• Svar på tråden Juni-barnen
  • Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-08-09 16:40:07 följande:
    Samtidigt som man tycker det är skönt att han är stor osv så är det lite jobbigt oxå eftersom många tar honom för att vara äldre...

Jag förstår dig. Ärligt talat, hoppas du inte blir sur för att jag säger så men om jag fått en så stor kille hade jag känt mg lite "snuvad" på bebistiden för de känns så stora så fort och som du säger tror väl många att han är äldre. Plus att Gud vad jobbigt det måste vara för din rygg o bära på honom hela tiden! Får du inte ont?
  • Uddabus

Jag ammar enbart...

Ja det är lite så jag känner när alla har små bebisar på stl 56-62 o allt fortfarande är så smått...

Samtidigt är han ju ändå liten eftersom man blir hemmablind...

Ja det blir inte några längre stunder att bära i sele på eller på en arm...

Hänger honom oftast över axeln...

• Zvartaliljan
    Uddabus skrev 2012-08-09 20:04:04 följande:
    Jag ammar enbart... Ja det är lite så jag känner när alla har små bebisar på stl 56-62 o allt fortfarande är så smått... Samtidigt är han ju ändå liten eftersom man blir hemmablind... Ja det blir inte några längre stunder att bära i sele på eller på en arm... Hänger honom oftast över axeln...

Grädde i brösten jag kan aldrig hänga över axeln, han kräks kaskader då går med honom på ea armen i stort sett hela dagen o jag får ont fast han bara väger 4,5. Men nu har han börjat acceptera babysittern små korta stunder iaf så man får lite vila (fast då brukar storebror passa på o ska upp i famnen).
  • Baby1112

Tycker Liam blev en stor kille fort. Han var liten när han föddes 2980 gram och 51 lång.

Idag är han två månader och väger 5890 och är 58 lång. Han har 62/68 i kläder, 56 passar inte längre då han är så rund. :)

Han är lika stor nu vid två månader som storasyster var vid dryga fyra månader.
    Kan tycka nyfödd tiden gick väl fort.

Och ja, jag helammar! Har väl grädde eller nåt ditåt... :)

• UnderbaraPojke

Min kille 10 v och väger 7000g (4400) och är 61,5cm (54).

Folk tror han är ca 4 månader pga storleken.

Jag gillar stora bebisar för där är ngt att ta i. dem är inte så klena :) (hoppas ingen tar illa upp)

• Baby1112

Har ingen aning om hur jag ser ut "där nere" efter förlossningen. Nu blev det snitt, men dottern föddes vaginalt. Å andra sidan vet jag inte hur det såg ut från början heller, har aldrig inspekterat! :)
    Men det känns inget annorlunda, det tycker inte mannen heller.

Däremot tror jag brösten fått sig riktiga törnar av två graviditeter och amning. Tycker de är närmare golvet för varje gång jag kollar... :(

• sanna87
    Baby1112 skrev 2012-08-09 20:56:56 följande:
    Har ingen aning om hur jag ser ut "där nere" efter förlossningen. Nu blev det snitt, men dottern föddes vaginalt. Å andra sidan vet jag inte hur det såg ut från början heller, har aldrig inspekterat! :)
    Men det känns inget annorlunda, det tycker inte mannen heller.

Däremot tror jag brösten fått sig riktiga törnar av två graviditeter och amning. Tycker de är närmare golvet för varje gång jag kollar... :(
    Så som lilleman drar i mina bröst ska jag nog vara glad om de inte hänger nere i knävecken när han är färdig ;P 
  • Elvis Mamma

Oj UddaBus då är det verkligen imponerande att han vuxit så snabbt, då har du verkligen grädde i tuttarna Hur mycket går han upp per vecka?