• Svar på tråden Juni-barnen
  • HeavyD

Sweet Life - Det hade ju varit toppen om min bebis sov så bra...Men då finns det väl lite hopp ;)

• Sweet life
    Annelie81 skrev 2012-08-12 21:59:18 följande:
    Har era små varit sjuka ännu? Ludwig kändes varm nu när jag tittade till honom...
    Vad gäller vid feber? Tre dagar och sen till läkare eller är det annat med dessa små? Och när har de feber? Över 38,0 eller mer/mindre?
    Jag och Simon gjorde barnakutspremiär i fredags kväll. Han hade 38,5 i temp och jag rådfrågade vårdguiden som sa att vi skulle åka in. Där tog dom temp igen, kollade igenom honom, lyssnade på hjärta och lungor och tog ett CRP. Domen vart en rejäl förkylning och vi skulle ge alvedon. Läkaren berättade att alvedon inte är farligt att ge små bebisar utan att det är Apoteket som är allt för försiktiga. När han får feber ska vi ge 65mg alvedon och gå på allmäntillståndet och avgöra om han behöver träffa läkare eller inte. Men hellre en gång för mycket till läkare än en gång för lite tyckte hon ändå!
  • Cataleya

Våran tjej sover 21:30-02:30, mat, 03:00-06:30 ungefär. Ibland 19:00-04:00 mat, sedan sover hon till 07:00. när jag går och lägger mig kollar jag om
    Hon vill ha mat innan jag sover, dom tiderna sover hon nästan varje gång vi badat henne innan läggning.

• IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-08-12 23:12:29 följande:
    Ni som har börjat springa redan. Jag vill inte verka som en besserwisser men var försiktiga. TRoligtvis kom mitt urinläckage av att jag var för ivrig att komma igång efter mina första barn. JAg var jätteduktig med knipövningarna och trodde att det var huvudsaken, men icke.... Dessutom är de övertygade om att mitt trasiga bäcken delvis kommer från det. Var rädda om er<3
    oj, det vill man ju undvika. Hur ska man veta att det är ok att börja???? Känner ju inget speciellt när jag springer när det gäller dom regionerna??? Kan man prata med bm kanske.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Sweet life
    HeavyD skrev 2012-08-13 07:57:10 följande:
    Sweet Life - Det hade ju varit toppen om min bebis sov så bra...Men då finns det väl lite hopp ;)
    Haha eller hur, jag känner att jag har väldigt tur med en bebis som sover bra nattetid eftersom han knappt sover alls dagtid...

Just nu somnade han dock på lekmadrassen när han skulle träna nacken....

livetmesimon.blogg.se - Mitt liv med Simon <3
  • Uddabus

Charlie brukar somna vid 19-20 tiden till 00 sen vaknar han vi 2-3 o 5-6 o nu sover han igen efter att ha varit vaken sen 7 tiden...

Igår var han vaken från 20.45- 22 o var superglad o snacka, skratta o spralla.. :) så han sov till 1-2 tiden sen till 5 o vaknade sju igen... :)

• Annelie81

Tempade lilleman imorse, 37,7 i rumpan, skall man lägga på något? (Jag har glömt allt ,har ju en sjuåring hemma som ALDRIG är sjuk). 
    Han är pigg men väldigt nysig och täpp i näsan! Har gett han näsdroppar...
    Antar att det är en vanlig förkylning...... 

• Elvis Mamma

Enya är vaken ibland någon timme på kvällen när vi ser på tv, jag lägger mig 23.30 å ammar henne då, sedan sover hon till 7 ca, ammar lite å somnar om till 9-10. Idag sover hon fortfarande, vi måste alltså ställa klockan även om vi är lediga eftersom de tydligen inte räcker med att ha en bebis i huset 6 åringen är en riktigt sömntuta han med

• Elvis Mamma

Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover

• Sweet life
    Elvis Mamma skrev 2012-08-13 09:30:59 följande:
    Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover
    Vi samsover inte utan han sover i sin vagn i eget rum bredvid vårt. Han vaknar av oss och vi av honom nämligen. Han får pyjamas vid 20 tiden och sen är det gos och mys med mamma och pappa fram till 21 då vi gör mat och ger och sen somnar han allt mellan 21.15-22.00 i vår famn och då lägger vi ner honom i vagnen i mörkt rum, går ut och sen går vi själva och lägger oss...