Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Nej vår ena dotter är laktosintollerant och det är ju enkelt jämfört med komjölksallergi.... Jag läste att det till och med kan vara mjölk nånting i en sorts tandkräm!!
Angående löpning, vad bra att du tog det så, vill ju inte verka stöddig... Lite känsligt det här, det skrivna ordet kan bli så annorlunda mot om man pratar med någon.
Sweet life: yosa har ju en havrefraiche men den kanske han inte tycker om?
perfekt att ha en expert i tråden, när man råkar ut för allergi, det är ju skitkrångligt
Vill någon vara gullig och länka till bildtråden hittar inte den..
Någon annan som ger sin bebis Minifom? Det funkar så himla bra mot magknip! Melker hade det riktigt jobbigt med magen, så började vi med Minifom o kommer fortsätta med det ett tag till.
Har börjat med Borago mot skorv, såg skillnad efter ett dygn! Visst är det lite kladdigt men det funkar toppen tycker jag :) Hade stora problem innan fastän jag skrubbade och smörjde in med olja..
Usch ja, vi tyckte det var så jobbigt i början med Eleonoras allergier, men man lär sig fort. Hon har fått en anafylaktisk chock en gång, det var riktigt otäckt! I nuläget är hon allergisk mot mjölk, ägg, soja, baljväxter, rött (färska tomater, ketchup och röd paprika), pollen (gräs och björk). Ja det var väl allt. Hon får heller inte nötter eftersom vi inte vet om hon reagerar på det.
Vad jobbigt med alla allergier :(. Minnah får ju mjölkfritt nu på grund av koliken som nästan inte märks av nu längre tack vare den ersättningen. Det rör sig inte om någon allergi vad vi vet än så länge iaf. Kan tänka mig att det är jobbigt för er med större barn med allergi och ammar som måste tänka på allt man måste undvika och vad det finns för andra alternativ, men man lär och vänjer sig förmodar jag :).
Läste att ni prata läggningsrutiner. Här somnar Minnah för natten mellan 21-22 efter en ny blöja, pyjamas och en flaska. Sedan sover hon till någonstans mellan 05-06. (Igår fick jag väcka henne 6.15 då jag tyckte att hon sovit för länge utan mat). Efter en flaska och lite mys så sover hon vidare till 9-10 beroende på när storasyster och storebror vaknar. Detta är rena drömmen då hon vaknade varannan till var tredje timme när koliken var som värst, och då kunde hon heller inte somna om så det blev ca 2 till 3 timmars upphackad sömn fram tills hon var 7veckor.
Hon samsover med oss och det funkar bra. Om hon börjar bli störd i sömnen sen så får hon nog sova i egen säng. De äldre barnen har börjat sova i egen säng när de var 1 resp. 3 månader. Minnah är nu 2 månader och jag känner att jag vill ha henne i sängen ett bra tag till så det blir nog längre denna gången. Men jag ska försöka vänja henne vid att sova i egen säng innan 6 månaders ålder då det kan bli väldigt svårt efter det annars.