• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • sofiaelins

Varför bry sig om hur andra ser ut s: Man pallar inte fixa sig länge för ett snabbt ärende i någon affär. Dessutom slår ett leende vilken perfekt make up som helst ;) Smiling is the new make up

• Iryelle

Solarium? Ärligt? Känns ju riktigt idiotiskt att förstöra sig med solarium. Nu får jag lust att slänga på mig mysisar och gå till Ica bara för att störa såna som Ts. :) Alltså, jag går inte på stan i mysbyxor och slarvigt hår men inte heller ställer jag mig och gör mig iordning för att köpa lite mjölk i affären tio minuter bort. Så länge man är hel och ren ser jag inte problemet.

• TantH

borstade tänder, borstat hår, fin klänning o lite rouge, det kommer man långt med och tar ingen tid på morgonen.

• MansonDust

Har aldrig mysbyxor ute eller slarvig tofs. Tar på mig rena kläder som jeans & tröja, borstar håret, sminkar mig ibland osv, innan jag går ut. Men jag tvivlar på att det skulle duga för dig TS, eftersom att vi har olika stilar..

flicka -02, flicka -06, pojke -08, pojke -11. --> mansondusts.blogg.se
  • Miss P71

Jag tycker att alla ska få vara sig själv. Så länge man duschar och vårdar sin hygien. Vill man fixa allt på sig så varsegod. Vill man inte så varsegod till det med! Alla är olika och det måste man respektera. Själv är jag en person som oftast fixar mig lite. Tar lite maskara på morgonen och duschar kamar genom håret. Sen om jag vill ha mjukis den dagen så har jag det. annars så har jag något annat. Kan även gå ut helt osminkad med. Det kan vara skönt att göra det med!{#emotions_dlg.flower}

• Anonym

Sen jag slutade jobba som snickare och blrjade plugga har jag fått en mindre kulmage! Skäms som fan för den/Niko

• Rödnäbba

jaha, du tycker vi alla ska se ut som Björn Ranelid. Har lite svårt att se det önskvärda i det. och hur man kan bry sig om sådant.

• MoaElis

Den stora frågan är väl varför du bryr dig om hur andra ser ut? Det är väl upp till var & en.

• Michiyo
    whybother skrev 2012-05-17 10:37:49 följande:
    Skönt att så många slåss för sin rätt att vara säckiga och osminkade. Inte mig emot, för då ser jag bara snyggare ut och ja, i Stockholm är det viktigt, oavsett vad man tycker om det. Hade jag bott på landet så hade jag inte brytt mig lika mycket, inte om kläder iaf. Smink och hår fixar jag alltid och hår alltid gjort, både som singel, sambo och gift. Mår bättre om jag ser fräsch ut. Det tror jag nog de flesta gör..
    finns inte en chans att man springer runt med smink och stök på landet xD kanske om man ska få gäster och ha en liten tillställning men annars? neee

men varför är det så viktigt i stockholm? är stockholmare verkligen så fördomsfulla? isf är jag glad att jag lever låååånt från stockholm. och bara spenderar max 3 timmar där 2 ggr per år och det är på arlanda!
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??