• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag har förstått att vi som håller på med NCSS (eller är intresserade av den) behöver få dela med oss av våra erfarenheter och få lite råd och pepp när det går trögt.

So... here comes!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-21 18:35:27:
    NCSS går i korthet ut på:
    *beskrivning om hur bebisars sömn fungerar
    *författaren ger tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Till skillnad från många andra sovkurer behöver barnetinte vara ledset under tiden man genomför kuren.
    *man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen.

Boken finns bara på engelska ännu så länge men är väldigt lättläst även för den som inte är van att läsa på engelska.

Beställ boken här:
    www.adlibris.se/product.aspx&s=1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-01 08:00:45:
    Tänkte tillägga lite för den som är intresserad men inte vet om det är värt allt slit.

Vi hade en helt ohållbar situation med mycket gråt från både mamma och barn. Dagarna var kaos och kvällarna ännu värre. Efter två-tre dagar med NCSS hade vi lyckats få bort det mesta av gråten och hade en något sånär fungerande situation. Efter tre veckor sover Oskar sju timmar i sträck på natten, somnar på två minuter när han ska sova middag och på en kvart inför kvällen. Han är GLAD när han ska gå och lägga sig och hans mamma är lycklig över att se hur väl han mår (och att få sova hela nätter )

Så DET ÄR HELT KLART VÄRT ATT PROVA om man själv, eller ens barn har problem med sömnen.

• Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution
  • vårsol

Ariella - Det finns ett särskilt avsnitt i NCSS som riktar sig till barn under 4 månader. Du kan garanterat få hjälp att komma till rätta med problemet med NCSS

Missisola - Det är nog 5mm du tänker på. Det är en helt annan typ av metod, mycket grymmare om du frågar mig. NCSS är en mjuk hjälp att komma till rätta med sömnproblem mer än en regelrätt metod.

• Missisola

Vårsol: aha...NCSS kanske inte räknas som metod som 5mm och SHN gör kanske...!??!
    Ska bli väldans spännande att få boken i sin hand i morgon!!!

• akl

Ariella
    Eftersom NCSS inte är ngn metod, utan mer tips på hur man kan göra så tycker jag definitivt att den kan vara värd att läsa. Om inte annat för att slippa sömnproblem !!

Missiola
    Kommer ihåg hur spänd jag var på att få boken... som ett litet barn på julafton !

Reva
    Vi har tagit lite här och lite där. Eftersom det räckte med några förändringar för att det skulle bli bra, så behövdes inte en hel plan !
    Kul att du redan ser förbättring ! Tror det gör mkt att få dom i säng tidigare. Gabriel somnade tidigast 22,30 förr och nu somnar han absolut senast 20,30! Och det gör STOR skillnad!

Barbablond
    Hur har det gått?

• Ariella

Tack för svaren, nu har jag beställt boken, alltid kanske vi kan få några tips! Spännande ska det bli.

• Barbablond

Idag har det gått bättre - gick upp vid åtta och fick till en middagslur mellan 13-14.30. Har gjort allt ca en halvtimme tidigare idag än de andra dagarna. Efter att han somnade 19.45 sov han oavbrutet i två timmar! Det var väldigt länge sedan, vi brukar få gå in till honom varje halvtimme tills vi går och lägger oss. Så än har vi inte gett upp...

• Doktorinnan

Skönt att det går framåt för de flesta Hur duktiga är ni andra med loggarna? Känner att jag helt glömt bort det...

• Kryztina

är bara inne och "tjuvläser" . Väntar fortfarande på boken, fick ett mail förra veckan där det stod att " nu har vi behandlat din order och den kommer att kunna hämtas ut med postförskott osv.. eftersom jag kryssat i att jag ville ha faktura mailade jag tillbaka om att det bilvit fel. då fick jag tillbaka ett mail där det stod att " nu har vi avbeställt din order" . suck... mailade tillbaka och undrade vad de höll på med, då fick jag tillbaka ett mail där det stod att de återigen behandlat ordern nu med faktura... J-kla krångel!
    *arg på adlibris*

• Wynja

Ah men vad drygt! Det måste väl finnas nåt smidigare sätt för dem att ändra orden! Får du vänta ännu längre nu då?!!

Jag skriver inga loggar. Eftersom att det inte krävs så drastiska förändringar här hemma så är det så lite jag behöver hålla reda på i huvudet. Skriver mail till barnafadern om mina tankar om sömnen vilket hjälper mig att komma ihåg mina planer. Det är allt.

• systernegativ

Hoppas boken kommer nu i veckan! Den här tråden ger ju vissa tips, men jag känner att jag behöver läsa det Pantley själv skriver för att kunna dra egna slutsatser och anpassa allt till våra förhållanden.

Sedan sist har jag kommit på att jag kan lugna och söva Isak i famnen UTAN bröstet! Det ni! När han vaknar och är ledsen kan jag ta upp honom och vagga honom försiktigt och nynna lågt så somnar han om, utan att jag behöver amma honom. Det är ett STORT framsteg för mig! Försöker komma bort från slentrian-ammandet kvällstid. Ska bli så intressant att läsa om GRP också. Försöker använda mig av nåt liknande nu, men får inte riktigt till det...

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution