• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym

Jag har inte råd att lägga pengar på att göra mig fin längre....sörjer det men så är det, barnen får saker i första hand. Sen kan det hända att barnen kommer i omatchande kläder för att de spillt något eller så så man snabbt fått byta till något extraplagg. SEn finns det inte pengar att tex köpa sju olika mössor/jackor som ska matcha till andra kläder....utan det finn 2 jackor thats it

• LoPax

Men herregud! Är det samma människa som startar samma tråd om och om igen?

• lille Birger

Ska jag vara helt ärlig kan det vara snyggt med mjukisbyxor också, om tjejen står på alla fyra. Skäms

• EnAnonumius
    lille Birger skrev 2012-05-17 00:13:23 följande:
    Ska jag vara helt ärlig kan det vara snyggt med mjukisbyxor också, om tjejen står på alla fyra. Skäms
    Ja alla har vi våra olika böjelser..  Skål Glad
  • Anonym

För att jag är arbetslös och helt saknar inkomst = jag har inte råd med smink, brun utan sol, löshår, slingor eller färg, lösnaglar, lösögonfransar, gymkort, nya kläder och skor etc etc etc etc

Dessutom lider jag av depression som gör att jag inte har ork eller energi att lägga tid på mitt utseende utan fokus ligger på att överhuvudtaget orka ta mig igenom dagen.

Hoppas mina "ursäkter" duger åt dig TS Tungan ute

• Froststar
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 
    Du, jag har faktiskt ett liv. Tiden räcker inte som det är. Därför gäller det att vara praktisk, effektiv och snabb. Skiter fullkomligt i vad andra tycker, mitt mål i livet är inte att folk ska tänka vad fin jag är, har mer självförtroende än så, behöver inte bekräftelse. Varken av okända människor på stan eller av min sambos kompisar.

Sedan är det milsvid skillnad  mellan att stå och måla naglar samt sminka sig varje morgon och att gå omkring med hål i kläderna och trasiga skor.

Jag tycker att du ska jobba lite på din självkänsla och skaffa dig några intressen. Hur kommer det sig att du lägger märke tilll alla som kollar in dig? Är inte du i affären för att handla? Jag hade inte ens märkt om män kollar in mig, är i vanliga fall fullt upptagen av det jag ska handla. Står du och kollar vem som kollar in dig? Vad gör du om 10 år när inga män kollar på dig längre? Deppar ihop eller sätter igång med alla möjliga plastikkirurgiska ingrepp?  
  • Helena

Gemensamt för alla dessa trådar som gnäller på att tjejer skiter i hur dom ser ut och där TS är väldigt noga med utseendet är att dessa TS ALLTID har stenkoll på hur andras män "spanar in" dom på div. olika ställen. 

Det behöver faktiskt inte vara så att männen spanar in på dessa TS för att de är så snygga och tillpiffade. Min man och jag brukar t.ex. småfnissa åt mammor som går runt på Konsum i skyhöga klackar med två små barn springandes mellan benen. Detta är för att det ser otroligt opraktiskt och felplacerat ut med dessa skor i en vardaglig mataffär. Men enligt TS hade antagligen detta tolkats som att min man spanade in henne för att hon var så otroligt snygg... 

TS: du har ju faktiskt ingen aning om vad dessa män faktiskt TÄNKER när det kollar på dig. 

• Anonym (nu IGEN?)
    LoPax skrev 2012-05-16 23:59:32 följande:
    Men herregud! Är det samma människa som startar samma tråd om och om igen?
    Jaaa det undrar jag med. Har folk ingenting bättre för sig än att klanka ner på andras utseende? Tydligen inte...
  • Border
    lille Birger skrev 2012-05-17 00:13:23 följande:

Jag gillar dig!
  • Anonym

har helt enkelt ingen lust att göra mej till för andra, gillar ej smink och sånt, men försöker iaf att ha hela och rena kläder på mej, men jag som sagt inget behov att visa upp mej, kan dom ej ta mej som jag är,adjöken!

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??