Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag fick tillbaka min mens när Luca var ca 6 veckor. Men jag ammar ju inte alls så. Idag ska jag börja med p-piller men det är bara tills jag får en tid för att sätta in hormonspiral. Hoppas att jag kommer slippa mensen helt efter det, min kompis har inte haft mens på över 5 år
.
Luca sov bra i natt också så nu kan jag kanske hoppas på att det är såhär han äter och sover på natten. Och om ett par månader kanske man slipper natt målet vid 03-04 också. Kommer inte ihåg efter vilken månad dom inte behöver mat på natten.
Idag blir det en städdag, tråkigt men välbehövligt. Otroligt va tiden går fort när man har två små barn hemma. Tycker det enda man hinner är byta blöjor och mata och kanske slänga ihop en lunch till sig själv. Sen vill man ju ut och promenera för att dom ska få lite luft också. Och på kvällen när båda somnat (vid 21) så vill man ju ha tid tillsammans och inte hålla på med en massa måsten.
Min mens kom i måndags, exakt 8 veckor efter förlossningen. Så fort har den inte kommit dem andra gångerna. Hade hoppats på att den skulle hålla sig borta längre
Någon som vet om det finns något Max för hur många timmar dom kan vara utan mat på natten? Ammade Enya 20 igår, provade ge henne när jag la mig vid tolv med hon somnade om så fort hon tagit tutten i munnen, jag vaknade sedan vid både 4 och 6 av att brösten höll på å sprängas, gav tutten men Enya snutten bara någon gång å sedan somnade hon om, först vid 8.30 vaknade hon å var hungrig. Känns som lite väl många timmar men hon verkar jätte pigg å ligger å jollrar å flinar för fullt, hon var dock vaken ovanligt mycket på dagen igår, annars brukar hon sova mest, kan det varit att hon helt enkelt var oerhört trött efter dagen?
Jag har inte väckt mina barn för mat. Det som kan bli är väl att de vill äta mer/oftare på dagen. 6 mål per dygn har jag hört, men det är nog mest när de är mindre.
Min mens kom i måndags kväll. Blöder som Stockhomlsblodbad och mensvärken ska vi inte ens tala om. Ska till BM för efterkontroll idag och diskussion om prevmedel. Lutar åt p-ring. Hormon som bara verkar lokalt...
Dottern bajsade sist o slutligen i går kväll, äntligen. Först kom det mycket gult som det brukar men sen kom det lite grönaktigt med blodstrimmor. Inte mycket men så man såg att det var blod... Ringde BVC i morse men hon sa att jag kan avvakta... Kommer det mera i samband med att hon bajsar ska jag ringa läkare. Hon sa att det kan vara p.g.a hennes känsliga slemhinnor... Det var klarrött blod så det har inte kommit längre upp från magen utan antagligen från ändtarmsöppningen. Men skraj blev jag...
Å va skönt å höra er svar!
Då behöver jag inte oroa mig alls med andra ord!
Blev rädd att hon är sjuk eller något men idag är hon hur pigg som helst å jag antar att hon var rejält trött efter att ha varit vaken länge på dagen igår å hon går ju upp bra i vikt dessutom
sonen åt varannan, var tredje timme dygnet runt första månaderna så där behövde man aldrig fundera