkfria ersättning så det hade bara blivit dumt att ta med henne för min egen skull. Jag vill ju också kunna stötta och finnas där för farmor fullt ut de dagarna jag är där.