Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Ja det är jobbigt när man ligger mycket över kurvan o likså under...
Men folk har liksom någon sorts normalnorm som måste följas annars heter det åhhh herre Gud vad liten/ stor han/ hon är..,
O ja jag har ont i ryggen, bäcken o höfter fortfarande men det går bra att bära honom ändå... Bär kanske inte runt honom lika mycket som andra bär sina bebisar... Sitter mycket i soffan med lilleman... Han vill ändå helst stå upp i famnen o snacka..
Dancia: tycker det är bra att du åker även om det är jobbigt att lämna bebis hemma. Tror du hade ångrat dig mycket längre fram annars. Men förstår att det är tufft!
Sweet life: I början när prinsen skrek så mycket så uteslöt ju jag all mjölk. Då fick vi en stor burk mjölkfri ersättning på BVC för att testa med innan man lägger en massa pengar eftersom den är så dyr.
Nu har jag äntligen läst igenom allt :)
Tycker också det e jobbigt med folk som alltid måste kommentera när man sagt hur gammal bebis är. Luca är nog ganska medel ändå tycker jag, har ingen koll på kurvan vet bara att allt är bra.
Han är en väldigt mammig liten kille....somnar helst nära nära i famnen på dagarna om vi inte är ute med vagnen för där somnar han nästan alltid efter en stund. Jag bär honom inte mycket utan sitter mest ner då jag får ont i ryggen att gå runt. Han verkar nöja sig med det för tillfället i alla fall.
jag längtar efter att komma igång med träningen igen nu efter semestern. Var ju riktigt duktig precis innan vi åkte men nu när mannen är tillbaka på jobbet och svärmor åkt hem så blir det lite bökigare. Men i morgon börjar jag.
Har inga kilon kvar men kroppen verkar ju liksom forma om sig så det behövs ändå träning.
Brösten sitter åtminstånde på plats då jag inte ammat, får väl vara glad för det
.
Har inte heller kollat hur jag ser ut där nere, vet inte om jag vågar, sydde ett stygn så hoppas det ser någorlunda ut.
Kniptränar ni mycket???? Jag lyckas alltid glömma det fast det är så enklelt och tar så kort tid. Även om allt känns bra vid sex så är det väl ändå bra att fortsätta knipa. Har inte varit på efterkontroll än, måste nog ringa och fixa en tid.
Charlie har dreglat en hel del i flera veckors tid... O börjat gnaga på sina händer o nu jag tycker att det ser ut som om det är tänder på g...
Fler som har det så?
Bumman79: Ja de säger att kolik ska vara återkommande samma tid varje dag. Ofta kväll eller natt. Minnah's skrik började vid 19 tiden varje kväll och höll på i flera timmar, ofta in på natten också. Sen kunde det vara lite varierande under dagen, vissa dagar sov hon nästan ingenting alls och vissa var hon jättetrött, men kvällaskriken kom alltid samma tid. Men om det är otröstligt skrik nästan varje natt så är det inte omöjligt att det är kolik ändå.
Zvartaliljan: Usch ja, fy vad hemskt när det är ett barn som är sjukt också :(. Förstår att det blir lite svårare för dig eftersom du ammar.
Den mjölkfria ersättningen är jättedyr att köpa utan recept. Men när man väl fått recept så är det jättebilligt. Jag ger Minnah Pepticate...den ska tydligen smaka bäst av de olika mjölkfria alternativen. Jag fick ge 235 kr för en burk som varade i knappt 4 dagar. Men när jag nu fått det på recept så betalar jag bara 120 kr per uttag. Köpte 6 burkar för 120 kr så det är jättebilligt. Om jag hade köpt ett 16-pack så hade det blivit 120 kr för 16 burkar.