• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym

Smink för ofta gör jag jag får stora finnar i hela ansiktet och att färga håret för ofta gör att jag tappar en massa av håret. Så jag anser att jag är vackrare utan eller med minimalt med smink och hellre lite utväxt i håret än inget hår alls.
    Favoritgympaskorna används flitigt och håret sätts gärna upp i en slarvig knut.
    Att vistas ute hel och ren är däremot en annan sak anser jag.     

• Anonym
    Sopdoris skrev 2012-05-17 12:52:14 följande:
    Med tanke på att TS faktiskt sover med smink tror jag det handlar om vanlig svartsjuka helt enkelt. Måste va tungt att aldrig kunna vara sig själv eller se ut så som man blev skapad... Har din man också på sig smink på natten TS? Annars tycker jag nog det e lite orättvist...
    Jag har en kompis som är sådan. Hon önskar innerligt att hon skulle våga visa sig utan smink. Hon har jättebra självkänsla och självförtroende men det här att gå utan smink, för henne är det som att gå ut utan kläder och till och med det skulle hon känna sig mer bekväm i.
    Det kan omöjligen vara bra att sova med smink. Det gör inte min kompis. Hon rengör alltid ansiktet noga varje kväll och lägger nytt smink på morgonen
  • Plutteli
    molly50 skrev 2012-05-17 14:02:31 följande:
    Nja,jag vet inte det. Jag bor i en mindre håla och inte ens här finns det solarium,vad jag har sett.
    Vi har ett solarie jättenära där vi bor! Hur sjutton det går runt fattar jag dock inte med tanke på att det finns ett till inne i centrum.. Värnamoborna verkar inte fattat att solarie är ute ;)
  • LunaLunatic

Varför sminkar sig inte min man för mig? Färgar håret så det gråsprängda försvinner. Klär sig lite sexigt.

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
  • yodi

för att:

jag är hellre blek än dör av hud cancer.

jag har hellre en utväxt lite då och då än att jag färgar sönder håret.

är för det mesta hel och ren men om det inte matchar så gör det inte, huvud saken är att det inte skär sig. när det gäller smink har jag så bra hy att det inte behövs.

• Plutteli

Jag tycker det är tragiskt att vara så utseendefixerad som TS och hennes man och att dessutom föra över det på deras barn. Hej ångest som kommer i tonåren! :/

När folk ser oss önskar jag att de inte tänker nått speciellt alls, när de ser mina barn önskar jag de tänker nått positivt om deras beteende inte om deras utseende. Min 4 åring väljer kläder själv och då får det bli som det blir, min 1 åring har kläder efter väder och för att de ska vara bekväma för henne,utseende kommer sen och eftersom vi fått enormt med kläder till henne har vi få saker som verkligen matchar men va fan gör det? Båda ungarna är finast i världen för oss ändå och det är allt vi bryr oss om.

• Ineedanick

Hahaha, "solar solarium tillsammans"

• molly50
    Anonym skrev 2012-05-16 17:11:08 följande:
    Alla har rätt att se ut som dom vill, men det är riktigt tråkigt att kolla på dom, och jag tycker det är synd om partnern som ser sin käraste förfalla.
    Gäller även män som tillslut får plumsmage och inte bryr sig om att raka sig( okej med organiserad  hårväxt, inte hej vilt)

jag solar inte sönder min hud, 1 gång i veckan 15 minuter räcker.

Och jag sover med smink, jag använder bra produkter, har ingen problemhud, tar noga handom den med bra produkter mellan sminkningarna, ångar, kemisk peeling osv.

Men jag tycker att man iallafall kan ha hela skor, hela snygga rena kläder , iallafall borstat hår och kanske lite läppglans och mascara 

Då är det väl bara att titta bort då. Ingen tvingar dig att titta på någon du tycker ser ovårdad ut.
    Och tänk på att likaväl som att du tittar på andra för att du tycker de ser ovårdade ut så kan andra titta på dig för att de tycker du är överdriven och kanske ser slampig ut när du sminkar dig och fixar till dig innan du går till Ica.  

Jag förstår inte varför man måste göra det. Att du sover med smink på nätterna och att din man inte sett dig utan smink mer än kanske 2 ggr tycker jag tyder på att du är osäker och rädd för att han ska lämna dig om han får se dig naturligt vacker. Du kanske borde börja fokusera mer på din personlighet och få ett vackert inre. (Sminkar man sig och solar för mycket och färgar håret osv så lär man få dålig hy och dåligt hår och se sämre ut som äldre)

Jag visade denna tråden för min man och han bara stod och gapade. Kanske framförallt för att han tycker det är betydligt mer oattraktivt med någon som sminkar sig och ständigt är tillfixad och utseendefixerad än med någon som har ett vackert inre och ser naturlig ut.
    Jag sminkar mig inte särskilt ofta. Bara om jag ska gå på fest eller någon annan liknande tillställning. Men jag är alltid hel och ren och samma sak gäller min man. Vi har varit ett par i drygt 10 år och jag oroar mig inte för att han ska lämna mig pga mitt utseende. Hade det varit så illa så hade han nog lämnat mig för längesen.
    Att tro något annat känns lite naivt.  
    Och skulle jag alltid vara sminkad och tillfixad så skulle jag,som snart blir 40 år,känna mig som en desperat kärring.  
    Mattias 2007-05-23 Hannah 2011-09-07
  • Ely

ni tycker att TS är patetiskt, dum, hånar henne osv.

Ni är inte så mkt bättre själv om ni kollar era dumma inlägg 

• LunaLunatic

Ska gå och handla snart. Mjukisbrallor (svarta), topp (blå), foppatofflor (rosa), hår: otvättat.

Jisses, nu kom jag på varför ingen karl vill haaaaa miiiiiig Gråter 

Don't argue with idiots - they'll drag you down to their level and beat you with experience
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??