• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Border
    Anonym skrev 2012-05-17 00:36:31 följande:
    För att jag är arbetslös och helt saknar inkomst = jag har inte råd med smink, brun utan sol, löshår, slingor eller färg, lösnaglar, lösögonfransar, gymkort, nya kläder och skor etc etc etc etc

Dessutom lider jag av depression som gör att jag inte har ork eller energi att lägga tid på mitt utseende utan fokus ligger på att överhuvudtaget orka ta mig igenom dagen.

Hoppas mina "ursäkter" duger åt dig TS Tungan ute
    Typ samma här! Dessutom värderar jag andra saker i livet än att lägga ner massa tid och pengar på onödiga saker. Jag ser fin ut utan en massa smink, och det tycker jag att de allra flesta gör. Naturligt och fint
  • Olles mamma

TS är extrem, men det måste man ju vara för att få uppmärksamhet på FL. Men jag kan till viss del hålla med henne.

Jag har barn, jag jobbar som lärare (ingen höjdarinkomst) vi renoverar huset och har fullt upp om dagarna. Att dra på sej ett par jenas och en hel och ren tröja är varken tidskrävande eller dyrt. Att borsta håret kräver heller ingen höjdarinkomst... Sola solarium är inget jag skulle göra pga. riskerna. Tränar gör jag tillsammans med sonen när vi är ute och går om dagarna. Smink är inget måste, men en maskara och rouge behöver inte heller vara speciellt dyrt eller tidskrävande att ta på sej, och ibland kan det faktiskt göra underverk ;)

Jag har absolut mina dagar då jag ser ut som fan, men jag försöker iaf att se anständig ut. För min och min sambos skull. Man behöver ju inte "förfalla" bara för att man får barn och "kilar stadigt".

Så, jag kan förstå TS fråga även om hon drar det hela längre än nödvändigt... 

• Anonym (...)
    Olles mamma skrev 2012-05-17 07:40:55 följande:
    TS är extrem, men det måste man ju vara för att få uppmärksamhet på FL. Men jag kan till viss del hålla med henne.

Jag har barn, jag jobbar som lärare (ingen höjdarinkomst) vi renoverar huset och har fullt upp om dagarna. Att dra på sej ett par jenas och en hel och ren tröja är varken tidskrävande eller dyrt. Att borsta håret kräver heller ingen höjdarinkomst... Sola solarium är inget jag skulle göra pga. riskerna. Tränar gör jag tillsammans med sonen när vi är ute och går om dagarna. Smink är inget måste, men en maskara och rouge behöver inte heller vara speciellt dyrt eller tidskrävande att ta på sej, och ibland kan det faktiskt göra underverk ;)

Jag har absolut mina dagar då jag ser ut som fan, men jag försöker iaf att se anständig ut. För min och min sambos skull. Man behöver ju inte "förfalla" bara för att man får barn och "kilar stadigt".

Så, jag kan förstå TS fråga även om hon drar det hela längre än nödvändigt... 
    Jag har inte ens råd med rouge och mascara
  • Olles mamma
    Anonym (...) skrev 2012-05-17 07:43:27 följande:
    Jag har inte ens råd med rouge och mascara

Ne, och så kan det vara. Som sagt är det inget måste (många är snygga osminkad)

Det jag menar är att man kan snygga till sej men ganska enkla medel. För med handen på hjärtat så tänder inte jag till när min sambo klaffsat runt här hemma i trasiga mjukisar och skitig t-shirt, hel och ren gör mycket :)  
  • Emelie b

Inte igen!!

TS ät en karta Prozac och sluta bry dig om alla andra!

Jag älskar alla "slarvigt klädda, osminkade, bleka och ovårdade" mammor/pappor för att dom retar gallfeber så sådana pretentiösa bajsnödigt människor som du ts

• MiaMarias

Jag är finast naturlig, och då utan smink.

Min man tycker också jag är finast så, jag är inte mig själv om jag skulle sminka mig, man ska
    ju vara sig själv.

Jag har aldrig sminkat mig, tycker inte det har behövts, sen sparar man ju en hel del tid också.

• Anonym

Min sambo märker aldrig när jag färgat håret. han ger mig bara komplimanger om håret när jag varit ute i blåsten=P Han tycker att jag är finast utan smink eller med bara lite smink så det inte syns att man är sminkad.

Jag sminkar mig, fixar håret, solar och går inte i mjukisbyxor. Inte varje dag, men ofta. Och vad folk tycker om mig skiter jag i, sambon bryr sig inte. Utan jag gör det för att jag trivs bättre så.

• Titanica

Enormt många av dessa trådarna nu, men iallafall, jag fixar alltid till mig på morgonen men mer för min egen skull, jag känner mig mer komfortabel om jag har ordnat håret och sminket.
    Sen så har jag viktigare saker för mig än att engagera mig i hur alla andra ser ut, blev färdig med det när jag kom ur tonåren. Och som så många har påpekat så är solarium en riktig killer för huden.

Slappna av TS Skål

• Anonym (Mamma M)

Alla är olika; för egen del tänder jag inte på solariebruna, vältränade killar med en massa gelé i håret, utan jag gillar mer naturliga män

varför skulle inte män kunna tycka detsamma om kvinnor - eller är det så att alla män gillar kvinnor med solbränna, färgade slingor o fixade naglar...???

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??