• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym

Helt ärligt, handen på hjärtat jag ÄLSKAR när min man har mjukisbyxor  på sig av flera orsaker. Han är väldigt noga med kläder annars men jag föredrar verkligen mjukisbyxedagarna. Känns så mycket mer avslappnat och mycket mysigare när man går och småsmeker varandra under dagarna.
    Min dotter på tre är en söt liten prick som älskar kläder och gärna byter om 10 ggr dag och jag låter henne göra det, har konstaterat att vi inte har riktigt samma smak men det dödar ju ingen.... Jag tror säkert att jag kan ha gått in i affären några gånger i helt fel kläder för jag tycker om att vara spontan. Jag älskar att leka och vara med mina barn så jag klär mig praktiskt och ibland blir det helt enkelt så att jag svänger in till affären på vägen hem. När man har stor familj och många vänner får man vara jäkligt effektiv.Och när jag svänger in till affären helt fel kläd och funderar på vad männsikor ska tänka så konstaterar jag bara att det är sorgligt om de ser ner på mig och inte kan tänka längre än näsan räcker. Vi lever olika liv, med olika intressen och olika mycket tid att lägga ner på våra intressen. Mina småbarn kan vara jättefina när vi åker hemifrån men efter lek och mat tar man fram kläder från väskan man haft med sig och det blir kanske inte alltid helrätt.Ibland har jag glömt att uppdatera ombytesväskan och de kan behöva gå i den där tröjan med en fläck på eller i de trasiga gamla skorna som jag till min stora lycka hittade i bilen efter att min dotter blöt ner de andra hon hade när vi åkte hemifrån.

Till sist så tänker  jag helt tvärtemot dig. Ser jag en mamma som inte har de senaste käderna och är tillfixad brukar jag tänka vad härligt och bra det är med människor som vågar stå emot. Jag brukar tänka att de är människor som står med båda fötterna stadigt på jorden, som njuter av livet  och är upptagna med att visa människor runt omkring hur mycket de betyder istället för piffa till sig. Sådana människor bara älskar jag!Och det har slagit mig att de kvinnor som blivit bedragna nästan alltid är de mest piffade, vilket jag faktiskt har svårt att förstå eftersom vi lever i den här mentaliten vi gör, att man måste hänga med i allt annars e man inget att ha. En del har heller inte råd och då tycker jag också att det är mycket bättre och klokare att inte lägga en massa pengar på sådant. Har en svägerska däremot som inte har pengar men lånar pengar till höger och vänster för att köpa kläder, smink inredning o.s.v. Hon ser jättefin ut, barnen likaså och hon har ett jättefint hem men hon har inga pengar, inte mat som räcker hela månaden, eller blöjor och hon är definitivt inte lycklig.Jag tror att skulle hon och jag stå bredvid varandra i kön i affären skulle du se henne som den lyckade, men vet du Ts, det är en fasad och säger inget om verkligheten.

• Sara 191

jag verkligen avskyr dessa tramsiga trådar då ts målar ut 90% av kvinnliga befolkningen som luffare. helt ärligt jag skulle inte lägga märke till dej å din man å dina ungar. För som du beskriver så tolkar jag det som stelt å trist.
    å varför gör jag det? Jo du e säkert skitsnygg, men jag ser skitsnygga människor varje dag, det finns nåt som heter utstrålning, det e sexiga grejer det. 

Å hur orkar folk bry sig om de kvinnor som skiter i om de har smink lr ej. helt ärligt e alla karlar så snygga jämt?
    Nix!

det e skönt å vara så säker i sig själv att jag faktiskt inte bryr mig om jag får blickar av andra. Och nu tror du säkert att jag e en liten å skitig brud med 1 dm utväxt. men nixpix. däremot har jag självförtroende.

• Nick1

Jag bryr mig väldigt lite om hur jag ser ut då jag vet att jag ser bra ut även utan smink och stylat hår.

Jag har bra kontroll på vilka kläder som passar med vilka och var och även om jag har "mjuka" kläder på mig ser jag alltid fin ut.

Orka göra sig till när allt faller sig naturligt

• Nick1
    Emelie b skrev 2012-05-17 09:11:29 följande:
    dessutom stavar jag som en påse nötter! Skål
  • Anonym (usch)
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 
    det är för utseendefixerat för vissa kanske...
    vad ger dig rätt att döma någon för hur de ser ut? just den person du såg, som såg fördjävlig ut i affären,
    kanske hade genomgått något hemskt/trist/var ledsen osv...och har anledning att se ut sådär, just då...
    tänk lite längre, innan du sätter dig och dömer folk, efter vad din näthinna uppfattar. 
    Låt informationen nå hjärnan, bearbeta den lite osv.
  • whybother

Skönt att så många slåss för sin rätt att vara säckiga och osminkade. Inte mig emot, för då ser jag bara snyggare ut och ja, i Stockholm är det viktigt, oavsett vad man tycker om det. Hade jag bott på landet så hade jag inte brytt mig lika mycket, inte om kläder iaf. Smink och hår fixar jag alltid och hår alltid gjort, både som singel, sambo och gift. Mår bättre om jag ser fräsch ut. Det tror jag nog de flesta gör..

• Plutteli

Jisses, vad är det med alla dessa trådar där folk går och stör sig på hur andra ser ut? Om man stör sig på att folk luktar illa eller beter sig som svin visst, men att haka upp sig på att vissa inte sminkar sig eller tycker om mjukiskläder? Get a life for fuck sake!

Orsaker till min stil:
    Jag föredrar kläder som är bekväma, är de snygga också är det en bonus, jag bär helst kläder från Meandi med jeans eller tights tills och somliga kanske tycker det ser fjantigt eller sunkigt ut men jag är nöjd och min man lika så så varför bry sig om andra då?
    Jag kammar håret ungefär varannan dag, detta eftersom det sliter enormt på håret att kamma det i tid och otid och pga hur mitt hår är skulle jag behöva kamma det minst en gång i timmen för att hålla det välkammat, vem fan orkar det? Dessutom skulle det bli en ond spiral pga att håret skulle slitas mer.
    Jag sminkar mig inte för jag finner det onödigt och jag är inte road av det för fem jävla ören. Min man tycker att kvinnor i smink ser ut som horor tom om det är ganska lite så han blir oftast bara sur om jag nån enstaka gång dragit på mig läppglans och mascara ;)

• Anonym (nattjour)

Jag försöker vara hyfsat piffig (grundläggande make-up och åtminstone någon fason på håret). Men jag måste erkänna att kombinationen en veckas nattjour och småbarn leder till att man helt enkelt inte orkar. Mjukisbyxor skulle jag aldrig i livet ta på mig, men det kan hända att jag hämtar barnen på dagis eller går och handlar utan att ha gjort make-up eller gjort något åt håret mer än borstat igenom det. Kläder känns inte särskilt intressant eftersom jag ändå har landstingets finfina kläder på mig (den som designade dessa borde få däng). Mest blir det jeans och någon halvsnygg tröja.

• fredrikohlson

Det är ju klart en smaksak vad gäller utseendet. Men jag kan faktiskt tycka att mysdressen och, ursäkta mitt språk, knullruffset kan stanna hemma när man skall ut bland folk. Jag menar inte att vi ska spendera massvis med tid och pengar på kläder, smink och parfym. Men att ta på sig ett par jeans alternativt leggings är ingen konst, och det kostar inte mycket tid och pengar.

Dom flesta män ser bra ut i ett par jeans och en nice t-shirt, likväl som dom flesta tjejer ser bra ut i ett par leggings och en tunika. Tackvare våra underbara lågpriskjedjor, H

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??