• Svar på tråden Juni-barnen
  • Uddabus

Charlie sover i egen säng tills han vaknar vid 00 tiden sen ammar jag o vi somnar så bredvid varandra...

Men jag har köpt andningslarm så jag kan slappna av en del..
    Är för nojjig :)

Men han gruffar o låter en del men hade inte klarat av att lägga honom i eget rum för det..

Sorry Sweet life men jag förstår faktiskt inte att man gör det.. Alla gör som dem själva vill men både barn o föräldrar lär sig ljuden ni ger ifrån sig...

Lika väl att man lär sig leva med buller utanför som tåget osv

• sanna87
    jag vill men skrev 2012-08-13 04:00:07 följande:
    En liten fråga. Hur länge sover era barn på nätterna? Och hur långa perioder gått de sova vid 6 veckors ålder?

Elias somnar i sin vagga vid 21 och vaknar för mat någon gång mellan 02-05. Han äter o somnar om till mellan 07-09 o då går vi upp.
    Elvis Mamma skrev 2012-08-13 09:30:59 följande:
    Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover

Vi har lite "rutiner". tycker de funkar jättebra för oss gör i ordning honom för natten vid 19-20 (pyjamas o bad om han ska bada). Sedan får han sista kvällsmålet o så lite mys i famnen innan ja lägger honom i vaggan. sjunger godnattvisa o pussar honom godnatt
  • Sweet life
    Uddabus skrev 2012-08-13 09:53:16 följande:
    Charlie sover i egen säng tills han vaknar vid 00 tiden sen ammar jag o vi somnar så bredvid varandra...

Men jag har köpt andningslarm så jag kan slappna av en del..
    Är för nojjig :)

Men han gruffar o låter en del men hade inte klarat av att lägga honom i eget rum för det..

Sorry Sweet life men jag förstår faktiskt inte att man gör det.. Alla gör som dem själva vill men både barn o föräldrar lär sig ljuden ni ger ifrån sig...

Lika väl att man lär sig leva med buller utanför som tåget osv
    Konstigt nog är det så. När han sov i vårt rum sov han 2 timmar i stöten innan han vaknade, gnällde och bökade. Nu när han sover i sitt eget rum sover han som sagt 6 timmar, vaknar för mat och sover 3-4 timmar till innan han tycker att det är morgon. Eftersom jag sover väldigt ytligt och vaknar av minste pip han gör ifrån sig och han låter väldigt mycket (tjoar och tjimmar i sömnen) så sover ingen av oss bra helt enkelt. Vi har även vi andningslarm...

Jag lärde mig aldrig det. Bodde under inflygning till Bromma flygplats, de sista husen som låg precis innan landningsbanan började. Och jag vaknade så fort det kom ett flyg....
  • Elvis Mamma

Men räknas 37,7 som feber? Går inte gränsen vid 38? Enya har alltid 37,2 i "normal" temp så kanske din kille bara va ovanligt varm eller något, fortsätt ta å se om den stiger

• sanna87

Läkarna på barnsjukhuset sa till mig att det e feber för dessa små från 38 grader. och om bebisen har 38 grader kan man prova att ta av den ett lager kläder o ta tempern en halvtimme senare för o se om bebisen bara var för varmt påklädd. Om de inte hjälper ska man ringa o rådfråga

• Pluttan

Ni som har andningslarm. Vart har ni köpt dom? Och vad har ni för modeller?Fundera på att skaffa nu när sambon börjar jobba så vi kan sova bättre och lillan i egen säng bredvid oss. Man blir som sagt nojig och kan inte koppla av och sova riktigt annars. När hon sover i egen säng på förnätterna ,de få gångerna hon gör de,t tittar man till henne stup i kvarten. Även att hennes säng står intill min sida av våran säng.

• Sweet life
    Pluttan skrev 2012-08-13 13:11:59 följande:
    Ni som har andningslarm. Vart har ni köpt dom? Och vad har ni för modeller?Fundera på att skaffa nu när sambon börjar jobba så vi kan sova bättre och lillan i egen säng bredvid oss. Man blir som sagt nojig och kan inte koppla av och sova riktigt annars. När hon sover i egen säng på förnätterna ,de få gångerna hon gör de,t tittar man till henne stup i kvarten. Även att hennes säng står intill min sida av våran säng.
    Kolla på andningslarm.se

Vi köpte vårt begagnat av en kompis. Ett Babysense II. Superbra!