• Svar på tråden Juni-barnen
  • Elvis Mamma

Idag har Enya vänt sig från mage till rygg för första gången medvetet Tidigare har de bara varit en slump, när hon varit arg å så men idag var hon riktigt koncentrerad

• gammelmamma
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-08-13 08:42:31 följande:
    oj, det vill man ju undvika. Hur ska man veta att det är ok att börja???? Känner ju inget speciellt när jag springer när det gäller dom regionerna??? Kan man prata med bm kanske.

Jag vet inte vad som gäller nu, men förr sa man att man skulle vänta med löpning till de är 6 månader. Jag kände inget då heller, utan det kom krypande. Till saken hör att jag var väldigt vältränad innan så det hra inte med det att göra. Om du vill vara försiktig så hör med bm eller läkare
  • gammelmamma
    Bumman79 skrev 2012-08-13 17:16:52 följande:
    Oj vilka bra rutiner de flesta här verkar ha och vad bra era bebisar sover. Min Selma sover väldigt oregelbundet: en natt skrek hon från 22-04 nästan oavbrutet det gick inte att få henne lugn å hon verkade ha väldigt ont i magen å nästa natt skrek hon mellan 00.30-01.30 sedan somnade hon efter det..hon har inga exakta tider som hon sover resp är vaken.

Iom att hon är så ledsen på kvällar å nätter framförallt ska vi nu testa mjölkfri ersättning och jag ska äta mjölkfri kost from idag. Men vad bör jag undvika? Självklart mjölk,fil, youghurt, ost, grädde, creme fraiche å glass tex..men hur e det med smör å margarin är det oxå förbjudet? (Vissa som är känsliga kan ju äta vissa saker.)
    Å självklart choklad går ju bort oxå fan :P haha.
    Min dotterdotter blev komjölksallergisk och du bör undvika vassle, mjölkpulver(finns i mycket), det bör vara vegetabiliskt fett osv osv. Mitt tips är att be bm på bvc att du ska få hjälp från någon expert. Här ordnas "föreläsningar" då coh då. Där lärde min dotter sig massor
  • gammelmamma

Jag tänkte på diskussionerna om rutiner. Även om alla barn är "junibarn" så skiljer det otroligt mycket i ålder på dem så här tidigt. Vissa är ju födda i maj och vissa i juli.

Vera sover i egen säng i ett "rum" bredvid vårt. Hon äter och somnar vid 22 och sover till ca 6, äter och somnar om till ca 9. Efter att hon ätit är hon vaken ca 1 timme innan hon somnar om och sover olika länge beroende av vad som händer runt omkring. Vi sover också bättre utan henne i rummet.  

• FiaA87

Inatt sov Elbin från 20:00-04:30 (!), fick mat å sen sov vi till 08:30.. Riktigt lyxigt;) idag har vi tagit foto till tidningen. Han började gråta precis innan! Men förhoppningsvis blir fotot bra.. Vilken storlek har era bebisar? Elbin har enstaka plagg i strl 56 men de flesta i 62. Han är ca 62-63 cm nu, ganska lång! Hans tjej kompis som är 9 månader är 66 cm..

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-08-13 13:46:55 följande:
    Han tappade så otroligt mycket hår, låg fullt i sängen när han sovit. Han hade ganska mycket hår när han föddes men det är bara baby hår som ramlar av och man kunde se det riktiga tjocka håret komma under. Så därför rakade vi bort det lilla som inte skavts av än. Nu har jag även lätt att få bort det lilla skorv i hårbotten som han har. Ska massera in olja i kväll som han får ha över natten så jag kan ta bort det i morgon.
    Rekommenderar Borago mot skorven, då försvinner den "av sig själv".
  • Elvis Mamma

Enya är nu 55 lång å har storlek 56, vissa plagg i 50 passar fortfarande dock. Hon blev 9 veckor igår

• Havsjungfrun
    Pluttan skrev 2012-08-12 19:57:09 följande:
    Samsover ni med era små eller ligger de i egen säng eller eget rum?
    Vi samsover och har så gjort med alla tre barnen. De senaste två veckorna har jag lagt över August i hans vagga efter att han somnat vid mitt bröst i vår säng och så har han, oftast, sovit första passet där. Oftast vaknar han vid 3-4-tiden och sedan 2-3 ggr till på natten/morgonen. I vaggan sover han dock kortare tid...
  • Bumman79
    gammelmamma skrev 2012-08-13 18:13:20 följande:
    Min dotterdotter blev komjölksallergisk och du bör undvika vassle, mjölkpulver(finns i mycket), det bör vara vegetabiliskt fett osv osv. Mitt tips är att be bm på bvc att du ska få hjälp från någon expert. Här ordnas "föreläsningar" då coh då. Där lärde min dotter sig massor
    Ojoj ja det verkar finnas mjölkämnen i typ allt...men jag får ringa BM imorrn å fråga så att man inte gör fel..