• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • vårsol

Härligt att läsa att det går framåt för er med! *håller tummarna för hela nätter*

• Barbablond

Hej
    Har inte köpt boken ännu men det kanske är läge. Vår lille kille är dock ett år, funkar bokens metoder fortfarande då? Det verkar som de flesta av er har lite yngre barn...

• Önskan

Går ni efter hennes läggtider, typ vid 6-7? Jag tycker Marcus somnar bäst vid 8...

Usch, nu vill han inte somna i sin egen säng på dagarna..han är nästan 7 månader. Vill bara somna intill mig. Jag är ju inte konsekvent heller....försökte verkligen att trösta honom i sängen idag men han ville inte. Är det då man ska ta upp, trösta och sen lägga ner igen? Eller ska jag låta honom nästan somna vid mig och sen lägga ner?

• Jessi74

Inatt vaknade Isabella bara en gång!!! Iofs blev det sen sänggång igår pga att hon sov så sent på em och hon vaknade kl sex och var pigg men ändå bara en gång som hon ammade inatt!!! Känns jättebra!

• vårsol

Önskan - vi lägger mellan 6 och 7 för att Osken behöver det. Jag tror att man får gå lite på sitt eget barn, är det lättare att lägga 8 så måste det ju vara bättre att göra det?

Hm... vet inte riktigt hur du ska göra där, kan du inte prova båda och se vad som funkar bäst?

Jessi74 - ooo vad härligt!!! GRATTIS!!!!

• Jessi74

Vi lägger Isabella mellan sju och åtta, hon har velat lägga sig den tiden sedan hon föddes så jag skulle köra på åtta om det funkar bäst. Jag tänker inte lägga Isabella tidigare eftersom det känns som det är hennes naturliga sängtid. Vi försöker hålla oss till halv åtta varje kväll, men ibland blir det lite olika.

• Barbablond

Går det att köpa boken i bokhandel tro, eller måste man beställa den? Nån som vet? Jag är nämligen inte så himla tålmodig... Vill gärna ha den idag nu när jag bestämt mig för att köpa den.

• Killer

Nu har jag också betällt boken, tycker att det verkar vara en bra "snäll" metod som passar oss! Vill ju att hon ska sova för att hon är trött och trygg!

• sukkubus

Wee den har kommit men jag har bara hunnit några sidor, somnar ju själv av att läsa

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution