• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • Kvirre

Tack för era svar. Det blir nog så att min sambo läser av mig valda delar. Ni som har gjort så, vilka delar har ni valt ut?

• akl

Denna natten var märklig!
    Gabriel somnade som vanligt själv vid 20,20. Men så vaknade han redan vid halv 1 och då tog jag in honom till mig och ammade. Men det verkade han inte vilja ha. Somnade om ganska snabbt, men har legat och låtit hela natten. Vaknade igen vid halv 4 och då försökte jag med amning igen, men han var ganska ointresserad även denna gång. (fast båda gångerna åt han ändå, men oroligt)Efter den sista gången har han vaknat och somnat om flera ggr och när klockan var halv 7 fick jag nog och gick upp!

Undrar om jag skulle försökt söva honom i sängen där vid halv 1 och inte tatt honom till mig redan då? Han var ju inte hungrig och inte jätteledsen...
    Ska jag börja lägga tillbax honom i sin säng efter amningen... är han redo, tro?

Hmmm... får fundera på dom sakerna under dagen och bestämma hur vi skall göra inatt...

• Missisola

Allvarligt..ni som NU beställt boken..Vart har ni beställt den i från..Jag väntar ff på min från ADlibris...2-5 vardagar..Kyss mig..
    Ringde nu och den har liksom inte kommit till Sverige än...

• Lilltessan

Missisola: hur länge har du väntat? Jag beställde från Adlibris i måndags. Kanske ska avbeställa då och köpa någon annanstans...?

• Missisola

Lilltessan: I söndags.... Har du kollat din order då???

• Kottan81

Oh, jag beställde ju också i början på veckan, måste kolla det!

• Lilltessan

Jag ringde dit och kollade nu. De sa att boken har blivit försenad pga den var slut hos vanliga leverantören varpå de var tvugna att beställa den hos en annan leverantör, men den ska komma i början på nästa vecka. Annars kan man beställa den hos Bokus. De har dock 5-8 dagars leverans och då har ju den hunnit komma från Adlibris, förhoppningsvis.

• Missisola

Lilltessan: Hmm....inte vad hon sa till mig..Hon sa att den hade skickats från England den 13e och skulle varit där i onsdags...15e....Hmmm

• systernegativ

Jag beställde också från adlibris, har väldigt positiv erfarenhet av dem sedan tidigare. För mig har det inte gått så lång tid ännu så jag har inte börjat vänta ännu.

Vi har haft en supernatt! Isak somnade tio i åtta, men vaknade snabbt igen och somnade på riktigt halv nio, och gick att lägga ner i sängen! Sen sov han där till - håll i er!!! - 3.15!!! Ammade en gång till förutom det, men det var mest för att jag vaknade i en mjölkpöl. Var så trött att hans morgonbajs kom i blöjan, men vi behövde inte göra morgon förrän halv åtta! Lycka!

Han somnade förmiddag halv nio till kvart över nio och börjar vara småtrött igen. Knasbebis

• Kvirre

Precis nu kom boken i brevinkastet!! (Jag beställde den från Bokus förra helgen.)

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution