• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • vårsol

Vad roligt det är att höra om hur bra det gått för flera Men ni som börjar nu, snälla starta inte en ny tråd, det är jätteroligt att få följa och se hur det går! (och det är ju här experttipsen finns )

• Tili

Hej Hej!!!

Jag har beställt boken och hoppas på att den kommer i dag så att jag kan sätta igång snart.
    Jag har en liten kille på 8 1/2 månad som alltid är glad och aldrig gråter. Men sover jätte dåligt och har gjort det sedan han föddes. Han somnar oftast i våran famn oftast i min mans efter att jag slutade att amma honom till sömns. Sedan sover han jätte oroligt i sin säng till ca ett då jag tar över honom till vår säng. Sedan snuttar han halva natten.

Jag hoppas på ett denna metoden kommer att passa oss.

Fler rapporter kommer när vi har satt igång!!!!

• Mia1975

Ikväll startar vi med GRP. Jag och min man läste igenom det igår och tänker att vi vill börja där. Sedan ska vi gå vidare med avsnittet om att hjälpa barnet att somna/somna om själv i egen säng. Eventuellt med flytt till eget rum. De senaste två nätterna har varit skitjobbiga. Elsa vaknar minst varannan timme och har varit vaken/halvvaken ca 1-1,5 timme kring 3 tiden. Och är t.ex. nu supergrinig... Dags för förmiddagstupplur kanske...

• akl

Nej, starta ingen ny tråd...SNÄLLA!!!
    Vill ha er här med oss, vi är ju inte SÅ många !

• Barbablond

Tredje dagen för oss... Två nätter var jättejobbiga som vanligt - 11 uppvaknanden (!) men inatt har jag och lillkillen sovit 3½ timmar i sträck tror jag. Om inte vi var vakna nån gång däremellan fast jag har glömt det.... Fast det tror jag inte, jag känner mig väldigt utvilad idag.

• Kvirre

Flyttar in här. Lånade boken på biblioteket och läste den i höstas. Började lite smått, men sen kom jul och vi var inte hemma och sen har förkylningarna avlöst varandra så vi har helt tappat det lilla framsteg vi gjorde. Nu har jag i alla fall beställt boken, insåg att det är bra att ha den hemma.

En fråga till er: Har ni båda läst boken, eller är det bara du?

• vårsol

Här är det bara jag som läst boken eftersom det bara är jag som har hand om sovningen.

• akl

Det är bara jag som läst boken, eftersom sambon engelska inte är den bästa Men jag har översatt dom delar jag tyckt skulle kunna funka för oss och så har vi tillsammans beslutat vad vi ville göra

• Barbablond

Hittills har bara jag läst boken, men sambon har lovat att läsa den denna veckan. Det blir lite konstigt annars, om jag ska tala om för honom hur han ska göra... Det är iofs mest jag som har hand om sovandet, men nattningen är vi ju två om.

• Mia1975

Maken har läst av mig utvalda delar. Detta för att vi ska kunna hjälpas åt. Speciellt med nattsovningen. Dagsovningen sköter jag själv mestadels eftersom det är jag som är hemma på dagarna...

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution