• Svar på tråden Juni-barnen
  • Dancia

Uddabus: vad härligt med såna skratt :). Minnah ler mycket med hela ansiktet och gör tydliga miner med små ljud ibland men något riktigt skratt har det inte kommit än. Ska bli så härligt när man får höra det och det smittar ju verkligen av sig också :)

• sanna87
    Aikotakara skrev 2012-08-13 23:08:41 följande:
    Någon annan som ger sin bebis Minifom? Det funkar så himla bra mot magknip! Melker hade det riktigt jobbigt med magen, så började vi med Minifom o kommer fortsätta med det ett tag till.

Har börjat med Borago mot skorv, såg skillnad efter ett dygn! Visst är det lite kladdigt men det funkar toppen tycker jag :) Hade stora problem innan fastän jag skrubbade och smörjde in med olja..

Vi kör Miniform här! Började med det när lilleman åt Antibiotika för att han skulle slippa få ont i magen av det och sen dess har vi kört på. Kommer fortsätta med det ett tag till även om han slutat med medicinen för rätt längesen!
  • HeavyD

Zenoble - min klara bajsar också bara ca var femte dag. Vi masserar då och då om hon känns spänd över magen men oftast är hon inte det.

• gizmolarson

Sigge bajsar (ade) hela tiden...
    Idag ska man på återbesök,.. Minna inte vad jag har gjort förra gångerna, pratar man typ om förlossning osv?

• Sweet life
    Aikotakara skrev 2012-08-13 23:08:41 följande:
    Någon annan som ger sin bebis Minifom? Det funkar så himla bra mot magknip! Melker hade det riktigt jobbigt med magen, så började vi med Minifom o kommer fortsätta med det ett tag till.

Har börjat med Borago mot skorv, såg skillnad efter ett dygn! Visst är det lite kladdigt men det funkar toppen tycker jag :) Hade stora problem innan fastän jag skrubbade och smörjde in med olja..
    Nej, vill inte prova eftersom minifomen innehåller parabener. Det vill ju inte ens vi vuxna ha i våra ansikten så varför hälla det i sitt barns mage... I många länder är minifom förbjudet att sälja eftersom det innehåller parabener och för att man inte hittat att det faktiskt funkar. Många kallar det placebo, så långt vill jag inte gå. För uppenbarligen märker vissa skillnad. Det är väl som sempers magdroppar, på vissa funkar det. Andra inte.
  • Sweet life

Igår kom mensen! sex och en halv vecka efter att Simon kom. Den hade gärna fått hålla sig borta längre, men som sambon sa så är det ju ett tecken på att saker och ting står rätt till. Jag slutade ju amma när han var 2 veckor...

Imorgon har jag min efterkontroll och ska idag sätta mig och läsa på om alla prev-medel..

• zenoble
    HeavyD skrev 2012-08-14 05:46:43 följande:
    Zenoble - min klara bajsar också bara ca var femte dag. Vi masserar då och då om hon känns spänd över magen men oftast är hon inte det.

Ammar du? Känns väldigt sällan tycker jag men hans mage fungerar väl så.. Svårt att veta om de är förstoppade eller så men verkar inte så tycker jag.
  • Sweet life
    zenoble skrev 2012-08-14 07:46:35 följande:

Ammar du? Känns väldigt sällan tycker jag men hans mage fungerar väl så.. Svårt att veta om de är förstoppade eller så men verkar inte så tycker jag.
    Ammande barn blir inte förstoppade utan det kan gå upp till en vecka mellan deras bajsar utan att det är nått fel eller konstigt. Barn som ges ersättning däremot ska helst bajsa varje dag, för att man ska se att dom inte är förstoppade...
  • Pluttan

Sweetlife och PetraK tack för tipsen på andningslarm. Får nog bli ett babysense II tror jag. Verkar bra.

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-08-13 20:49:39 följande:
    Vet att ni skrivit om det innan men hur ofta bajsar era små? Alltså här kan det nu gå typ 5 dagar.. Ammar mest. Han verkar ju inte direkt lida av det så det kanske kan vara så att det inte blir oftare eller?
    Luca äter bara ersättning och bajsar 2-3 gånger dagligen. Tycker att han äntligen har blivit av med den onda magen som han hade nästan varje gång efter han ätit kvällstid. Hoppas det håller i sig för nu är han en riktigt glad skit som sover bra.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615