• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • Kottan81

Mia1975: Snutten är totalt föräldravald, behövde något att skärma av alla intryck med när hon inte kunde varva ned, då passade en tunn bomullsfilt bra, sen har vi bara fortsatt med det. Vår tjej är ju bara 4.5 månad så hon har inte börjat intressera sig för saker på det sättet ännu.

• Jessi74

Okej, efter 7 timmars sömnen igår så var vi inatt tillbaka på två uppvaknanden, kl halv tolv och fyra. Jag HOPPAS att det hade att göra med att min man inte fick i henne knappt någon välling när hon skulle lägga sig så att hon faktiskt var hungrig när hon vaknade. Men så bra kanske det inte är....

• vårsol

Jessi74 - misströsta inte. För oss kom de där 7-timmarspassen väldigt sporadiskt i början men nu kommer de allt oftare

• vårsol

Åååå!!! Jag tror att vi har ett genombrott på gång! Oskar har sovit i 52 minuter utan hjälp och sover fortfarande!!!! Min lilla 30-minuterssovare! *hoppas på ihållande trend*

• Jessi74

vad bra vårsol!!!! Kul!!! Pappa fick tjejen att sova 1 h 20 min idag på förmiddagen. Jättebra!!!! Utan min hjälp... (dvs amning)

• vårsol

*ler* Vad härligt det är med framsteg.

• vårsol

Det VAR ett genombrott igår! Idag har han sovit över en timme nu under förmiddagsnapen

Jag hoppas att ni som har 30-minutersbarn kan bli peppade av det här. Oskar har bara sovit 30-minutersnapar sen han var tre månader (ett år nu) och efter en månad med ncss sover han RIKTIGA napar på över en timme

• Jessi74

Härligt vårsol!!! Ja förmiddagsnaparna funkar jättebra för oss. Hon är som en klocka, exakt 9 vill hon sova och sen sover hon över en timme. Inatt var jag för trött för att praktisera GRP... sen var hon vaken vid fyratiden och var jättepigg, kanske var vaken en halvtimme. Jobbigt när det blir så!!! Hjälper inte att amma heller. Två ggr vaknade hon inatt, förutom den där natten med sju timmar så verkar två ggr vara hennes rutin. Det är ju bättre än 4-5 ggr som det var när vi började med Pantleys metod.

• vårsol

Om några veckor är det kanske bara en gång per natt och småningom ingen gång. *tror*

Vi har inte perfekta nätter varje natt, vissa nätter vaknar han ganska mycket fortfarande men de nätter då han sover 4 timmar, vaknar och ammar och sen sover 7 timmar till blir fler och fler

• Mamin

Ställer min fråga här med

Jag har just börjat att läsa NCSS och har fått en hel del aha upplevelser vad gäller min lillskrutts sömnstrul. Nu tänkte jag höra hur ni har gjort som läst/läser boken. Har ni börjat med tipsen som ges (loggar etc) allt eftersom dom ges eller är det bäst att läsa igenom hela boken först och sen sätta igång?

Hoppas ni förstår vad jag menar..*S*

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution