• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Wilmis07

Tredje vägningen idag,-2,4 kg och 6,1 kg allt som allt. Är ju en typ xxxl så då brukar det ju gå undan i början.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Petrellie

Har jobbat som ett svin några veckor och missade invägning nr 2. Idag är det dags för klass och vägning igen och jag hoppas på bra resultat eftersom jag skött mig prickfritt dessa två veckor.

Har kommit igång med träningen ganska OK trots allt jobbande och det peppar också. Fast jag stapplar mest fram av träningsvärken nu för tiden...

• sextiotrekg

Som ett brev på posten kom tant röd och hunger (sug) utan dess like och med detta en svacka :/ Ni andra hur överlever ni röda veckan? :p

• mamaciiita
    sextiotrekg skrev 2012-09-06 21:11:57 följande:
    Som ett brev på posten kom tant röd och hunger (sug) utan dess like och med detta en svacka :/ Ni andra hur överlever ni röda veckan? :p

Jag har mest problem dagarna innan med PMS.. Har funerat på hur jag ska kontrollera det och har kommit fram till att jag bör unna mig lite extra de dagarna och kanske vara extra strikt/träna mer innan och efter istället. Nu hade jag precis tre dåliga PMS dagar och jag var helt säker på att jag hade gått upp i vikt men ställde mig på vågen imorse och den visade 80,9 k alltså 0,8 kg mindre än i måndags.. Konstigt.. men tog det som ett tecken på att det är ok att ha några dåliga dagar, det behöver inte vara nåt negativt.
  • YummyMami
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-09-07 09:25:14 följande:
    Behöver tips på god frukost.. Som mättar länge...

Jag är sån där som blir hungrig av bröd och gröt, 0.5% yoghurt, frysta bär och banan till, håller mig mätt. Men å andra sidan så försöker jag se till och äta var 3e timma. Så att man inte faller i hungerfällan.
  • YummyMami
    Godissugen? Jag upptäckte i morse när jag skulle göda upp min dotter (hon är underviktig) med nyinköpta snuskmycket kalorier saker att två av dem var rent av sjukt billiga och passar mig bättre! Godis med låg pp!!

Kellogg's Krispies är bara 4pp st?! BÅDA SMAKERNA!

Sorry för suddiga bilden, svårt att hålla kameran still (lite skakig på sistone)..  

• Petrellie
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-09-07 09:25:14 följande:
    Behöver tips på god frukost.. Som mättar länge...
    Jag äter miniyoghurt (0,1 och inget socker). Blåbär är godast tycker jag men det finns tre smaker. Bär i ibland och kanske en skivad banan. Och ett kokt ägg. Det mättar länge och triggar inte min hunger och mitt sötsug som bröd gör.

-1,1 igår så 4,2 kg på tre veckor. Nådde mitt 5%-iga mål igår och fick ett måttband som belöning.
  • Wilmis07

Jag äter en portion havregrynsgröt med mjölk och 1 skivad banan i + ett kokt ägg.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
Svar på tråden Några fler viktväktare?