• Svar på tråden Juni-barnen
  • Dancia

Tänderna kan verkligen komma när som helst. Min kompis son fick sin första tand när han var 3 månader och nu som 10 månaders har han 8 tänder!

Min son fick sin första tand väldigt sent trots att han började dregla och bita väldigt tidigt, den kom dagen innan han fyllde ett år :). På grund av att han var så sen så trodde jag ju inte att det skulle komma tänder på väldigt länge när dottern började dregla och bitas, men hennes första tand tittade fram när hon var 5 månader.

• zenoble
    Uddabus skrev 2012-08-11 11:34:31 följande:
    Vilken försäkring har ni till era små?

Trygghansa.. Skaffade gratis gravidförsäkring där med så den gäller fram tills barnet är 6 månader sen får jag börja betala.. Vad har du?
  • LillSnurr82

Vi har oxå Folksam barnförsäkring. Tog deras gravid betal försäkring, samma som med stora syster men har glömt bort, måste man ändra den själv till barnförsäkring eller blir den det automatiskt ? Någon som vet?

• Ensortsmamma

En kanske dum fråga, men jag måste ändå ställa den. Kan man få igång amningen igen efter att ha lagt ner den? Ja menar när de är vana att ha fått ersättning nu i 4 veckor 4 veckor innan de fick han både och. De rinner fortfarande mjölk ur mina bröst och de va som sagt fyra veckor sedan jag la ner det, testade nu för skoj skull att lägga honom vid bröstet och då tog han det?!

• Ensortsmamma

Den största anledningen till att jag la av va att han inte tog bröstet men sen blev han ju inte mätt på mig heller, men de kanske ändat sig med, är de liksom inte vana vid att äta mycket nu? Ja menar han får ju 120 ml/gång

• sanna87
    Uddabus skrev 2012-08-11 08:05:21 följande:
    Alltså man får ju ge kroppen en chans att återställa sig först... Ge den iaf 1-2 år med träning o bra mat...

Jag vet ju att min kropp går tillbaka någorlunda förutom mina bröst som är zebratuttar...

O ja kroppen släpper Inte på några resurser ännu... Men jag vet ju att jag går ner i vikt sen..
    Såklart man måste ge det en chans :) Och jag ska ju ha fler än ett barn så det är ju absolut inte aktuellt ännu. Jag är tillbaka viktmässigt sen innan graviditeten nu, men det e ju fortfarande en hel del som är lite "mjukare" än tidigare, hehehe ;)