• Svar på tråden Juni-barnen
  • UnderbaraPojke

Sååå lycklig :) sam somnade 22:30 och vaknade 04:30. Somna igen 05:30 och sov till 07:30. Detta var välbehövligt för denna mamma kan jag säga :)

• Sweet life
    UnderbaraPojke skrev 2012-08-12 07:47:45 följande:
    Sååå lycklig :) sam somnade 22:30 och vaknade 04:30. Somna igen 05:30 och sov till 07:30. Detta var välbehövligt för denna mamma kan jag säga :)
    Visst är det underbart! Så har vi haft det varje natt sen han var ca 3 veckor. Vi njuter av varje natt!
  • HeavyD

Någon här som använder bröstpump? Försöker ju öva mig på att pumpa ut inför skolstart men på en timme fick jag bara ut 20-30 ml på båda brösten trots att jag ammade samtidigt. Surt förvärvade droppar...

• Pluttan
    HeavyD skrev 2012-08-12 09:50:48 följande:
    Någon här som använder bröstpump? Försöker ju öva mig på att pumpa ut inför skolstart men på en timme fick jag bara ut 20-30 ml på båda brösten trots att jag ammade samtidigt. Surt förvärvade droppar...
    Jag använder pump. hyr en elektrisk medela symphoni från bb. I början fick jag inte heller ut så mycket mer än 20-30 ml. Men nu får jag ut mellan 50-100 ml. beroende på om lillan har precis ätit och hur mycket. Jag delammar så det är bara att pumpa så produceras det mer av stimulering. Jag kan sitta och pumpa allt mellan en kvart till 25 minuter. Ett tips är att pumpa med elektrisk pump och pumpa även om det inte knappt kommer nåt för det stimulerar. Amma och pumpa ofta typ varannan timme.
  • Pluttan

Glöm inte att dricka galet mycket vatten. Amningste eller luzern-te funkar också bra.

• Elvis Mamma

Fler bebisar som helst sover i famnen? Enya somnar oftast så fort man tar upp henne men vaknar nästan direkt man lägger ner henne, i vagnen funkar dock bra om man är ute å går och i bilen så länge den åker bärselen är super

• IdaElinLivia040611

Luca somnar gärna i famnen men det går bra om jag låter honom somna in ordentligt innan jag lägger ner. Och lägger alltid ner i vagnen för det är hans säng för tillfället för då kan jag gunga honom lite en stund. Han sover jättebra i vagnen om nätterna också. Tror jag börjar se ett sovmönster nu nattetid i alla fall. Han somnar in för natten vid 21 sover sen till ca 04:30 äter och sover till runt 07:00 ett mål mat till och sen vaknar han mellan 9 och 10:) Hoppas att det håller i sig för jag är en mycket gladare mamma nu Glad

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • IdaElinLivia040611

Har börjat springa, tredje dagen i dag. Springer i lugn takt ca 40-50 min. Men idag en stund efter att jag kom hem så fick jag så satans ont i ena hälsenan. Hoppas det bara är nått tillfälligt för det känns så jäkla skönt att röra på sig igen.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615