• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • LoPax

Lustigt nog är det ofta de tjejer som hävdar att "alla kollar in mig", de tjejer som ser så förbannat slampiga ut.. 

Jag kan också få män att "kolla in mig" men jag gillar min värdighet..  

• Blå damcykel
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 
    Ha ha ha. Känner att mitt svar kommer bli så långt att jag inte ens orkar skriva nåt. Jag åker till ica ist, med mitt slarvigt uppsatta hår och mina mysbyxor...
  • Anonym (blabla)

Aaaah, om man alltid ska se bra ut blir det ju tråkigt i längden. Om din mans kollegor skulle se dig på en fest tex ser du ju likadan ut som alla andra dagar. Trist. Sen är faktiskt inte alla fula utan smink och solarium.. Förstår förresten att du behöver bra hudvård, annars skulle du väl se ut som ett dragspel i ansiktet...  

• Meowth

Ni väljer att fixa er hela tiden, men vart är den goda smaken att låta andra vara som de själva vill?
    Jag har aldrig attraherats av bara ytan och skulle således inte bry mig om er. 

It takes backbone to lead the life you want
  • Anonym (ovårdad)

Att någon irriterar sig på mitt utseende, är inte mitt problem. Varför skulle jag bry mig?

• LoPax
    Anonym (blabla) skrev 2012-05-17 12:24:10 följande:
    Aaaah, om man alltid ska se bra ut blir det ju tråkigt i längden. Om din mans kollegor skulle se dig på en fest tex ser du ju likadan ut som alla andra dagar. Trist. Sen är faktiskt inte alla fula utan smink och solarium.. Förstår förresten att du behöver bra hudvård, annars skulle du väl se ut som ett dragspel i ansiktet...  
    Fast att vara fixad innebär ju inte att man har partysmink varje dag.. 
  • Sopdoris
    Anonym skrev 2012-05-16 12:37:49 följande:
    jag tycker även att det är viktigt ( för mig iallafall!) att fixa sig när man bara är hemma, städar, påtar i trädgården eller vad man än gör, man vet ju aldrig om det kommer någon på besök.
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr  HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!! ja, du har ju precis erkänt hur ful du verkligen e utan smink. Ska vi andra bli lidande bara för att du har ett fejs bara en mamma kan älska?..
  • Anonym
    Anonym (ovårdad) skrev 2012-05-17 12:26:23 följande:
    Att någon irriterar sig på mitt utseende, är inte mitt problem. Varför skulle jag bry mig?

Het inte ovårdad, det är en tolkningsfråga och det spelar ingen roll TS provocerar bara, roll heter dom visst
  • Anonym (blabla)

Lopax, nej, visserligen inte.. Men jag vet inte hur mycket skillnad lite färgad ögonskugga skulle göra heller. Jag tvekar på att hennes dagliga dos nånsin är lite mascara och håret i en tofs..

• Anonym

Kan TS vara en transa? Det tar tid att fixa sig då

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??