• Svar på tråden Juni-barnen
  • Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-13 20:16:35 följande:
    Ojoj ja det verkar finnas mjölkämnen i typ allt...men jag får ringa BM imorrn å fråga så att man inte gör fel..
    Man får köra helt vegetabiliskt. Finns väldigt bra mjölkfria alternativ till smörgåsen såsom becel, mildas mjölkfria eller karlshamns mjölkfria. Soya, ris eller havre produkter som finns som "yoghurt, grädde och mjölk". Det är omständigt, men man kommer snabbt in i det!

Går du på sju systrars BVC? Be att få prata med Eva isåfall. Hon är riktigt bra på det här med mjölkfritt!
  • JennieJ

Angående storlek på kläder! Theodor är nu 9 veckor och 60 cm lång (för 10 dagar sedan) och använder 62 i visa byxor men i bodys är det 68 som gäller

• AAEV

Bumman: vår mellantjej är mjölkallergiker (bland annat) så undrar du nåt så bara fråga :) annars kan jag tipsa om allergitråden och mjölkalllergitråden här på fl, ligger under förälder och allergier! Kolla med Bvc om du ska utesluta soja också, eller om dom "reglerna" har ändrats!

• Bumman79
    Sweet life skrev 2012-08-13 20:31:16 följande:
    Man får köra helt vegetabiliskt. Finns väldigt bra mjölkfria alternativ till smörgåsen såsom becel, mildas mjölkfria eller karlshamns mjölkfria. Soya, ris eller havre produkter som finns som "yoghurt, grädde och mjölk". Det är omständigt, men man kommer snabbt in i det!

Går du på sju systrars BVC? Be att få prata med Eva isåfall. Hon är riktigt bra på det här med mjölkfritt!
    Oki man kan äta ur det laktosfria sortimentet då? Ja jag går hos sju systrar men jag har Gunilla. Jag ska höra efter med henne först men annars får man kanske be att få prata med den andra kvinnan :).
  • IdaElinLivia040611
    gammelmamma skrev 2012-08-13 17:56:32 följande:

Jag vet inte vad som gäller nu, men förr sa man att man skulle vänta med löpning till de är 6 månader. Jag kände inget då heller, utan det kom krypande. Till saken hör att jag var väldigt vältränad innan så det hra inte med det att göra. Om du vill vara försiktig så hör med bm eller läkare
    Då får jag nog ta trappmaskinen på gymmet från och med nu, vill ju inte förstöra kroppen. Ska höra med min bm men om du fått höra det så är det nog tyvärr så. Åh jag som verkligen vill springa. Men men kroppen kommer först. Tack för svar Glad
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • IdaElinLivia040611
    Havsjungfrun skrev 2012-08-13 18:51:06 följande:
    Rekommenderar Borago mot skorven, då försvinner den "av sig själv".
    Ok tack, hittar jag den på apoteket???
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

Vet att ni skrivit om det innan men hur ofta bajsar era små? Alltså här kan det nu gå typ 5 dagar.. Ammar mest. Han verkar ju inte direkt lida av det så det kanske kan vara så att det inte blir oftare eller?

• IdaElinLivia040611

Luca är 8 veckor, 60 cm och har allt från stl 50-62....så himla olika när det gäller klädmärken. Men hans bodys börjar bli tighta i stl 50 så dom får jag nog rensa bort snart.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Uddabus

Idag har Charlie skrattat högt hur mycket som helst... Han gjorde det för några veckor sedan oxå men idag har jan varit hur go o glad som helst...

I förrgår fick han d-droppar o sov då sämre o var sååå mycket gnälligare igår glömde jag dropparna o han var mycket gladare, lugnare sov bättre o likadant idag...

Har läst om en del som reagerar likadant ang d-droppar o som beställer det från Danmark osv...

Ska prata med BVC om det på
    Torsdag..

• Sweet life
    Bumman79 skrev 2012-08-13 20:40:40 följande:
    Oki man kan äta ur det laktosfria sortimentet då? Ja jag går hos sju systrar men jag har Gunilla. Jag ska höra efter med henne först men annars får man kanske be att få prata med den andra kvinnan :).
    Nej, laktosfritt och mjölkfritt är tyvärr inte samma sak. I det laktosfria har man bara plockat bort mjölksockret och när man ska utesluta mjölken gör man det för att ta bort proteinet. Vi äter bara mjölkfritt här hemma och det sambon saknar, som vi andra äter är gräddfil och CF... det finns inte nått sånt som är mjölkfritt tyvärr, samma sak med vispgrädde!