• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • PetraD

självklart ska man vara hel och ren när man går ut. oavsett vart man går. tror inte är många som medvetet har smutsiga kläder på sig när de tex åker och handlar. men sen vilken sorts kläder det är spelar väl ingen roll. alla har ju så olika stil/smak.
    kamma håret tror jag också alla gör. fixar också barnens hår och mitt. sminkar mig gör jag inte om ska handla mjölk, men ska vi iväg på något mer speciellt så gör jag det och ibland annars också. lite "efter humör". men man måste ju oavsett inte stå framför spegeln i timmar 

• MBB
    Anonym skrev 2012-05-16 12:16:37 följande:
    Kanske därför att alla inte bryr sig om att ha en fin fasad. För oss är det viktigare att vi har det bra tillsammans än att vi ser bra ut utåt. Att sminka sig varje dag och springa till solarium och frissan titt som tätt, det kostar tid och pengar. Jag tillbringar hellre kvällen med min man än med att sitta och fixa mig. Jag sitter hellre och gör något kreativt såsom att skriva historier eller designa bilder, än att ligga och slösa tid i ett solarium.

Jag håller mig själv fräsch, jag färgar håret regelbundet och jag har på lite lätt vardagssmink innan jag går till jobbet. Kläder har jag enkla men funktionella i en stil som passar mig och är bekväm. Jag rör mig mycket i jobbet, så jag går alltid i gympadojor. Höga klackar skulle slita ut mig på nolltid och kännas väldigt overkill... jag kan väl inte lalla runt fullt sminkad i högklackat i en fabriksmiljö bland grabbar i skitiga blåställ! Jag måste inte ha blåställ själv, men det hör verkligen inte till kulturen här att spöka ut sig till vardags.

Men framförallt så ger jag blanka f-n i vad du eller någon annan tycker om hur jag ser ut. Jag trivs med mig själv, jag tycker att jag ser ok ut och jag behöver inte överdriva eller spöka ut mig för att behålla min mans uppmärksamhet.
    Redan vid det här inlägget borde tråden dött ut... Klockrent!
  • Sopdoris

Med tanke på att TS faktiskt sover med smink tror jag det handlar om vanlig svartsjuka helt enkelt. Måste va tungt att aldrig kunna vara sig själv eller se ut så som man blev skapad... Har din man också på sig smink på natten TS? Annars tycker jag nog det e lite orättvist...

• Loveistheshit
    MBB skrev 2012-05-17 12:50:52 följande:
    Redan vid det här inlägget borde tråden dött ut... Klockrent!

• Anonym (?)

Behovet av att allt ska vara perfekt brukar ju oftast vittna om att det är långt ifrån sanningen.

• Loveistheshit

[[[Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. ]]] Den meningen asså

• Evis01

Jag bor på landet och jag fixar mig så gott som varje dag. Jag själv känner mig så ohyggligt ofräsch om jag inte fixar till mig.
    Men, det finns även dagar då jag bara inte orkar göra mig i ordning! Jag är "fin" varje dag men dem dagar jag inte göra mig i ordning känner jag att det är bara skönt att slippa! För de dagar jag fixar mig känner jag mig "extra fin" istället Solig

Men dem som inte bryr sig om hur de ser ut de är nog lyckliga de med Flört Det är bara vi andra som retar upp oss över hur de ser ut..
    De kanske retar sig på oss dem med Skrattande

Ha det gott!

• molly50
    Anonym skrev 2012-05-16 17:27:35 följande:
    Det är väl bara i småhålorna som det fortfarande finns solarium. Har nog inte sett det de senaste tio åren i alla fall. 

Nja,jag vet inte det. Jag bor i en mindre håla och inte ens här finns det solarium,vad jag har sett.
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • tindralva

Jag tycker att det enda egentligen tråkiga är att det för ts och hennes familj är så viktigt vad andra tycker om dem. Att andra måste lägga märke till dem och tänka "vilken fin familj". Det är väl roligt om någon skulle göra det men det är ju inte vad jag tänker på när vi går ut. Jag är mest glad om tjejerna är någorlunda hela och rena och inte att de matchar hela tiden. Att vara mån om sitt utseende är det ju inget fel med, klart det är kul om någon tittar uppskattande på en, men att vara i så stort behov av bekräftelse från andra är lite sorgligt. Tycker jag. 

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??